beantwoord

Internetsnelheid lager geworden

• 30 juni 2018
  • 98 reacties
  • 2559 keer bekeken

Badge +1
Wel iedere keer meer gaan betalen.....
....... en nu is de zeer stabiele snelheid (103/31) naar beneden gedonderd (80/9).

Is dat bij meer mensen ook het geval? Een paar maanden geleden hebben ze behoorlijk zitten klooien (een verbindig die er om de haverklap uitklapte) maar de afgelopen tijd ging het weer als vanouds. Hier is niets veranderd. Zelfde cat6 en toevoer draad naar het modem.

Admin: titel aangepast voor de vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 17 augustus 2018, 14:15

De aansluiting in huis is optimaal nu inderdaad, daar is geen winst meer te behalen. Er is na dit laatste bericht nog wel iets veranderd zo te zien, in plaats van de actuele 4.6 Mbit/s die je toen zag zie ik nu 9.7 als actuele upload staan. Dat komt dan weer overeen met je abonnement, de upload van 31 hoorde niet bij het abonnement en had je wat dat betreft eigenlijk nooit moeten hebben.
Het enige wat ik nog kan doen is zoals gezegd nog eens een monteur aansturen, de melding die we kregen voordat de eerste monteur naar je toeging krijg ik nog steeds. Ondanks dat die monteur alles heeft nagelopen blijft die melding nog steeds. Andere opties hebben we op dit punt niet meer.
Bekijk reactie

98 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo GensNet, een verlaging van de snelheid hoort niet bij de wijzigingen die we hebben doorgevoerd. Ik wil kijken wat ik hierover te zien is, zou je daarvoor jouw klantnummer in je profiel in kunnen vullen en me hier een reactie sturen? Daarmee kan ik de verbinding voor je nakijken. Eerder klapte de verbinding er blijkbaar helemaal uit, merk je dat ook bij deze vertraging? Of blijft het wel stabiel rond de 80?
Badge +1
Telfort heeft zijn eigen e-mail adres mooi afgeschermd. Je kunt nu dus alleen nog maar bellen en wanneer je niet wilt bellen en niet meedoet aan die a-sociale media val je buiten de boot.

Dus hier maar eens een "schot" wagen. Sinds ik de snelheidsverhoging heb (vanaf 17 maart 2016) had ik een hele stabiele 102/31 Mb. verbinding. Een paar weken geleden viel om de haverklap de verbinding weg. Maar dat is nu niet meer. Sinds afgelopen week is de snelheid naar beneden gegaan naar 89/9 Mb. Ik meet (www.speedtest.net/nl) dan met verschillende computers via de lan-draad en het is met iedere computer hetzelfde. Hoe kan dat? Hier is niets veranderd.
Reputatie 8
Badge +17
Welk abonnement heb je glas of adsl en heb je via wifi de speedtest uitgevoerd en welke snelheid geeft de statuspagina aan als je inlogt op je modem
Je kan ipv email bellen of bv de chat gebruiken.
https://www.telfort.nl/algemeen/contact.htm

Heb je een glas of koper verbinding?
Bij koper al het kabeltje isra - modem vervangen?
Bij glas je glas modem al een keer 10 sec stroomloos gehad?
Zou je de statuspagina van je modem hier kunnen posten diverse leden en webcare uiteraard kunnen op basis daarvan wel hun kennis toepassen.
Badge +1
Ik heb met Jasper al contact. Die zou nagaan waarom de snelheid zo naar beneden is gegaan. Ze hebben inderdaad wijzigingen doorgevoerd maar het is nu niet de bedoeling van die wijzigingen dat de snelheid zo erg naar beneden is gegaan.

Ik had vanaf 17 maart 2016 een hele stabiele 102/31 Mb. verbinding waar ik héél tevreden mee was. De glasvezel ligt nu in de wijkkast en daardoor is de afstand met koperdraad tot de wijkkast aanmerkelijk korter geworden.

En ja, ik heb het modem "tig" keren minstens één minuut van de stroom gehad, maar het resultaat is hetzelfde 92/93 download en 9 upload.
En een reset? Dat is wat anders dan uit en weer aan.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb je privébericht met gegevens ontvangen, waarvoor dank! Ik zag ook dat je een tweede topic had aangemaakt, ik heb ze samengevoegd zodat we het overzichtelijk kunnen houden :)
Als ik je verbinding nameet zie ik dat de Experia Box wel een snelheid ontvangt van ongeveer 100 Mbit/s, maar het lijkt niet stabiel te zijn. De resultaten doen vermoeden dat er tussen het IS/RA-punt (het aansluitpunt) en de Experia Box een verstoring optreedt. Hoe zijn die met elkaar verbonden, is dat met een directe kabel of zit hier nog een kastje tussen? Hoe lang is deze kabel en is deze plat of rond?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb je verdere berichten met de bevindingen ook ontvangen, ik reageer er hier op om andere mensen ook mee te kunnen laten denken. Ook kunnen anderen die tegen hetzelfde lopen onze ervaringen volgen richting een oplossing.
Ik heb dezelfde meting gedaan als gisteren en ik krijg daarbij hetzelfde resultaat. De nieuwe kabel die je hebt aangesloten geeft dus geen verbetering. Wat me nog niet duidelijk is, is hoe lang deze nieuwe kabel precies is en of de ze (net als de vorige) ook plat is. Het beste is namelijk om een ronde kabel te gebruiken van maximaal 2 meter lang, daarmee kunnen we het beste signaal op de Experia Box leveren, bij platte of langere kabels kan er verlies optreden en kunnen de resultaten die ik kreeg verklaren. Is het mogelijk om zo'n kortere kabel te proberen?
Badge +1
Er zit momenteel geen enkele vooruitgang in het probleem. Hier in huis er alles aan gedaan om het probleem van lager geworden internet op te lossen. Het modem met een 90 centimer ronde massieve ader kabel rechtstreeks op het isra-punt aangesloten. Het probleem blijft. Hoe krijg ik nu mijn oude stabiele snelheid weer terug?
Reputatie 8
Badge +11
Welkom terug in het topic :)
Ik heb je privéberichten gelezen en de verbinding naar aanleiding daarvan weer nagekeken. Ondanks de nieuwe, kortere, bekabeling blijf ik de melding krijgen dat er ergens niet goed is in de aansluiting. Meer dan dit kunnen we op afstand niet controleren, daarom heb ik meteen een melding aangemaakt voor een monteur. Hierover zal je een mail krijgen waarin wordt uitgelegd hoe je een afspraak kunt maken. Het is ook mogelijk om zelf contact met hen op te nemen via 088-2000121. Dat is de planning voor onze monteurspartner Guidion. Ik hoor het resultaat van het monteursbezoek graag van je.
Badge +1
Dag Jasper,

Voor zover eerst bedankt.

Als ik zou moeten gokken zou het aan het modem kunnen liggen. Dat er wat aan de hand is met de aansluiting "in" het modem. De experia box V8 modem staat nou niet bekend als heel degelijk en er is nog wel eens wat mee aan de hand zo je kunt lezen in het forum. Het zou de derde keer zijn met een defect modem......

Aan het isra-punt mankeert niets. Het zit er al meer dan 26 jaar in een droge meterkast.

Ik zit sinds de snelheidsverhoging op het kpn-netwerk. Nu heb ik gelezen dat ze met pair bonding bezig zijn. Nu zit ik op de secundaire lijn (oranje/wit) en het wanneer ze nu de primaire lijn (rood/blauw) waar geen signaal op zit bij de secundaire lijn in de wijkkast gedaan hebben, kan ik me voorstellen dat dit problemen gaat geven.

Er zitten in zo'n wijkkast nog een heleboel draden en in het verleden heb ik het op het werk meegemaakt, dat er één losgesprongen is en daarna deed de telefoon het niet meer.

Ik weet niet hoelang zo'n afspraak maken duurt, maar dan laat ik het modem zolang in de meterkast staan. Bovendien heb ik immers nog internet.
HHaal je mail adres even van dit openbare forum.
De 3 stipjes rechts onder je post, en kies "bewerk".
Zet het eventueel in je profiel, kan alleen webcare het zien.
Badge +1
HHaal je mail adres even van dit openbare forum.
De 3 stipjes rechts onder je post, en kies "bewerk".
Zet het eventueel in je profiel, kan alleen webcare het zien.

Ik zie de drie stipjes staan en wanneer ik daarop klik krijg ik Link naar reactie en Rapporteer
Badge +1
Dubbel is wat veel van het goede 😉
Hoe wis ik een bericht?

Wat ik al schreef: De 3 stipjes rechts onder je post, en kies "bewerk".
Maar dat kan tot een uur na plaatsing. Nu is het net te laat. Ik verwacht dat webcare @Jasper - Telfort het wel verwijderd.

Probeer maar op een post die er nog geen uur staat.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb het e-mailadres uit het bericht verwijderd. Dit e-mailadres had ik al meegegeven bij de melding.
Hoe lang het precies duurt om de afsprak te maken durf ik niet te zeggen, dat is afhankelijk van de planning van Guidion. Zij kunnen daar meer over vertellen, als je telefonisch contact met ze opneemt 🙂
Badge +1
Nou de monteur van Guidion is geweest en heeft echt al het mogelijke gedaan om het probleem van de lager geworden snelheid op te lossen.......

In eerste instantie heeft hij het isra-punt bekeken en gemeten en daar mankeerde niets aan. Dat vermoeden had ik zelf ook al. Of ik al een nieuwe modem gekregen had? Nee, want zo het nu lijkt, moet het wel aan het modem liggen. Nu had ik van hem begrepen dat hij bij Telfort een nieuw modem zou bestellen, maar dat heb ik dus verkeerd begrepen.

Maar voor de zekerheid het isra-punt maar vervangen. Toen ben ik met hem naar de wijkkast gegaan en daar heeft hij een draad gevonden die er maar half om half inzat en die er weer goed in heeft gedaan. Er wordt nog wel eens door andere mensen die toegang hebben tot de wijkkast aan de bedrading getrokken. Dat heeft de "storing" veroorzaakt die Jasper van Telfort gemeten heeft. Maarrr de snelheid is nu wat stabieler maar zit nog niet op de oude 102/31 snelheid maar op de krappe 90/9 snelheid. Dus zou ik een nieuw modem kunnen krijgen?
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie inderdaad staan dat de monteur is geweest, hij heeft veel gedaan en dat half om half draadje verklaart die foutmelding ook. Gelukkig is de snelheid nu een stuk stabieler geworden. De aanvraag voor het nieuwe modem zie ik nog niet in het systeem terug, dus ik heb die aanvraag nu voor je gedaan. Binnen 2 werkdagen zal deze bij je bezorgd worden. Laat je me weten hoe het dan gaat?
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb je privéberichten gelezen over het nieuwe modem en de snelheid, zoals je merkt geef ik je via deze weg antwoord zodat het voor iedereen zichtbaar is en blijft. Dat de snelheid ook met het nieuwe modem stabiel is, is goed nieuws. Als ik de verbinding nu nakijk zie ik dat de Experia Box 98,5/9,5 Mbit/s binnen krijgt. In de privéberichten noem je de waarden als Kbps, ik neem aan dat je daar Mbit/s bedoelde 🙂
Bij het abonnement wat je hebt hoort een snelheid van 100/10, dus het komt daarbij nu goed en stabiel in de buurt. De 31,5 die je eerder als upload had, was meer dan de bedoeling was en het lijkt erop dat dat inderdaad is teruggezet naar wat er bij het abonnement hoort. Dat je in jouw metingen wel 10 Mbit/s lager zit dan de downloadsnelheid die er op de Experia Box binnenkomt is wel typisch, krijg je dat resultaat op alle apparaten waarmee je de meting doet?
Badge +1

Ik heb je privéberichten gelezen over het nieuwe modem en de snelheid, zoals je merkt geef ik je via deze weg antwoord zodat het voor iedereen zichtbaar is en blijft. Dat de snelheid ook met het nieuwe modem stabiel is, is goed nieuws. Als ik de verbinding nu nakijk zie ik dat de Experia Box 98,5/9,5 Mbit/s binnen krijgt. In de privéberichten noem je de waarden als Kbps, ik neem aan dat je daar Mbit/s bedoelde :)

Ik heb dit uit het modem overgenomen. Daar staat echt Kbps. Kijk maar eens goed!

Bij het abonnement wat je hebt hoort een snelheid van 100/10, dus het komt daarbij nu goed en stabiel in de buurt. De 31,5 die je eerder als upload had, was meer dan de bedoeling was en het lijkt erop dat dat inderdaad is teruggezet naar wat er bij het abonnement hoort. Dat je in jouw metingen wel 10 Mbit/s lager zit dan de downloadsnelheid die er op de Experia Box binnenkomt is wel typisch, krijg je dat resultaat op alle apparaten waarmee je de meting doet?

Alle computers geven dezelfde snelheid aan van 90/9. Solcon 93.14/9.11 en NFOrce 92.20/9.09. De oude 102 download wordt bij lange na niet meer gehaald maar ik zit wel op het kpn-netwerk en dat geeft aan dat je hier 100/10 kunt halen en nu zelfs een 200/20 verbinding (waarschijnlijk pair bonding) kunt "nemen". Dat doe ik dus nu maar niet, want als ik al geen 100 download meer haal, heb ik er met 200 een hard hoofd in.

Al met al een duidelijke verslechtering wat down- en upload snelheid betreft, maar wat stabiliteit is het wel verbeterd sinds ze de snelheid naar beneden hebben gezet. Maar dat lag niet aan jullie maar aan een slecht contact in de wijkkast......
Badge +1
> Dat je in jouw metingen wel 10 Mbit/s lager zit dan de downloadsnelheid die er op de
> Experia Box binnenkomt is wel typisch, krijg je dat resultaat op alle apparaten waarmee
> je de meting doet?

Wanneer de waarden in het modem "laag" zijn, kun je niet verwachten dat je een snellere verbinding hebt dan dat het modem intern aangeeft. Ja, alle computers geven dezelfde download snelheid van 90.

Deze waarden staan er momenteel in het modem:

Upload Actual Data Rate 4130 (Kbps) en Attainable Rate 9448 (Kbps)
Download Actual Data Rate 98511 (Kbps) en Attainable Rate 99350 (Kbps)
Voorheen stond de upload op 64*** of zoiets en daar bleef dan ruim 31 (Kbps) van over.
Voorheen stond de download op 1119** of zoiets. Daar bleef dan ruim 100 (Kbps) van over, maar die download snelheid haal ik nu dus bij lange na niet meer 😞
Reputatie 8
Badge +11
Als je het schrijft zoals in je laatste bericht zijn het inderdaad kbps, als we het afronden naar 90 zijn het Mbit/s ;)
De modem haalt aan deze kant ook nog steeds de 99 Mbit/s, die jij er ook in ziet staan. Dat komt wel overeen dus. De 200 verbinding die je noemt is niet mogelijk, dat is alleen mogelijk via pairbonding en dat leveren wij niet.
De melding die ik eerder zag staan waarna ik de monteur aanstuurde was daarna weg, maar vreemd genoeg zie ik die nu wel weer staan als ik de verbinding nakijken. Is er mogelijk iets veranderd in de aansluiting na de monteur?
Badge +1
> De modem haalt aan deze kant ook nog steeds de 99 Mbit/s, die jij er ook in ziet staan

Maar dan reken je niets voor de overhead. Overhead is in dit geval ongeveer 9 Mbit/s. Net zoals vroeger toen ik een download had van ruim 102 Mbit/s stond er in het modem 111*** Kbps. Er is nu beschikbaar 98 Mbits/s maar er komt maar amper 90 Mbit/s uit het modem. 't Is wat jammer dat ik de oude snelheden niet "ergens" bewaard heb.

> De 200 verbinding die je noemt is niet mogelijk, dat is alleen mogelijk via pairbonding en
> dat leveren wij niet.

Nòg niet. Geen logische constatering als je op het kpn-netwerk zit 😉 Op het "eigen" Telfort netwerk kun je namelijk óók geen 100 Mbits verbinding krijgen. Dàt houdt op bij 30/3 Mbit/s. Maar bij jullie "baas" dus wel en daarom zit ik nu aangesloten op het kpn-netwerk. Telfort maakt zelfs "reclame" op hun bladzijde dat de klanten worden aangesloten op het stabiele kpn-netwerk......

Ik weet van niets. Het enige wat veranderd is het modem. Een monteur mag best langskomen, maar ik ben bang dat hij niets meer kan verbeteren aan de verbinding. Telfort heeft er immers alles aan gedaan om het door de kpn veroorzaakte probleem op te lossen. Nu is de kpn aan zet. Die heeft immers die snelheden "aangepast" en niet Telfort.
Badge +1
Ik heb nog de beschikbare download snelheid uit de tijd dat ik nog op het Telfort-netwerk zat met een erg stabiele 31/3 Mbits verbinding. Ik zat toen op een 1650 meter afstand van de centrale en zit nu op 323 meter vanaf de wijkkast. In het modem stond een beschikbare download snelheid van 121098 Kbps. Maar daar hield ik een dikke 31 Mbits van over. Upload was een magere 3 Mbits. Toen ik de 100 Mbits download snelheid had, stond beschikbaar 111*** Kbps in het modem. Nu maar beschikbaar 98174 Kbps en daarom zal ik dus nooit met die beschikbare snelheid de 100 Mbits halen 😞

Reageer