beantwoord

Internetsnelheid 10 /

• 31 januari 2015
  • 17 reacties
  • 1169 keer bekeken

Hallo Webhelp,

Ik heb vandaag mijn DSL van Telfort aangesloten (niet dankzij de Telfort klantenservice die meer tegen lijkt te willen werken dan mee).

In het modem krijg ik de volgende snelheidsresultaten:
VDSL: CONNECTED
Mode: PROFILE_17A
Download: 11640 Kbps.
Upload: 1224 Kbps.

speedtest.net geeft 11.14 / 1.0

Komt dit overeen met de snelheid die ik op dit adres zou moeten hebben? Adresgegevens in PM.
Alvast bedankt.

Ruben
icon

Beste antwoord door Tuut-Tuut 31 januari 2015, 13:35

Je modem heeft nog oude firmware. De komende nacht(en) zal je modem worden voorzien van de juiste laatste firmware. Daarna zal je snelheid omhoog gaan.
Bekijk reactie

Reageren op topics is niet meer mogelijk. Heb je een nieuwe vraag? Ga dan naar het KPN Forum.

17 reacties

Reputatie 8
Badge +16
@rubenkl,

Welkom op het forum!
Excuses voor de late reactie. Je maakt gebruik van een Internet Standaard (tot 30 Mb/s) abonnement. Ik heb zojuist je snelheid gemeten. Zie onderstaande afbeelding.

Je haalt dus de snelheid die je moet halen. :)

@Enterprise, @Tuut-Tuut, @dorus,

Bedankt voor jullie bijdrage. :D

Stephen
Reputatie 8
Badge +10
Ik weet niet wat mijn snelheid is die ik zou moeten hebben. Zie de start van het topic.

Bij de postcodecheck die ik hierboven als link gaf staat toch echt duidelijk vermeldt 'Op uw adres kunnen wij onze diensten aanbieden. Maximaal haalbare snelheid op uw adres: XX Mb/s.

Als daar 50 Mbps wordt aangegeven dan zal je die snelheid uiteraard ook kunnen halen als je een
Internet Extra (tot 50 Mbps) abonnement hebt gekozen.
Als je een Internet Standaard abonnement hebt (tot 30 Mbps) dan haal je 30 Mbps en meestal iets meer, zoals dorus hierboven al aangeeft.
Badge +1
Zover ik weet zijn er twee internetabonnement vormen bij Telfort wat vdsl betreft.
30/3 en 50/5
Als de postcode check 50Mb/s aangeeft is dat hoogst waarschijnlijk gewoon haalbaar op jouw adres.
Vandaar mijn opmerking dat indien je een 30/3 abonnement hebt je dat dan ook gaat halen.
komende dagen een stijgende lijn hoop ik voor je als alles stabiel blijft.
Ik weet niet wat mijn snelheid is die ik zou moeten hebben. Zie de start van het topic.
Badge +1
Toch wel dan.
Heb je een 30/3 abonnement (bijna 32Mb / 3,1Mb)?
Dan zal de snelheid, de komende dagen, nog door stijgen naar die snelheid.
De postcodecheck geeft alleen een maximale snelheid (50Mb/s) aan en daar heb ik dus geen drol aan helaas.
Badge +1
Mooi, fijn om te lezen.
Wat gaf de postcodecheck aan?
Komt het overeen met wat je nu hebt?
Vannacht om 4u is de nieuwe firmware er opgeladen, haal nu netjes 25Mbit. Bedankt voor de informatie hier. VEEL beter en duidelijker dan de klantenservice bellen.
Badge +1
Je modem heeft nog oude firmware. De komende nacht(en) zal je modem worden voorzien van de juiste laatste firmware. Daarna zal je snelheid omhoog gaan.

Daar zeg je zoiets... ;)
Het staat er duidelijk (VDSL: CONNECTED - PROFILE_17A) maar daar las ik blijkbaar gewoon overheen.
Nog maar een bak koffie doen dus... ;)

Nogmaals een poging.
In mijn modem staat ook "VDSL: CONNECTED - PROFILE_17A"
Terwijl ik de laatste software heb.
Dus datgene wat tussen haakjes staat is helemaal niet relevant voor de snelheid die de topicstarter haalt.
Dat zijn snelheid zal gaan stijgen als hij morgen de laatste software gepusht krijgt dat geloof ik wel.

Wat hij uiteindelijk zal gaan halen kan hij waarschijnlijk nu al wel zien in zijn modem menu.
En ook de postcode check geeft een goede indicatie zoals Enterprise in zijn eerste post ook aangeeft.

Terug naar de oorspronkelijke vraag van "rubenkl".

speedtest.net geeft 11.14 / 1.0
Komt dit overeen met de snelheid die ik op dit adres zou moeten hebben? Adresgegevens in PM.
Alvast bedankt.

De gegeven antwoorden beantwoorden zijn vraag niet.
Behalve de eerste post van Enterprise.
Vandaar dat ik het vervolg niet begreep.
Reputatie 8
Badge +16
Ik wel, lage snelheid en het woordje VDSL
Badge +1
@Tuut-Tuut,
Dat begrijp ik en zo interpreteerde ik de topic start ook.
Maar datgene wat Enterprise schrijft snap ik niet
Hij schrijft ...

"Daar zeg je zoiets...
Het staat er duidelijk (VDSL: CONNECTED - PROFILE_17A) maar daar las ik blijkbaar gewoon overheen."

Ik vraag dit enkel om er van te leren, laat daar geen misverstand over bestaan.
Dank.
Reputatie 8
Badge +16
Nieuwe oplevering met VDSL en dan 11640 Kbps als download snelheid is automatische de conclusie van mij dat het modem nog niet de juiste firmware heeft. Enterprise had hier overheen gelezen. Nieuwe VDSL verbinding met juiste firmware bij een nieuwe oplevering is altijd 22000 Kbps
Badge +1

Daar zeg je zoiets...
Het staat er duidelijk (VDSL: CONNECTED - PROFILE_17A) maar daar las ik blijkbaar gewoon overheen.

Ik begrijp je opmerking niet Enterprise.
Dat staat er namelijk ook in mijn modem maar ik heb toch echt de laatste software.
Bedankt! Als dat uit blijft laat ik het weten op het forum.
Reputatie 8
Badge +10

Daar zeg je zoiets... ;)
Nog maar een bak koffie doen dus... 😉
Reputatie 8
Badge +16
Reputatie 8
Badge +10
Hoi rubenkl, welkom op het forum.

Je kan dit zelf ook controleren op deze postcodecheck.