internetlampje op experiabox v10 brand rood servicelampje brand oranje

• 15 oktober 2019
  • 24 reacties
  • 7420 keer bekeken

Hoi, sinds vandaag brand het internet lampje op de experiabox v10 rood. Het service lampje brand oranje.

Heb al een harde reset uitgevoerd. Stekker 5min eruit gehad en er weer terug in. Beide geen resultaat.…

Wat is jullie goede klantenservice nummer?

Deze krijg ik niet gevonden.

24 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Nummer van de klantenservice Is 0900 9596

Als ik dat bel moet ik iets inspreken en krijg ik een sms en wordt de verbinding verbroken 

Reputatie 8
Badge +18

Om wat voor verbinding gaat het koper of glasvezelverbinding  en wat staat er in de sms is dat zoiets dat je teruggebeld wordt

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Renz91, welkom hier. 

Ik lees een rood internetlampje en een oranje services lampje. Dat betekent inderdaad dat er iets niet goed gaat. Je hebt al gebeld, maar je kreeg niemand te pakken. Nadat de sms is verstuurd kun je gewoon aan de lijn blijven. De verbinding wordt niet verbroken.

In ieder geval heb ik ook jouw verbinding doorgemeten. De lijn is inderdaad down. Ik kan het modem niet bereiken. Kun je mij vertellen hoe het modem is aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de woning? Is dat met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter zonder splitter? Het modem heeft al een reset gehad, welke dus niet hielp? Ik hoor het graag. Als dit allemaal goed zit, dan za ik je een nieuw modem sturen welke hopelijk de oplossing is. 

Hoi, de modem is altijd aangesloten geweest met de standaard kabel die meegeleverd is. ( grijs). In de aansluiting DSL achter in het modem. Die vervolgens in de muur. In de meterkast is die goed aangesloten. Gisteren Had ik gewoon nog internet. Er was toen ook nog niks aan de hand.

Het betreft inderdaad een grijze ronde kabel van 1,5 meter.

Reputatie 8
Badge +12

Het modem is dus aangelsloten op de poort in de muur. Die is weer aangesloten op het hoofdaansluitpunt in de meterkast? Zeg ik dat goed? Wil je het modem ineens rechtstreeks aansluiten op het punt in de meterkast? Werkt dat? 

Helaas nog steeds een rood lampje op het modem...

Reputatie 8
Badge +18

Vervang het aansluitsnoertje eens 

Ook al gedaan niet geholpen

Om wat voor verbinding gaat het koper of glasvezelverbinding  en wat staat er in de sms is dat zoiets dat je teruggebeld wordt

Koper zie screenshot

Reputatie 8

In de meterkast, over welke van die genummerde KPN-kastjes die ik denk te zien loopt je internetverbinding, bij dat kastje nr. 9 of kastje nr. 10 rechts boven ??

Die zijn alle twee aangesloten. Waar wordt de andere voor gebruikt?
De een met een zwart kabeltje, de andere met een wit kabeltje.
Kun je die anders eens omwisselen met rechtstreekse verbinding naar de Experia Box ?

En zitten er aan de onderkant van die kastjes nummer 9 en 10 per kastje nog een extra RJ11 stekker aansluiting?

Met nummer 9 erop die is van mij en met 10 erop is van mijn buurman. Ik zal dat zo gaan doen al denk ik dat dit weinig zal uithalen

Met nummer 9 erop die is van mij en met 10 erop is van mijn buurman. Ik zal dat zo gaan doen al denk ik dat dit weinig zal uithalen. Het haalt niks uit.. zal er iets met de router zijn?

Reputatie 8

….zal er iets met de router zijn?

Ik denk eerder iets met de aansluiting?
Zit er aan de onderkant van nr. 9 (wat je eigen aansluiting is) nog een tweede RJ11 contact?

Sorry voor die aanhoudende aanhalingen.
Je kunt een vorig bericht niet fatsoenlijk meer editen.
Er komen steeds meer aanhalingen bij.
Wat een geklooi weer die forum software.

Ja die heb ik geprobeerd maar daar geageerd de router helemaal niet op

Ja die heb ik geprobeerd maar daar geageerd de router helemaal niet op

Moet je de router misschien updaten?

Ik vindt het wel raar want waarom deed de router het al die tijd dan wel en waarom heb ik dan nu ineens problemen 

Reputatie 8

Dat mag Telfort je vertellen.
Misschien elders werkzaamheden, dat er nu geen signaal op staat?

Ook al gecheckt maar geen storingen...

Reputatie 8

Maar niet alle werkzaamheden worden gemeld hoor. Een monteur in de centrale, met werkzaamheden voor een andere klant, kan zomaar een verkeerde patch hebben uitgevoerd??

Het wordt opgelost door het modem te vervsngen

Reputatie 8

Dat hoop ik voor je, dat het daarmee wordt opgelost?

Reputatie 8
Badge +12

Ik ook, ik hoor het graag. Zo niet, dan moeten we verder kijken en dan moet er vermoedelijk een monteur aan te pas komen. 

Reageer