beantwoord

Internetsnelheid 1/3 trager geworden

• 19 mei 2020
  • 11 reacties
  • 285 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Sinds afgelopen vrijdag is onze internet snelheid lager als anders. De snelheden waren altijd 36 Mbps download en 9 Mbps upload (indien er geen tv word gekeken). Sinds vrijdag is de snelheid max 22.5 Mbps download en 5.7 Mbps upload. Dit is gemeten met een pc die bedraad is aangesloten en alleen deze pc is aangesloten op het V10 modem (overige apparaten (inclusief de tc ontvanger) zijn afgekoppeld en wifi staat uit). Ook op andere apparaten zowel bedraad als wifi zijn geen hogere snelheden te behalen terwijl deze voorheen ook de 36 Mbps aantikten. Het modem is een paar keer opnieuw opgestart en omdat dat dat geen verbetering gaf hebben we het modem ook gereset (paperclip methode) waardoor alles weer opnieuw ingestelt moet worden. (Fijn zo'n backup die je niet kan maken voor je instellingen maar dat terzijde). Zal het modem het aan het begeven zijn? Wie weet raad? Tevens ook de DSL aansluiting even losgehaald aan beide zijden, niets geeft helaas verbetering.

Martine

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 29 mei 2020, 11:11

Ik ben nog even weer gaan schakelen met de technische dienst. Of afstand heeft hij nog wat gereset aan de lijn. Na meting komt er nu weer 40 Mbit/s op het modem binnen. Het gaat dus weer goed. :)

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Het DSL kabeltje van max 150 cm vernieuwen wil nog wel eens helpen ook lijkt het op het oog goed te zijn

Reputatie 1
Badge

Het DSL kabeltje van max 150 cm vernieuwen wil nog wel eens helpen ook lijkt het op het oog goed te zijn

Zojuist even een ander kabeltje geprobeerd, helaas geen enkel verschil.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @DeesVlees, ik heb even meegekeken. Ik zie dat hier al contact over is geweest en dat er zelfs een monteur is geweest. 

Mocht er nog iets onduidelijk zijn, laat het dan vooral weten. 

Reputatie 1
Badge

Hallo,

Er is inderdaad een monteur geweest en het probleem ligt buiten.

Echter hebben wij geen idee wanneer hier iets aan gedaan word, de snelheid is namelijk nog niet verbeterd. En hier ondervinden wij best hinder van.

Enig idee wanneer dit plaats gaat vinden?

Reputatie 8
Badge +12

Dat heeft hij gezegd? Dat het buiten zit? Heeft hij verder nog iets gezegd? Want als ik naar de loggingen van de monteur kijk, dan zie ik dat hij meerdere metingen heeft gedaan waar 24 Mbit/s uitkomt op een goede lijn. 

Reputatie 1
Badge

Hij gaf inderdaad aan dat er iets niet goed was op de lijn maar dat het binnen goed was en dat er een buitenmonteur naar moest gaan kijken. Dit zou dan door het doorgeven van zijn bevindingen (metingen) achter de schermen geregeld worden. Er zou namelijk oa een vreemde spanning op de lijn staan en dat was niet goed.

Reputatie 8
Badge +12

Dat heeft hij niet achtergelaten in zijn notities, dat maak het zo vreemd. In ieder geval meet de lijn nu goed. Dus zal er voorlopig een monteur komen. Dit vanwege Corona. Met de snelheid van 24 Mbit/s kun je wel gewoon tv kijken en normaal internetten. Dat moet geen probleem zijn. 

Reputatie 1
Badge

Dat is best wel vreemd dat hij verder niets heeft achter gelaten in de notities, vooral omdat hij het bovenstaande heeft verteld. Wat is dan nu het plan, nogmaals een binnenmonteur? De binnenmonteur stond ondanks corona binnen 3 uur op de stoep dus dat zou geen probleem moeten zijn. Binnen zou  volgens de monteur nu alles goed moeten zijn ... . Tv kijken en internetten met deze snelheid lukt wel maar we merken heel goed dat het nu 1,5 week trager gaat. Aangezien we al 5 jaar 36mbps en nu ineens nog maar 22kbps halen moet er toch ergens iets loos zijn. De monteur haalde met zijn meter op het isra punt ook lang niet de 36 mpbs. Ik ben dus erg benieuwd naar de vervolgactie want deze snelheid levert behoorlijk wat irritaties op en het ging 5 jaar gewoon goed.

Reputatie 8
Badge +12

Ik ben nog even weer gaan schakelen met de technische dienst. Of afstand heeft hij nog wat gereset aan de lijn. Na meting komt er nu weer 40 Mbit/s op het modem binnen. Het gaat dus weer goed. :)

Reputatie 1
Badge

Dat heeft zeker geholpen! :) De download snelheid is weer helemaal terug, de upload is helaas wel iets lager dan wat het is geweest (was zelfs 9.5Mbps, nu 7.4Mbps) maar wel weer hoger dan de laatste 2 weken. Ervan uitgaande dat wat de monteur ons vertelde klopt dan lijkt het erop dat dat weinig invloed heeft op de snelheid (gelukkig maar). Klein beetje jammer van de uploadsnelheid maar hiermee is weer goed te werken en zijn er geen irritaties meer. Top gedaan Bart! :grinning:

Reputatie 8
Badge +12

Fijn dat het nu weer werkt. Heel erg graag gedaan. 

Mocht ik nog iets voor je kunnen betekenen, dan hoor ik dat graag. 

Reageer