beantwoord

Internet zeer traag en valt steeds weg

De laatste paar dagen (en het word steeds erger) valt internet weg. Dan resetten we de router, soms 2 keer per dag. Het internet is ook traag als het wel werkt. Ik heb online testen gemeten en toen kwam ik op 1,58 Mbps, 1,65 Mbps en 0,05 Mbps. Dit is echt waardeloos. Wij hebben ook een bedrijfje (webshop) aan huis en dit is geen werken zo.

Wat kan er gedaan worden voor een oplossing? Postcode 8171

Mvrgr Pascal de Ruiter
icon

Beste antwoord door Pascal de Ruiter 29 december 2017, 21:57

Ik heb de kabel vervangen de modem (3 keer ) teruggezet naar fabrieksinstellingen.
De eerste 2 keer had ik helemaal geen internet.
Nu lijkt het wel opgelost. Ik haal nu 5,62 Mbps (dat is hier normaal in de "middle of knowhere")
Bekijk reactie

9 reacties

Is dit via wifi of bekabeld?
Is je verbinding bekabeld wel stabiel en snel?
Ik heb het nu getest tijdens een "storing" en dan met een kabel, dus niet via wifi en dan 0.60 Mbps (downloaden), 0.67 Mbps (uploaden).
En dan een korte utp kabel vanaf laptop naar expediabox V10. De laptop heeft dan ook zijn internet via de kabel en niet via wifi (daar heb ik nog op gelet)
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Pascal, bedankt voor het testen. Ik heb op afstand meegekeken en ik zie dat de verbinding tussen je hoofdaansluiting en modem niet zo best is. Wat je het beste kunt doen is je modem terugzetten naar fabrieksinstellingen. Ik zie dat dit nog niet is gedaan. Als dat niet helpt dan de kabel vanaf je hoofdaansluiting vervangen. Deze kabel mag niet langer zijn dan 1,5 meter. Kun je me laten of het heeft geholpen?
Hoi Deborah,

Bedankt voor het meekijken/meedenken.
Zo'n kabeltje moet ik dan eerst opzoeken. Dat is een 2 polig utp kabel (lijkt wel zo een waar je vroeger een vaste telefoon mee aansloot).

Lengte is geen probleem, modem hangt een paar cm boven de hoofdaansluiting.
Ik heb de kabel vervangen de modem (3 keer ) teruggezet naar fabrieksinstellingen.
De eerste 2 keer had ik helemaal geen internet.
Nu lijkt het wel opgelost. Ik haal nu 5,62 Mbps (dat is hier normaal in de "middle of knowhere")
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Pascal, dat klinkt al beter. Ik zie dat de maximale snelheid op je adres tussen de 7 en 8 Mb/s is. Er valt nog een beetje winst te behalen. Je kunt in de gaten houden of de snelheid de komende weken nog omhoog klimt. Mocht je dat willen, dan hoor ik graag de uitkomst 😳.
Ik houd het in de gaten. Ik heb nog wel dat af en toe de wifi wegvalt voor een paar minuten (zou dat een instelling kunnen zijn in de modem?)
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Pascal, ik vermoed dat de wegvallende WiFi door een probleem met de Experia Box V10 komt. In dit topic kun je hier meer over lezen en vind je enkele tips.

Reageer