vraag

Internetaansluiting nieuwe woning

• 8 september 2020
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Beste,

Ik zie geen bekende hoofdaansluiting (zoals in de voorbeeld foto's) voor het internet (niet in de meterkast, woon- of slaapkamer).

Wel zie ik in de woonkamer een ander kastje (zie foto). Echter heb ik hier niet de juiste kabel voor om het internet aan te sluiten. Hopelijk kunnen jullie mij helpen om het internet z.s.m. aan te sluiten.

Groeten Danielle

4 reacties

Voor die aansluiting heb je een abonnement van de Kabelboer nodig, Ziggo of dergelijke dat gaat dus niet werken.

Je zal toch echt een ISRA punt moeten vinden zoals op die foto staat, als die niet te vinden is is die mischien weggehaald (ontvreemd) door een vorige bewoner en zal er een verzoek moeten worden ingedient voor een nieuw ISRA punt, daar zouden kosten aan kunnen zitten.

Hallo @DanielleBeurskens , die foto is een aansluitpiunt voor een coaxkabel (Ziggo) voor een abo bij de kabelboer.

In de meterkast of in de huiskamer zijn meestal aansluitingen te vinden zoals onderstaand:

IS/RA-punt

Je kunt ook een glasvezelaansluiting hebben volgens onderstaande voorbeelden:

of zoiets:

Reputatie 8
Badge +10

Dag @DanielleBeurskens. Van harte welkom hier. Ik zie dat @Doornekamp33 en @JanD je al op weg helpen. Ik heb je adres er eventjes bij gepakt en ik zie dat er glasvezel op jouw adres beschikbaar is, dus ga ik ervan uit dat je een glasvezelabonnement hebt. Is er al een monteur geweest voor het plaatsen van het glasvezelkastje? Of hangt er al een glasvezelkastje? Dan sluit je daar de Experia Box op aan. Als er nog geen monteur is geweest, dan raad ik je aan om de afspraak af te wachten. Mocht er geen afspraak staan ingepland, vul dan je profiel aan met je postcode/huisnummer, klantnummer en de naam van de contracthouder. Dan kan ik er verder voor je in duiken. 

Reputatie 8
Badge +10

Hallo @DanielleBeurskens. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik hoop dat dit betekent dat er inmiddels een monteur is geweest voor het aansluiten van glasvezel en je diensten naar behoren werken. Als je toch nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag. 

Reageer