vraag

Internetsnelheid lager dan normaal...

  • 19 juli 2019
  • 46 reacties
  • 841 keer bekeken


Toon het eerste bericht

46 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @MartieM goedemorgen. Ik vind het wel apart dat er nu een andere monteur is geweest, en hij je weer iets heel anders vertelt. Ik vind het ook wel jammer dat de oorspronkelijke snelheid daarbij uit het oog verloren wordt. Als we kijken naar wat je snelheid eerst was (55 Mb) en wat het nu is (35 Mb), dan is dat meer dan iets verlies dat binnen de normen valt, lijkt mij.

Dankjewel voor het uitgebreide verhaal over wat er allemaal is gebeurd en ik snap heel goed dat je daar teleurgesteld door raakt. Ik moet eerlijk zeggen dat je via glasvezel praktisch altijd een gegarandeerde snelheid hebt, en ik snap dat je over die optie gaat nadenken. Ik zou het alleen heel jammer vinden en zou dat graag voorkomen.

Ik heb een melding aangemaakt naar de Technische dienst met een beknopte versie van alle gebeurtenissen, met het verzoek naar de mogelijkheden te kijken. Zij nemen contact met je op zo gauw er meer bekend is en ik hou de melding zelf ook voor je in de gaten. Ik ben benieuwd wat hier uit gaat komen. Laat je het weten als je iets hebt gehoord?
Badge
@Alexandra - Telfort
Ik heb nog niets gehoord van de Technische dienst. Misschien hebben ze geprobeerd om contact op te nemen via de vaste telefoonlijn. Die wordt echter bijna nooit opgenomen. Er kan wel een boodschap ingesproken worden. Ik ben alleen rechtstreeks bereikbaar via mijn mobiel nummer. Dat staat overigens in Mijn Profiel...
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @MartieM, ik heb terugkoppeling gehad van de Technische Dienst. Zij hebben onderzoek gedaan en zijn tot de volgende conclusie gekomen.

Door de kwaliteit van de lijn en kabel is de afgelopen tijd de haalbare snelheid omlaag gegaan naar maximaal 41 Mb. Dat kan helaas niet veranderd worden. Je snelheid blijft nu staan op 35 Mb zien zij, en zie ik ook als ik de verbinding nakijk. De snelheid is nu, op die 35 Mb, eigenlijk 'te hoog' om de kabel buitenshuis te laten repareren of vervangen, omdat er maximaal 41 Mb haalbaar is. Het komt erop neer dat zij pas actie kunnen ondernemen als de snelheid verder zou dalen.

Dit is niet de uitkomst waar ik op hoopte, en ik weet zeker dat hetzelfde voor jou geldt. Ik weet wel dat ik gedaan heb wat ik kon, ik kan er nu niet meer van maken. Ik hoop wat dat betreft dat je snelheid en verbinding nu mooi stabiel blijft. Stel toch dat het de verkeerde kant op gaat, laat het me dan vooral weten. Dan gaan we kijken wat we eraan kunnen doen.
Reputatie 8
Badge +17
Ik stel ook iedere keer mijn streefgewicht bij, alléén wordt dat steeds méér.

Maar het is toch idioot dat de klant tot voor kort 55Mbps haalt (waarbij de mogelijke snelheid nog hoger ligt, want 55Mbps is precies de profielsnelheid) dat KPN nu ineens zegt dat de mogelijke snelheid maar 41Mbps is en zelfs díe snelheid wordt niet eens gehaald, want die is nu actueel 35Mbps...

Als die specialisten naar fourstack kijken kan dat kloppen want die database wordt gevoed uit de actuele snelheid van de lijn en zal daarmee dus steeds lager worden!

Lijkt mij dat er technisch iets niet goed zit?!
Reputatie 8
Badge +17

Aanvulling:
Mijn buurman heeft hetzelfde Telfort-abonnement als ik. Ik heb even in zijn modem gekeken, en hij heeft bij Download de waarde 55013 staan. Ook Upload is hoger dan bij mij, nl. 10239...

Groetjes,
Martin.


Dus, de buurman heeft nog steeds 55Mbps?

@Alexandra - Telfort kun je die technisch dienst daar nog eens op wijzen?!
Reputatie 8
Badge +19
Het is hier ook al niet anders...
Van 33 Mbps jaren geleden naar 23 Mbps nu, en je doet het er maar mee.
De prijs van mijn abonnement is in diezelfde tijd wel verdubbeld...
Reputatie 8
Badge +9
@Kees-Jan ik begrijp waar je reactie weg komt, maar wil wel even zeggen dat ik het jammer vind. Ik neem aan dat je weet (leest) dat ik altijd mijn uiterste best doe, en als je dit topic doorleest, dat je ook ziet dat ik dat gedaan heb. Ik vind het ontzettend balen maar kan er in deze situatie, op dit moment, niet meer van maken. Ik heb meerdere keren contact gehad met de Technische Dienst, zij hebben uitgebreid onderzoek gedaan, maar dit is het. Ik begrijp wel dat je het daar niet mee eens bent, maar wij als moderators krijgen ook niet altijd alles voor elkaar. Hoe graag we dat ook zouden willen.
Reputatie 8
Badge +17
@Kees-Jan ik begrijp waar je reactie weg komt, maar wil wel even zeggen dat ik het jammer vind. Ik neem aan dat je weet (leest) dat ik altijd mijn uiterste best doe, en als je dit topic doorleest, dat je ook ziet dat ik dat gedaan heb. Ik vind het ontzettend balen maar kan er in deze situatie, op dit moment, niet meer van maken. Ik heb meerdere keren contact gehad met de Technische Dienst, zij hebben uitgebreid onderzoek gedaan, maar dit is het. Ik begrijp wel dat je het daar niet mee eens bent, maar wij als moderators krijgen ook niet altijd alles voor elkaar. Hoe graag we dat ook zouden willen.

Oké, jammer... :(

Ik laat het verder wel aan @MartieM over...
Badge
@Kees-Jan, @Alexandra - Telfort
Buurman (appartement, zelfde verdieping) en vele anderen in mijn gebouw, heeft (hebben) nog steeds 55 Mbit. Gebouw is van 2003, opgeleverd in 2004, dus geen oude rommel. Bekabeling in mijn huis is getest en goed bevonden (door KPN -techneut). Maar ook de kabel van mijn appartement naar de centrale is door KPN getest vanuit de centrale. Ook hiermee was géén probleem. Dus die ene poort in de centrale waar mijn aansluiting op zit is rottig.
De eerste KPN-technicus stelde voor om mijn kabel om te prikken op een andere poort. Hiervoor was volgens hem ruimte in de centrale. Maar hij mocht die actie niet uitvoeren zonder expliciete opdracht van Telfort.
Het kan toch niet zo zijn dat het hier stopt, terwijl er volgens de KPN-er een oplossing mogelijk is...

Zure groetjes van Martin.
Reputatie 8
Badge +9
@MartieM Ik begrijp je heel goed, en ik vind het zelf ook zuur dat ik op dit moment niet meer kan doen. Laten we even afwachten hoe je verbinding het doet de komende tijd. Als deze verandert of de snelheid omlaag gaat, laat het me weten, dan kijk ik graag opnieuw naar de mogelijkheden.
Badge
@Alexandra - Telfort
Lieve Alexandra,

Ik neem jou niets kwalijk. Ik baal alleen ontzettend dat ik op dit moment, dankzij de lagere snelheid, gehinderd wordt in mijn activiteiten (o.a. meer tijd nodig dan voorheen). Ik wacht dus maar af en zal zeker op de trom slaan als de snelheid lager wordt dan nu het geval in...

Gr, Martin.
Reputatie 8
Badge +11
Ik neem het even over van Alexandra, zij is een aantal dagen vrij.

Ik kan mij dan jouw situatie ook heel goed voorstellen. Ik zou ook ontzettend balen als dat wat ik wil doen langer duurt dan voorheen. Ik hoop in ieder geval dat de snelheid nog weer omhoog gaat. En we horen zeker graag weer van je als er wat veranderd.
Reputatie 8
Badge +17
@Bart - Telfort : ik hoop dat de snelheid weer omlaag gaat 😈, dan kan er eens goed naar gekeken worden door die techneuten. En dan kan er meteen (wéér) een monteur gestuurd worden voor een poort wissel! Want het is te gek voor woorden dat iedereen in dat appartementencomplex 55Mbps (zeer waarschijnlijk de profiel snelheid) haalt en die éne aansluiting van Martin niet, terwijl dat in het recente verleden gewoon wél mogelijk was!

😠
Badge
Mijn profiel is PROFILE_17A. Dit profiel is hetzelfde als van al die andere Telfort/KPN-gebruikers in het gebouw die wél 55Mbps halen...

Gr, M.
Reputatie 8
Badge +17
Mijn profiel is PROFILE_17A. Dit profiel is hetzelfde als van al die andere Telfort/KPN-gebruikers in het gebouw die wél 55Mbps halen...

Gr, M.

Klopt, dat is een profiel dat hoort bij een wijkkast aansluiting. De snelheid die daarbij hoort is 55Mbps.

Alleen...
...die poort is defect, vandaar jouw belabberde snelheid!
Badge
@Kees-Jan
De eerste KPN-er die mijn aansluitingen onderzocht heeft kwam ook tot de conclusie dat er een poort-probleem moest zijn. Hij heeft de lijn van mijn appartement naar de centrale vanuit de centrale gemeten. Die meting heeft aangetoond dat er geen problemen waren. Dat betekent dus dat de lijn appartement-centrale niet de schuldige kan zijn van de lagere snelheid, toch?
Alléén de download-snelheid is lager. Upload is hetzelfde als die altijd (jaren) al was...

Gr, M.
Reputatie 8
Badge +11
Ja dan moet de lijk nog wel even flink weer dalen inderdaad. Aan de ene kant misschien wel goed, maar er zijn al monteurs geweest die de snelheid niet omhoog hebben gekregen. 😞

Als er in ieder geval iets in de snelheid veranderd, laat het dan weten.
Reputatie 8
...maar er zijn al monteurs geweest die de snelheid niet omhoog hebben gekregen. :(
Maar ja. Veel monteurs blijken niet altijd kennis van zaken te hebben. Is in het verleden wel meer voorgekomen. Voorbeeld waarbij pas bij de 9e monteur het zaakje goed was afgerond.
https://forum.telfort.nl/internet-267/verlies-van-internetsnelheid-en-een-instabiel-modem-55453/index3.html#post496787
Badge
Mijn download-snelheid is in de afgelopen dagen met kleine stapjes omhoog gegaan. Hij staat nu op 41643 (was 35833). Upload is ietsje lager dan voorheen (was 9570, is nu 9169). Speedtest geeft als download nu 39,5 (was 33,7) en upload is 7,9 (was 8,2).
Het is opvallend dat FOURSTACK nog steeds een max van 41 Mbit aangeeft op mijn adres...

Groetjes, Martin.
Reputatie 8
Badge +17
Mijn download-snelheid is in de afgelopen dagen met kleine stapjes omhoog gegaan. Hij staat nu op 41643 (was 35833). Upload is ietsje lager dan voorheen (was 9570, is nu 9169). Speedtest geeft als download nu 39,5 (was 33,7) en upload is 7,9 (was 8,2).
Het is opvallend dat FOURSTACK nog steeds een max van 41 Mbit aangeeft op mijn adres...

Groetjes, Martin.

Lekker laten gaan, Martin!

En zeker niet de modem UIT zetten. Gewoon dag en nacht AAN laten.
Badge
@Kees-Jan ...Gaan we doen!!...

Reageer