beantwoord

Internetsnelheid

• 2 februari 2015
  • 65 reacties
  • 1396 keer bekeken

Reputatie 1
Badge
Hallo,

Mijn nieuwe abonnement is geactiveerd en geïnstalleerd maar ik heb nog steeds mijn oude internetsnelheid(10 Mbit/s).
De beloofde snelheid moet zijn (30 Mbit/s).. ik zou graag willen dat dit word opgeschroefd.

Graag hoor ik van jullie.

Groet, Robin.
icon

Beste antwoord door Dutchking 11 februari 2015, 12:12

Het is probleem is opgelost! Monteur was met 5min klaar.. bedrading in de wijkkast was niet juist aangesloten door een collega -.- de draadjes werden weer verwisseld op mijn isra punt en er kwam verbinding! :)

Bedankt voor de moeite @all

Groet, Robin.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

65 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Vannacht krijg je nieuwe firmware die er voor zorgt dat je wel de snelheid haalt. Startprofiel na de nieuwe firmware zal circa 22 Mbit/s zijn en mocht je modem nog niet op de 30 Mbit/s staan dan duurt dit circa 8 tot 10 dagen. Even geduld dus.
Reputatie 1
Badge
Tuut tuut, Ik zie geen verschil i de snelheid.
Reputatie 1
Badge
Tuut tuut, Ik zie geen verschil i de snelheid.
Badge +1
Kan je eens inloggen in je modem en kijken welke software versie je hebt.
En die dan posten aub.
Misschien is het vannacht nog niet naar je modem gepusht.

Begrijp ik je goed dat je eerder een adsl abonnement had en bent overgestapt naar vdsl?
Zo ja dan kan het ook zijn dat de monteur de omzetting in de kast nog niet heeft gedaan.

Hoe meer info je geeft hoe beter!
Reputatie 1
Badge
En die dan posten aub.

Begrijp ik je goed dat je eerder een adsl abonnement had en bent overgestapt naar vdsl?
Zo ja dan kan het ook zijn dat de monteur de omzetting in de kast nog niet heeft gedaan.

Heb je hier ietsaan?

INFORMATION
Numbers of DHCP Clients: 4
Runtime Code Version: 02.00.132v2W4 (22.08.2014-14:41:12)
Boot Code Version: v3.00.06c
ADSL Modem Code Version: 5.7.0.14.0.1
LAN MAC Address: 18-83-BF-BC-E2-B6
Wireless MAC Address: 18-83-BF-BC-E2-B6
WAN MAC Address: 18-83-BF-BC-E2-B5
VoIP MAC Address: 18-83-BF-BC-E2-B5
Hardware Version: R02
Serial Num: A439005255
Badge +1
Ja zeker.
Je hebt een Arcadyan VGV7519 modem en je hebt de laatste software al op je box staan.
Kan je ook de status posten, te vinden onder Start / Status / xDSL status.
Reputatie 1
Badge
Ja zeker.
Je hebt een Arcadyan VGV7519 modem en je hebt de laatste software al op je box staan.
Kan je ook de status posten, te vinden onder Start / Status / xDSL status.

ADSL Status Information:

Status:
Configured Current
Line Status --- SHOWTIME
Link Type --- Interleave Path
Trained Mode Auto G.992.5 (ADSL2+)

ADSL Data Rate:
Upstream Downstream
Actual Data Rate 1031 (Kbps.) 12749 (Kbps.)
Attainable Rate 1040 (Kbps.) 12764 (Kbps.)

Operation Data / Defect Indication:
Operation Data Upstream Downstream
Noise Margin 6.7 dB 4.3 dB
Attenuation 9.5 dB 25.0 dB

Indicator Name Upstream Downstream
FEC Error 0 6832
CRC Error 0 0
HEC Error 1869 0

DTU Counters:
Upstream Downstream
corrected DTU Counter 0 0
uncorrected DTU Counter 0 0

Showtime Counter:
Showtime Counter 0 days, 9 Hours, 29 Minutes, 46 Seconds

Statistics:
Transmitted Cells Received Cells
Cell Counter 861626 386325
Reputatie 8
Badge +10
Lijntje moet zo te zien nog gemigreerd worden naar VDSL...
Badge +1
Je hebt nu een ADSL verbinding.
Bij ADSL en VDSL abonnementen van Telfort is de snelheid tot 30Mb of 50Mb.
Garantie dat je die snelheid haalt is er niet ivm de afstand tot de wijkkast / centrale.
Maar omdat zeker te weten....

Kan je deze vraag nog beantwoorden?

Of betreft het een nieuwe aansluiting?
Wat gaf de postcode check aan?
Reputatie 1
Badge
Je hebt nu een ADSL verbinding.
Bij ADSL en VDSL abonnementen van Telfort is de snelheid tot 30Mb of 50Mb.
Garantie dat je die snelheid haalt is er niet ivm de afstand tot de wijkkast / centrale.
Maar omdat zeker te weten....

Kan je deze vraag nog beantwoorden?

Of betreft het een nieuwe aansluiting?
Wat gaf de postcode check aan?

Ik heb een nieuwe abonnement, ik heb volgens mij altijd ADSL gehad.. ik heb me dit nieuwe abonnement laten aansmeren door een verkoper van telfort. zei zegt me dat ik een snelheid van 50Mbit/s kan halen. maar ik heb gekozen voor de goedkopere 30 Mbit/s.. ik had haar nog gevraagd of die snelheid wel kon want ik zat aan het limiet qua snelheid met mijnb vorige abonnement.. Toen zei de verkoopster dat dit geen enkel probleem is en dat ik makkelijk 30Mbit/s kon gaan halen wanter was een "nieuw systeem waar door er meer data pakketjes door de zelfde lijn konden gaan" ... dus ik heb dat aangenomen..

Ik heb natuurlijk zelf wel even de postcode check gedaan voor de zekerheid en de uitkomst was dat ik zelfs een 50Mbit/s abonnement kon nemen.

Dus dat is het verhaal.

Wanneer gaan ze deze omzetting doen dan?
Reputatie 8
Badge +16
Je zal even moeten wachten op een reactie van Webcare, zij kunnen kijken wat de huidige status is van je upgrade.
Badge +1
Oke dan wordt veel duidelijk.
Die mevrouw heeft je niks aangesmeerd, dat gaat goed komen!
Je verbinding moet nog worden omgezet naar de wijkkast waarschijnlijk.
Dat zal wel op hele korte termijn gebeuren.

Misschien kan een Telfort medewerker preciezer zijn in gehele oplevering van je vdsl verbinding.
Even afwachten...
Reputatie 1
Badge
Oke dan wordt veel duidelijk.
Die mevrouw heeft je niks aangesmeerd, dat gaat goed komen!
Je verbinding moet nog worden omgezet naar de wijkkast waarschijnlijk.
Dat zal wel op hele korte termijn gebeuren.

Misschien kan een Telfort medewerker preciezer zijn in gehele oplevering van je vdsl verbinding.
Even afwachten...

Gaat iemand mij hier (Op het forum), antwoord op geven wanneer de opleverdatum is of moet ik daarvoor bellen naar Telfort?

En bedankt voor de hulp mensen!
Badge +1
Als je belt weet je het gelijk maar webcare informeert je hier ook.

Als je posten hierboven zijn gepost via de internet verbinding die je van Telfort hebt dan weten ze ook welke aansluiting het betreft.
Reputatie 8
Badge +16
@Dutchking,

Ik heb het zojuist voor je opgezocht en zie dat je per 6 februari 2015 wordt omgezet naar (V)VDSL.
Kun je het nog een paar dagen volhouden? :)

@All,

Bedankt voor de bijdrage!

Stephen
Reputatie 1
Badge
@Dutchking,

Ik heb het zojuist voor je opgezocht en zie dat je per 6 februari 2015 wordt omgezet naar (V)VDSL.
Kun je het nog een paar dagen volhouden? :)

@All,

Bedankt voor de bijdrage!

Stephen

Ik heb vanmorgen berichtje van Telfort gekregen, "Beste klant uw aansluiting is opgeleverd en klaar voor gebruik"

Miss kom ik ongeduldig over maar ik zie nog steeds geen verschil in mijn internetsnelheid, how come?

Groet,
Robin.
Reputatie 8
Badge +10

Ik heb vanmorgen berichtje van Telfort gekregen, "Beste klant uw aansluiting is opgeleverd en klaar voor gebruik"

Miss kom ik ongeduldig over maar ik zie nog steeds geen verschil in mijn internetsnelheid, how come?

Heb je de modem al eens een minuutje uit- en weer aangezet..?
Reputatie 1
Badge

Heb je de modem al eens een minuutje uit- en weer aangezet..?

Heb ik gedaan en heb tevens ook een factory reset van de modem gedaan dit resulteert in een verlies van snelheid. ik ga nu van 10 mbits naar 6 mbits. geen goede zaak dus 😕
Reputatie 8
Badge +16
@Dutchking,

Ik zie het al. Je bent wel overgezet naar (V)VDSL maar je modem bevat nog de oude firmware. De nieuwe firmware wordt vannacht automatisch naar het modem doorgevoerd waardoor je snelheid zal oplopen. Heb je het modem sinds vandaag aangesloten?

Stephen
Reputatie 1
Badge
@Dutchking,

Ik zie het al. Je bent wel overgezet naar (V)VDSL maar je modem bevat nog de oude firmware. De nieuwe firmware wordt vannacht automatisch naar het modem doorgevoerd waardoor je snelheid zal oplopen. Heb je het modem sinds vandaag aangesloten?

Stephen

Oke, dan wacht ik rustig af. Ik heb de nieuw geleverde modem al enkele dagen aangesloten + Tv receiver. Ik dacht dat de meest recente firmware al op mijn modem was doorgevoerd, zo te lezen een aantal posts hiervoor.. het kan een vergissing zijn natuurlijk.

Groet, Robin
Reputatie 8
Badge +16
Zou je voor de zekerheid je modem willen resetten middels het verzonken knopje op de achterzijde van het modem (ingedrukt houden tot modem opnieuw opstart.) Hiermee weten we zeker dat de modem weer zijn default instellingen heeft en is de kans op een firmware update vannacht groter.
Reputatie 1
Badge
@Dutchking,

Stephen

Hij heeft de nieuwste firmware.
Reputatie 1
Badge
@Dutchking,

Stephen

Ik denk daar dus precies het zelfde over, maar het kan zijn omdat ik vanmiddag een factory Reset gedaan heb vanuit de modem zelf, dat ook de firmware is terug gezet is naar de oude firmware.. maar dit weet ik niet zeker dat is een aanname van mij.

Groet, Robin.
Reputatie 8
Badge +16

Op onderstaande afbeelding zie ik toch echt de oude firmware staan.

@Dutchking,

Zoals aangegeven verwacht ik dat vannacht de nieuwe firmware wordt doorgevoerd naar het modem. Morgen zal ik wederom je verbinding controleren en dan verwacht ik dat de firmware update je snelheidsprobleem heeft opgelost.

Stephen
Reputatie 1
Badge
En die dan posten aub.

Heb je hier ietsaan?

INFORMATION
Numbers of DHCP Clients: 4
Runtime Code Version: 02.00.132v2W4 (22.08.2014-14:41:12)
Boot Code Version: v3.00.06c
ADSL Modem Code Version: 5.7.0.14.0.1
LAN MAC Address: 18-83-BF-BC-E2-B6
Wireless MAC Address: 18-83-BF-BC-E2-B6
WAN MAC Address: 18-83-BF-BC-E2-B5
VoIP MAC Address: 18-83-BF-BC-E2-B5
Hardware Version: R02
Serial Num: A439005255

Hier staat het toch echt anders @Stephen.