beantwoord

Internet word steeds trager en valt regelmatig weg


Regelmatig valt mijn internet weg en het duurt ook steeds langer om internet pagina's te laden.
icon

Beste antwoord door Jacqard 29 april 2018, 14:38

Iedereen bedankt voor de hulp. Alles werkt en ik hoop voor langere tijd. Alleen wifi sterkte is wat minder.
Heb nog 1 vraagje: Iedere keer als ik in wil loggen hier moet ik zeggen wachtwoord vergeten. Maak ik een nieuwe aan en als ik dan weer wil inloggen weer hetzelfde.

Opgelost!! Ik gebruikte het e-mailadres i.p.v. naam

Bekijk reactie

19 reacties

Het modem is een ZyXEL
Reputatie 8
Badge +17
Het lijkt erop dat je zyxel modem de langste tijd gehad heeft, zet alvast je klantnummer in je forumprofiel zodat webcare Telfort weet wie je bent als ze besluiten om je modem te vervangen
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Jacqard, wat vervelend dat je problemen met het internet ervaart. Betreft dit bekabeld of draadloos internet? Ik zie dat je het modem nog geen harde reset. Graag deze uitvoeren.Laat je even weten welk resultaat dit heeft opgeleverd?
Harde reset gedaan. Eigenlijk geen verschil.
Wifi valt nog steeds af en toe weg en internet erg traag
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor je reactie. Ik ga daarom jouw modem vervangen. Het nieuwe exemplaar ontvang je met een beetje geluk morgen.
Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem functioneert.
Moet ik dan de oude terugsturen?
Reputatie 8
Badge +11
Dat is wel de bedoeling. Op onderstaande pagina vind je wat je moet weten:
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modems-en-andere-apparatuur-terugsturen.htm
Ik heb het modem nu al ontvangen. Er zit alleen geen beschrijving of iets bij. Het is alleen het modem met voeding. Ik kan dan zeker de kabels van de oude gebruiken?
Het gaat mij o.a. om de instellingen van wifi en telefoon.
Kabeltjes losklikken van oude modem en inklikken in nieuwe modem.
Wel ook de voeding omwisselen.
Nieuwe Wifi naam en ww staat onder op je modem.
Als je wilt kan je die zelf na inloggen wijzigen in de huidige.
Telefoongegevens worden "vanzelf" ingeladen in het nieuwe modem.
Inloggen? Hoe? Ik heb er helemaal niets bij gekregen. Bij de ZyXEL kreeg je een installatie cd met manual. Nu helemaal niets. Ik zie ook net dat er 2 jaar terug al problemen waren met de experia box v8. Waarom word deze dan nu nog steeds gebruikt? Ik zit nu echt te twijfelen of ik hem wel moet gaan installeren.
Reputatie 2
Als je de kabels en de voeding aansluit dan moet je weer internet hebben. Bekabeld en via WIFI. (gebruikersnaam en wachtwoord heeft nelly jabcoba al uitgelegd)
Wil je inloggen in je modem kijk dan even hier: https://forum.telfort.nl/internet-267/inloggen-op-de-experia-box-inlog-wachtwoord-37374.
Het adres van de Experiabox is http://192.168.2.254
Login is admin (staat vast) en wachtwoord is 1234.
Ik zie ook net dat er 2 jaar terug al problemen waren met de experia box v8. Waarom word deze dan nu nog steeds gebruikt? Ik zit nu echt te twijfelen of ik hem wel moet gaan installeren.
Reputatie 2
Waarom probeer je het niet gewoon? Je stelt vragen en we proberen je te helpen dus wel handig als je adviezen opvolgt. Met de V8 is niks mis hoor. (en natuurlijk vind je over van alles problemen maar die hoef jij niet te ondervinden)
Je krijgt niets meer meegestuurd omdat je het modem zo kan omwisselen.
En alles staat tegenwoordig op internet.
Instructies, handleiding, etc
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internet-via-adsl-installeren.htm
Reputatie 8
Badge +16
Beste Jacqard, ik zie dat je het nieuwe modem hebt aangesloten. Functioneert deze naar behoren? Ik zie je reactie graag tegemoet.
Hij functioneert wel, maar de wifi geeft wel slechter bereik.
Neem deze service tips eens door.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm?cid=redirect:www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi.htm
Iedereen bedankt voor de hulp. Alles werkt en ik hoop voor langere tijd. Alleen wifi sterkte is wat minder.
Heb nog 1 vraagje: Iedere keer als ik in wil loggen hier moet ik zeggen wachtwoord vergeten. Maak ik een nieuwe aan en als ik dan weer wil inloggen weer hetzelfde.

Opgelost!! Ik gebruikte het e-mailadres i.p.v. naam
Reputatie 8
Badge +16
Bedankt voor het melden Jacqard! Fijn dat alles is opgelost. 🙂

Reageer