beantwoord

Internetsnelheid is lager sinds verhuizing

• 15 juni 2019
  • 50 reacties
  • 270 keer bekeken

Sinds 2 weken ben ik verhuisd naar een appartement hemelsbreed ongeveer 300 meter verderop. Op mijn oude adres had ik een snelheid van ongeveer 75 tot 80 mb. Op mijn huidige adres is dit drastisch omlaag gegaan, ook na een bezoek van de monteur. Ik betaal voor een 50 mb internet abonnement en heb hier slechts een snelheid van 18 mb! Hoe kan ik deze snelheid verhogen? Als ik op de Telfort/KPN site kijk zie ik met een postcodecheck dat de haalbare snelheid 100 mb is. Dit lijkt mij niet te kloppen. Help ik wil graag meer snelheid want dit is niet te doen.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Galdor68 15 juni 2019, 10:10

Ondertussen doet de eerder gelinkte site het weer goed, op dit moment wordt met jouw gegevens 20 Mb aangegeven 40 via bonded dat zou KPN je kunnen leveren onder de Telfort naam nog niet.

Dat je nu 18Mb haalt klopt wel en zal alles te maken hebben met de afstand tot het MDF punt waar deze woning zit aangesloten. Dat kan net anders/verder weg zijn dan het vorig adres.
Bekijk reactie

50 reacties

Kijk eerst eens wat deze site zegt.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Een veel gemaakte verwarring is de gedachte dat je voor 50Mb betaald, dat gaat eigenlijk alleen op met een FttH glasvezel aansluiting. Bij een koper verbinding betaal je voor een snelheid tot xxxMb.

Het staat en valt met het verschil van de verbinding de verschillen in de details tussen beide adressen.

Bij ons ligt in het hele dorp glasvezel, met koper/dsl zou ik ook van 50Mb naar net 13Mb terugvallen.
Beste Galdor,

Op het andere adres had ik ook geen beschikking over glasvezel. Ik heb mn huidige postcode ingevoerd, zie hieronder

Admin: screenshot met postcode weggehaalf i.v.m. privacy
@jacqhartog1968 via de drie puntjes rechts onder kan je bewerken en de plaatjes verwijderen de postcode hoeft er niet bij enkel de resultaten, en ik zie in deze afbeeldingen een typfout. Je kan tot een uur herstellen.
De melding blijft precies hetzelfde 😉
Actuele Beschikbaarheid
Error
execution expired
Geplande upgrades
Status
Geen geplande upgrades gevonden in komende 2 maanden
De hier getoonde bandbreedtes betreffen de maximaal haalbare netwerksnelheid. De daadwerkelijke snelheid is afhankelijk van het commercieel afgenomen pakket en o.a. de kwaliteit van de inhome bekabeling.

Version v2.6.0-36-g4257a7e
Het lijkt erop dat ze met die site bezig zijn.

Ik heb iets vreemds ontdekt via de KPN site geeft de postcode inderdaad 100Mb weer voer ik dezelfde combinatie op twee afzonderlijke vergelijkings sites vind ik een maximale snelheid van 14Mb.

Ps om privacy redenen de zichtbare postcode mischien toch proberen die afbeeldingen te verwijderen.
Beste Galdor,

Ik heb al 3 x geprobeerd de privégegevens te verwijderen maar helaas lukt dit om de een of andere reden niet .... dat klopt, ik heb dit voor mn verhuizing ook gecheckt en toen kon ik alles 1 op 1 over laten zetten met dezelfde snelheid .... toen ik hier eenmaal woonde bleek dit zelfs na een bezoek van de monteur helaas niet mogelijk en opzeggen kan ik nog niet zit nog vast aan een jaarcontract. Ik maak nu regelmatig een hotspot via mn smartphone aan die haalt ong 3 x de snelheid 😉 maar dit kan toch niet de enige oplossing zijn?? Telfort graag een echte voor dit probleem!!
Reputatie 8
Badge +7
Hallo @jacqhartog1968 ,
Als ik voor mezelf test zie ik bij fourstack 18 en 33 Mbps download staan, die 18 is bij de meeste xDSL-providers te krijgen, die 33 alléén maar bij KPN zelf, andere providers bieden die 33 gewoon niet aan om prijstechnisch redenen.
Ook ik heb een TOT 50 Mbps Abo.
Aan mijn straatkast wordt nu gewerkt en kan eind van het jaar misschien sneller internet krijgen.
Ook ik maak in sommige gevallen van Tethering via de telefoon, dan heb ik ruim 75Mbps download😉
Ondertussen doet de eerder gelinkte site het weer goed, op dit moment wordt met jouw gegevens 20 Mb aangegeven 40 via bonded dat zou KPN je kunnen leveren onder de Telfort naam nog niet.

Dat je nu 18Mb haalt klopt wel en zal alles te maken hebben met de afstand tot het MDF punt waar deze woning zit aangesloten. Dat kan net anders/verder weg zijn dan het vorig adres.
Beste JanD en Galdor68 bedankt voor jullie reacties, ik begrijp dat er helaas niets aan te doen is, grr, 😞
Reputatie 8
Badge +7
Inderdaad jammer en graag gedaan.☺
Beste JanD en Galdor68 bedankt voor jullie reacties, ik begrijp dat er helaas niets aan te doen is, grr, :(
Behalve overstappen naar kpn in de hoop dat er bonded geleverd kan worden waarmee je dichterbij de 50Mb komt helaas niet. Dan is het wachten op verbetering van het netwerk. De andere optie zou zijn kiezen voor de kabelleverancier.

Een buurdorp heeft al wel glasvezel zag ik. Je kan kpnnetwerknl in de gaten houden voor ontwikkelingen.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @jacqhartog1968, welkom hier, op het forum. Ik zie dat je met de hulp van Galdor en JanD de reden van de lagere snelheid op je nieuwe adres al hebt gevonden. Dit is wat er maximaal mogelijk is op dit adres. Ik heb al voor je gekeken of er werkzaamheden gepland staan om dit te verbeteren. Dat is op dit moment helaas niet het geval, de snelheid die je nu hebt is het maximale.
Beste Jasper,

Klopt maar ik blijf het vreemd vinden dat ik voor de verhuizing andere gegevens kreeg dan nu bekend zijn. Toen was er ook 100 mb mogelijk van Telfort en wordt het nog steeds nu door KPN aangeboden als je een nieuw contract afsluit ......
Als ik op dit moment op KPN.com de postcode check uitvoer met wat in de screenshot stond krijg ik 39Mb als max wat klopt met de netco cijfers.

Beste Galdor,

Zie toegevoegd bestand, dit is wat ik bedoel ...

Maar ik zal verder niet zeuren 🙂
Maar ik zal verder niet zeuren :)
Dat zie ik niet als zeuren ik ben wel verbaasd, krijg je via die andere site ook die getallen?
Reputatie 8
Beste Galdor,

TOT 100 Mbps snelheid.

Dat is hetzelfde als TOT 50 Mbps van het basis internet abonnement wat men bij Telfort afneemt.
Geen indicatie, garantie of enig inzicht wat de werkelijke snelheid is.

Beste Galdor,

TOT 100 Mbps snelheid.

Dat is hetzelfde als TOT 50 Mbps van het basis internet abonnement wat men bij Telfort afneemt.
Geen indicatie, garantie of enig inzicht wat de werkelijke snelheid is.

Dat is waar echter ik krijg als je de screenshots naast elkaar houd met de postcode en huisnummer heel wat anders te zien. Namelijk wat providers tegenwoordig verplicht zijn de te verwachten snelheid tonen. Het pakket wat door de topic starter is gekozen dat is inderdaad het tot 100Mb pakket. De bovenste regel daar gaat het om daar wordt toch echt een hoger getal genoemd dan de werkelijkheid.

Onderstaand krijg ik tezien met de gegevens van @jacqhartog1968 wie het weet mag het zeggen.

Hoe dan ook het veranderd niets aan het feit dat ik het gevoel heb verkeerd geïnformeerd te zijn voor mijn verhuizing. Telfort zegt mij een mail te hebben gestuurd met de uiteindelijke haalbare snelheid. En heeft Telfort zonder mij dit te vertellen zelf de extra snelheid opgezegd omdat dit kennelijk toch niet haalbaar was. Toevallig kwam ik daar achter toen ik de klantenservice aan de telefoon had voor iets anders, ze hadden € 10,- teveel berekend voor mn abonnement. Een mail die ik overigens nooit ontvangen heb ook weer zoiets ... Ik heb mijn gegevens op de Telfort site ingevoerd en er was volgens hun dezelfde snelheid op mijn huidige adres. Beste Galdor ik wist toen nog niet van de site fourstack af 😉 als dat zo was had ik niet hier geweest ... op die site staat idd 20 en 40. Ik wens iedereen verder nog een fijn weekend en bedankt voor het meedenken. 🙂
Op zich punten voor Telfort je geen onnodige extra kosten te laten maken.
Je hebt geen bevestigings mail van de verhuisdatum en mogelijke andere wijzigingen ontvangen?!
Dat is slordig dat zou naar hetzelfde mailadres als de facturen aankondiging moeten gaan.

Helaas mooier kan het niet wat de snelheden betreft.
Fijne Zondag nog.
Reputatie 8
De bovenste regel daar gaat het om
daar wordt toch echt een hoger getal genoemd dan de werkelijkheid.

Daar had ik inderdaad niet goed naar gekeken. Excuus.
Beste Babylonia,

Er valt weinig terug te koppelen ik.zal het met 18 mb moeten doen ipv de 75 tot 80 mb die ik eerst had. 😉
Reputatie 8
Badge +11
Zoals Galdor aangeeft zijn we verplicht om de verwachtte snelheid te tonen als je bij nieuwe abonnementen kijkt. Daarmee weet je wat je kunt verwachten en zou je niet voor onverwachte verrassingen moeten komen te staan. Dat laatste gebeurde in dit geval alsnog, het lijkt erop dat de database waar Fourstack de gegevens uithaalt niet bereikbaar was of voor deze specifieke postcode niet goed stond. Daardoor kan er een standaardwaarde getoond zijn als snelheid, waardoor iedereen op het verkeerde been is gezet.
De snelheden die nu zichtbaar is, is waar we het mee moeten doen inderdaad

Reageer