beantwoord

internetsnelheid is nog niet verhoogd

• 12 november 2017
  • 9 reacties
  • 201 keer bekeken

hallo,

vorige week kreeg ik een mailtje van Telfort met "gefeliciteerd u snelheid wordt verhoogt"
in mijn modem staat nog steeds de oude snelheid, als ik onder mijn abonnements gegevens kijk is het wel aangepast, op de site netco-fpi-info.fourstack.nl staat ook al de hogere snelheid.
hoe lang duurt het voordat het ook in mijn modem wordt aangepast ?
mvg
Richard
icon

Beste antwoord door Wieger DB 20 november 2017, 09:50

Hoi Ricardo, mijn collega's hebben het nog nagezocht. Gezien de afstand tot de laatste verdeler is de snelheid van 29mbit op dit moment echt het maximale wat uit je verbinding gehaald kan worden. Ze hebben gekeken naar de signaalsterkte, eventueel verlies van snelheid en de kwaliteit van de koperdraad in de grond. Hier zitten geen marges in voor verbetering. Heb daardoor geen mogelijkheid om de snelheid alsnog hoger te krijgen. De informatie op fourstack is een schatting, de realiteit kan hier jammer genoeg nog wel eens van afwijken. Het bericht is in jouw situatie ten onrechte verstuurd en heeft je blij gemaakt met een dode mus. Mijn excuses hiervoor.
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 8
Dat ligt eraan, als je een abonnement hebt wat alleen uitgaat van die oude snelheid, gaat je snelheid daarmee niet omhoog. Zou je een extra "plus" snelheid moeten inschakelen in "Mijn Telfort" (als die optie erbij staat). Kost met die optie wellicht ook meer om die snelheid werkelijk te kunnen behalen.
Hoi Babylonia,
ik had een snelheid van ca. 29mb , op fourstack stond die snelheid ook altijd aangegeven, als ik nu daar op kijk is dat verhoogt naar 39 mb, telfort heeft dat ook aangepast in mijn abonnementsgegevens, daar staat nu ook 40 mb.
dan ga ik er vanuit dat ik meer snelheid krijg.
mvg Richard
Ik kan het zo snel niet terug vinden maar een aantal klanten hebben foutief een soortgelijk email toegestuurd gekregen.
Om wat voor wijziging gaat het specifiek?
De gegevens in mijntelfort zeggen niet veel omdat bij iedereen die een oude instap abo heeft of de huidige instap hetzelfde wordt weergegeven.

Op basis van je tweede bericht wat voor abonnement heb je ooit afgesloten waar het snelheid betreft?
afgesloten ergens in 2007 of 2008, mijn snelheid was altijd ca. 29 mb, dit geeft de modem ook altijd aan.
ik keek af en toe wel eens op fourstack of ik al omhoog kon, daar is het nu gewijzigd naar "Technologie
Internet Snelheid Koper/DSL 39 Mbit/s" daar stond altijd 29, toen kwam dat mailtje, dus ik dacht dat is mooi. mijn abo is ook 40 mb dus meer snelheid
mvg Richard
Reputatie 8
Met 40 Mbps val je nog steeds onder een "basis-abonnement". (Tegenwoordig is basis 50 Mbps).
Daarmee zou je dan inderdaad wel aan die hogere snelheid moeten komen?
Maar even afwachten tot maandag wat webcare voor je kan betekenen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Ricardo121, welkom op het forum. Ik begrijp dat je wat vragen hebt over de snelheidswijziging bij jou. De wijziging zie je op fourstack terug en op Mijn Telfort, je ziet dit nog niet in je modem terug. De verhoging heeft al wel plaatsgevonden, maar zie ik inderdaad in je lijn niet terug. Om die reden heb ik gevraagd aan mijn collega's van het netwerkteam om hier naar te kijken. Als ik van hen reactie terug heb, dan deel ik het met je.

Galdor en Babylonia, bedankt voor de input! 🙂
Reputatie 7
Badge +13
Mijn collega's hebben je afgelopen dagen proberen te bellen, maar zonder resultaat. Kan je mij een berichtje sturen op welk nummer je het beste te bereiken bent? Dan ga ik aan hen vragen nogmaals contact met je op te nemen.
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Ricardo, mijn collega's hebben het nog nagezocht. Gezien de afstand tot de laatste verdeler is de snelheid van 29mbit op dit moment echt het maximale wat uit je verbinding gehaald kan worden. Ze hebben gekeken naar de signaalsterkte, eventueel verlies van snelheid en de kwaliteit van de koperdraad in de grond. Hier zitten geen marges in voor verbetering. Heb daardoor geen mogelijkheid om de snelheid alsnog hoger te krijgen. De informatie op fourstack is een schatting, de realiteit kan hier jammer genoeg nog wel eens van afwijken. Het bericht is in jouw situatie ten onrechte verstuurd en heeft je blij gemaakt met een dode mus. Mijn excuses hiervoor.
Hoi Wieger,

ik heb ze inmiddels gesproken, bedankt voor de hulp en de uitleg.

mvg
Richard

Reageer