beantwoord

Internetsnelheid gehalveerd na ombouw wijkkast van MDF>SDF

• 16 mei 2018
  • 5 reacties
  • 927 keer bekeken

Reputatie 1
Recent is de wijkkast van MDF naar SDF omgebouwd. Op NetCo.... komt bij mijn adres een snelheid van 104MBit/s en bonded 209 MBit/s als theoretisch max haalbaar. Met als vermelding bij distributiepunten SDF, MDF. Bij andere adressen in mijn korte straat met 16 woningen zie ik bij een aantal alleen SDF staan. Net zoals bij de wijkkast. Sinds de ombouw eind april is mijn profile van -17a naar -8b gegaan., is de att data rate 25044Kbps en de Actual rate stabiel op 12285Kbits downstream. Upstream 4308 resp. 1535 Kbps.
Kijk ik op de TELFORT website wordt mijn adres "verkocht" met een haalbare snelheid van 100MB.
MijnV8 box is ong. 1,5 maanden oud. Alle resets en kabeltesten na het ISRA punt zijn gedaan.
Wie kan mij een advies geven hoe ik deze gegevens verder moet interpreteren en wat ik verder self nog kan doen om de bitjes wat sneller over de lijn te jagen?
icon

Beste antwoord door Deborah 18 mei 2018, 11:30

Hoi vermeehj, ik lees dat je ook een collega hebt gesproken via Facebook. Zij heeft je uitgelegd dat je eind van de maand wordt omgezet naar je nieuwe verbinding. De plandatum is 29 mei 2018. Kees-Jan heeft je dit al uitstekend uitgelegd! Je hoeft overigens niet te verlengen om van de nieuwe snelheid gebruik te maken. Dit is al in gang gezet.

Wat betreft je vraag over de prijs van je abonnement. Ik verwijs je daarvoor naar dit topic. In het topic wordt bij Vraag en Antwoord uitgelegd wat de nieuwe pakketten voor bestaande klanten inhoudt.
Bekijk reactie

5 reacties

Reputatie 8
Badge +17
2 mogelijke oorzaken:
1. doordat de kast ertussen "gelast" is, is de kabellengte, door de lassen (extra overgangen), wat langer geworden en is de snelheid vanuit de centrale zodanig ingestort dat jouw aansluiting daar nogal wat last van heeft en door DLM is teruggezet op een 8B profiel.
2. de wijkkast is wel omgebouwd en in bedrijf genomen, maar jouw aansluiting is (nog) niet overgezet in de wijkkast zodat de wijkkast de "bron" wordt voor jouw aansluiting. Normaal gesproken doet KPN dat na een aantal weken (bij mij was dat 9 weken); daar zal je op moeten wachten.

je kan dat versnellen door je abonnement te verlengen waardoor Telfort aan KPN laat weten dat jouw aansluiting "direct" op de wijkkast gezet moet worden, maar...
...gezien de recente prijsontwikkeling van de abonnementen is het misschien niet verstandig, tenzij jouw dat niets uitmaakt natuurlijk ;)

dus de keuze is aan jou...
Reputatie 1
@Kees-Jan Dank voor de uitleg. Mijn huisaansluiting liep al sinds Q3 van vorig jaar door de toen nog passieve kast. Met ong. 22Mb downloadsnelheid. Sinds het eind vorige maand een actieve kast geworden is, is het allemaal een stuk minder geworden. Ik zal zeker op dit moment van nakende prijsverhogingen geen contract openbreken. Ben nog een oude Tiscali klant van het eerste uur dus het wordt tijd voor wat aardige gebaren van de kant van de provider. Deze zal ongetwijfeld meelezen...

Han
Reputatie 4
Badge +10
Hoi vermeehj, ik lees dat je ook een collega hebt gesproken via Facebook. Zij heeft je uitgelegd dat je eind van de maand wordt omgezet naar je nieuwe verbinding. De plandatum is 29 mei 2018. Kees-Jan heeft je dit al uitstekend uitgelegd! Je hoeft overigens niet te verlengen om van de nieuwe snelheid gebruik te maken. Dit is al in gang gezet.

Wat betreft je vraag over de prijs van je abonnement. Ik verwijs je daarvoor naar dit topic. In het topic wordt bij Vraag en Antwoord uitgelegd wat de nieuwe pakketten voor bestaande klanten inhoudt.
Reputatie 1
Dank Deborah.
Wat mij betreft mag er een vinkje achter het onderwerp.

Han
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Han, dat is helemaal prima! Als je later nog vragen hebt, dan horen we het graag.

Reageer