beantwoord

Internetsnelheid fors naar beneden...

• 17 december 2016
  • 10 reacties
  • 629 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Reeds jaren heb ik een Telfort VDSL verbinding en deze was tot op heden zeer stabiel. Continue 40 Mb/s downstream en 10 Mb/s upstream (het max. van het abonnement). Begin december was het derhalve nog:

05.12.16 11:14:32 DSL is available (DSL synchronization exists with 44640/10224 kbit/s).

Echter sinds een paar dagen is de snelheid sterk naar beneden gegaan en soms is het 30 Mbit, dan weer 20 Mbit, etc. Zie hier:

16.12.16 02:34:48 DSL is available (DSL synchronization exists with 25184/5888 kbit/s).

Vandaag is het:

17.12.16 07:00:45 DSL is available (DSL synchronization exists with 30280/3416 kbit/s).

Verder was de "Max. DSLAM throughput" altijd continue 50 MB/s downstream en 10 MB/s upstream. Ook dat varieert nu enorm per dag! Nu is de Max. DSL throughput opeens 30 MB/s downstream en 3 MB/s upstream. Dat zijn nogal verschillen. Er moet technisch dus iets aan de hand zijn.

Kan iemand controleren waarom mijn verbinding opeens zo'n grote verschillen laat zien? Ik zit kort bij de wijkkast en het modem opnieuw opstarten heeft geen effect.
icon

Beste antwoord door Enterprise 17 december 2016, 17:46

[...]
Ik zit kort bij de wijkkast en het modem opnieuw opstarten heeft geen effect.

Heb je de modem al eens een fabrieksreset gegeven..?
De modem uit- en aanzetten lost zoiets meestal niet op...
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +19
[...]
Ik zit kort bij de wijkkast en het modem opnieuw opstarten heeft geen effect.

Heb je de modem al eens een fabrieksreset gegeven..?
De modem uit- en aanzetten lost zoiets meestal niet op...
Reputatie 1
Badge
Modem resetten naar factory defaults geeft, helaas, ook geen resultaat. Ik snap niet waarom ik eerst continue, al jaren zéér stabiel, een 50 MB down / 10 MB up verbinding kan halen en nu is het opeens ruim de helft is. Verder heb ik een vrij recente ISRA (nieuwbouw van enkele jaren terug), dus daar zou ’t ook niet aan mogen liggen. Recentelijk is wel de gasleiding vervangen in de straat, ongeveer toen de snelheid naar beneden is gegaan. Maar kan me bijna niet voorstellen dat het daar aan ligt.
Reputatie 8
Badge +19
Recentelijk is wel de gasleiding vervangen in de straat, ongeveer toen de snelheid naar beneden is gegaan. Maar kan me bijna niet voorstellen dat het daar aan ligt.
Wel als tijdens die werkzaamheden de telefoonkabel is beschadigd... :S
Reputatie 1
Badge
@Telfort Support, zéér teleurstellend dat jullie op deze post gewoon totaal niet reageren! Alsof een ruime halvering van de snelheid er gewoon niet toe doet. Inmiddels is de snelheid gezakt naar 17 Mb/s down en 1.2 Mb/s upload, terwijl ik aan het begin van de maand nog op 40 Mb/s down en 10 Mb/s up zat. Ik gebruik het door Telfort verstrekte Arcadyan modem.

Ik hoop spoedig een reactie te vernemen. Een kort onderzoekje aan jullie kant lijkt me toch wel het allerminste!
Helaas ervaar ik hetzelfde probleem @rogervdh. Ik ben van 10.32Mbps naar 1.13Mbps gegaan met download snelheid en een upload snelheid dat van 1.78 Mbps naar 0.59 Mbps is gegaan. Bij mij is dit op 18 december begonnen, begint mij nu echt op de zenuwen te werken.
Ik heb ook hetzelfde probleem. Telfort kan hier sowieso niet leveren wat op de website beloofd wordt. Het maximaal haalbare is 26MB/s. Maar goed ik game niet dus voor mij voldeed het prima. Nu de laatste weken (zo niet maanden want de tijd gaat snel) is het echt drama. Traag, het duurt een eeuwigheid voordat eenvoudige sites inladen, en geregeld volledige uitval. http://www.speedtest.net/result/5908645410.png
Het netwerk is niet overbelast want ik gebruik maar 1 apparaat tegelijk, ik download geen grote bestanden, ik game niet, het is mij een raadsel hoe dit nu ineens kan. Ik heb alles al geprobeerd wat hier op het forum omschreven is maar niets helpt. Noodgedwongen gebruik ik de laatste tijd steeds vaker mijn mobiele telefoon als wifi hotspot, daarop heb ik wel (ongestoord) en perfect bereik. Maar dit zou toch eigenlijk de bedoeling niet moeten zijn. Ik ben al jaren trouwe klant (al sinds de vorige eeuw ;-)) maar ben nu andere opties aan het verkennen want dit is geen doen zo.
Reputatie 8
Badge +16
@Dragonytail en @Therese

In de meeste gevallen levert Telfort gewoon de snelheid die de postcodecheck aangeeft. En het is vervelend als je dat niet lijkt te halen.

Omdat een snelheidsprobleem verschillende oorzaken kan hebben, is het niet handig om in andermans topic te reageren. Beter maak je een eigen topic aan, bijvoorbeeld door HIER te klikken.
Reputatie 1
Badge
Inmiddels aangekomen bij 11 Mbit download en 0,9 Mbit upload. Terwijl ik begin deze maand nog keurig op 40 / 10 Mbit zat (max. abonnement, maar volgens modem was zelfs 50 Mbit download mogelijk). De snelheid gaat gewoon stelselmatig naar beneden....iedere dag weer iets eraf. Ander modem aansluiten geeft overigens exact hetzelfde resultaat, dus het ligt zeker niet aan de CPE. Telfort negeert me hier op het forum ook gewoon volledig, dus ga dinsdag maar es met de helpdesk bellen. Triest hoor, terwijl ik tot op heden echt zéér tevreden was over Telfort.
Reputatie 8
Badge +16
@Telfort Support, zéér teleurstellend dat jullie op deze post gewoon totaal niet reageren! Alsof een ruime halvering van de snelheid er gewoon niet toe doet.
Dit forum is geen volledige vervanging van de telefonische klantenservice van Telfort. Soms gaat de behandeling van vragen hier wat minder snel. Achteraf gezien was het handiger geweest als je ze afgelopen week even had gebeld. Maar in principe leest Telfort Webcare alle topics... dus je mag er gewoon op rekenen dat er na de kerstmis alsnog een reactie komt. En hopelijk ook een snelle oplossing van het probleem.
Badge +1
Dit forum is geen volledige vervanging van de telefonische klantenservice van Telfort.

Dat kan wel zijn Franzki maar de moderatoren beoordelen ieder topic erg snel en wijzen een beste antwoord aan.
Zo ook hier weer, ik kan me namelijk niet voorstellen dat de TS in dit geval een beste antwoord heeft aangewezen terwijl zijn/haar probleem alleen maar erger wordt.
Beter zou zijn geweest als ze een probleen daadwerkelijk onderzoeken en de klant serieus nemen en helpen.
Voor de duidelijkheid dit is geen verwijt naar jou en alle helpers op dit forum maar ik merk een "te makkelijke" houding op bij de moderatoren.
Dubbel vervelend is dat er feestdagen zijn en reacties van telfort minimaal zullen zijn, terwijl het probleem zich alweer 8 dagen voordoet.
Bellen zou idd beter zijn geweest daarin geef ik je gelijk.

Reageer