vraag

Internetsnelheid lager dan normaal...

  • 19 juli 2019
  • 34 reacties
  • 569 keer bekeken


Toon het eerste bericht

34 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @MartieM goedemorgen. Ik vind het wel apart dat er nu een andere monteur is geweest, en hij je weer iets heel anders vertelt. Ik vind het ook wel jammer dat de oorspronkelijke snelheid daarbij uit het oog verloren wordt. Als we kijken naar wat je snelheid eerst was (55 Mb) en wat het nu is (35 Mb), dan is dat meer dan iets verlies dat binnen de normen valt, lijkt mij.

Dankjewel voor het uitgebreide verhaal over wat er allemaal is gebeurd en ik snap heel goed dat je daar teleurgesteld door raakt. Ik moet eerlijk zeggen dat je via glasvezel praktisch altijd een gegarandeerde snelheid hebt, en ik snap dat je over die optie gaat nadenken. Ik zou het alleen heel jammer vinden en zou dat graag voorkomen.

Ik heb een melding aangemaakt naar de Technische dienst met een beknopte versie van alle gebeurtenissen, met het verzoek naar de mogelijkheden te kijken. Zij nemen contact met je op zo gauw er meer bekend is en ik hou de melding zelf ook voor je in de gaten. Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Laat je het weten als je iets hebt gehoord?
Badge
@Alexandra - Telfort
Ik heb nog niets gehoord van de Technische dienst. Misschien hebben ze geprobeerd om contact op te nemen via de vaste telefoonlijn. Die wordt echter bijna nooit opgenomen. Er kan wel een boodschap ingesproken worden. Ik ben alleen rechtstreeks bereikbaar via mijn mobiel nummer. Dat staat overigens in Mijn Profiel...
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @MartieM, ik heb terugkoppeling gehad van de Technische Dienst. Zij hebben onderzoek gedaan en zijn tot de volgende conclusie gekomen.

Door de kwaliteit van de lijn en kabel is de afgelopen tijd de haalbare snelheid omlaag gegaan naar maximaal 41 Mb. Dat kan helaas niet veranderd worden. Je snelheid blijft nu staan op 35 Mb zien zij, en zie ik ook als ik de verbinding nakijk. De snelheid is nu, op die 35 Mb, eigenlijk 'te hoog' om de kabel buitenshuis te laten repareren of vervangen, omdat er maximaal 41 Mb haalbaar is. Het komt erop neer dat zij pas actie kunnen ondernemen als de snelheid verder zou dalen.

Dit is niet de uitkomst waar ik op hoopte, en ik weet zeker dat hetzelfde voor jou geldt. Ik weet wel dat ik gedaan heb wat ik kon, ik kan er nu niet meer van maken. Ik hoop wat dat betreft dat je snelheid en verbinding nu mooi stabiel blijft. Stel toch dat het de verkeerde kant op gaat, laat het me dan vooral weten. Dan gaan we kijken wat we eraan kunnen doen.
Reputatie 8
Badge +17
Ik stel ook iedere keer mijn streefgewicht bij, alléén wordt dat steeds méér.

Maar het is toch idioot dat de klant tot voor kort 55Mbps haalt (waarbij de mogelijke snelheid nog hoger ligt, want 55Mbps is precies de profielsnelheid) dat KPN nu ineens zegt dat de mogelijke snelheid maar 41Mbps is en zelfs díe snelheid wordt niet eens gehaald, want die is nu actueel 35Mbps...

Als die specialisten naar fourstack kijken kan dat kloppen want die database wordt gevoed uit de actuele snelheid van de lijn en zal daarmee dus steeds lager worden!

Lijkt mij dat er technisch iets niet goed zit?!
Reputatie 8
Badge +17

Aanvulling:
Mijn buurman heeft hetzelfde Telfort-abonnement als ik. Ik heb even in zijn modem gekeken, en hij heeft bij Download de waarde 55013 staan. Ook Upload is hoger dan bij mij, nl. 10239...

Groetjes,
Martin.


Dus, de buurman heeft nog steeds 55Mbps?

@Alexandra - Telfort kun je die technisch dienst daar nog eens op wijzen?!
Reputatie 8
Badge +19
Het is hier ook al niet anders...
Van 33 Mbps jaren geleden naar 23 Mbps nu, en je doet het er maar mee.
De prijs van mijn abonnement is in diezelfde tijd wel verdubbeld...
Reputatie 8
Badge +9
@Kees-Jan ik begrijp waar je reactie weg komt, maar wil wel even zeggen dat ik het jammer vind. Ik neem aan dat je weet (leest) dat ik altijd mijn uiterste best doe, en als je dit topic doorleest, dat je ook ziet dat ik dat gedaan heb. Ik vind het ontzettend balen maar kan er in deze situatie, op dit moment, niet meer van maken. Ik heb meerdere keren contact gehad met de Technische Dienst, zij hebben uitgebreid onderzoek gedaan, maar dit is het. Ik begrijp wel dat je het daar niet mee eens bent, maar wij als moderators krijgen ook niet altijd alles voor elkaar. Hoe graag we dat ook zouden willen.
Reputatie 8
Badge +17
@Kees-Jan ik begrijp waar je reactie weg komt, maar wil wel even zeggen dat ik het jammer vind. Ik neem aan dat je weet (leest) dat ik altijd mijn uiterste best doe, en als je dit topic doorleest, dat je ook ziet dat ik dat gedaan heb. Ik vind het ontzettend balen maar kan er in deze situatie, op dit moment, niet meer van maken. Ik heb meerdere keren contact gehad met de Technische Dienst, zij hebben uitgebreid onderzoek gedaan, maar dit is het. Ik begrijp wel dat je het daar niet mee eens bent, maar wij als moderators krijgen ook niet altijd alles voor elkaar. Hoe graag we dat ook zouden willen.

Oké, jammer... :(

Ik laat het verder wel aan @MartieM over...
Badge
@Kees-Jan, @Alexandra - Telfort
Buurman (appartement, zelfde verdieping) en vele anderen in mijn gebouw, heeft (hebben) nog steeds 55 Mbit. Gebouw is van 2003, opgeleverd in 2004, dus geen oude rommel. Bekabeling in mijn huis is getest en goed bevonden (door KPN -techneut). Maar ook de kabel van mijn appartement naar de centrale is door KPN getest vanuit de centrale. Ook hiermee was géén probleem. Dus die ene poort in de centrale waar mijn aansluiting op zit is rottig.
De eerste KPN-technicus stelde voor om mijn kabel om te prikken op een andere poort. Hiervoor was volgens hem ruimte in de centrale. Maar hij mocht die actie niet uitvoeren zonder expliciete opdracht van Telfort.
Het kan toch niet zo zijn dat het hier stopt, terwijl er volgens de KPN-er een oplossing mogelijk is...

Zure groetjes van Martin.

Reageer