beantwoord

internet/wifi ZyXEL P-2602HW-D1A valt steeds weg

• 7 juni 2014
  • 16 reacties
  • 328 keer bekeken

Beste,

Ik heb al een paar jaar een ZyXEL P-2602HW-D1A draadloze router van Telfort in bruikleen.
Hij heeft het eerst altijd prima gedaan, maar de laatste maanden valt de verbinding meerdere malen per dag uit. Dit is voor alle apparaten die op dat moment in huis zijn zo.

Na enkele seconden (soms zelfs minuten) komt de verbinding dan weer terug.

Ik heb al gekeken om het apparaat via een ander kanaal te laten lopen, resetten lost ook niks op.

Heeft iemand een suggestie?

Bij voorbaat dank,
Sanne
icon

Beste antwoord door Henk - Telfort 12 juni 2014, 17:14

@SanneV,

Ik heb je zojuist een nieuw modem gestuurd, gezien je al lang klant bent bij ons! :)

Binnen 2-3 werkdagen zul je het nieuwe modem ontvangen, laat je mij weten of deze naar behoren werkt?

Henk
Bekijk reactie

16 reacties

Badge
Wachten totdat Webcare hier langs fietst en je (al dan niet icm een verlening naar misschien zelfs VDSL en dus sneller internet) een nieuw modem aanbiedt 🙂 Kan echter zijn dat die er pas dinsdag weer zijn..
Ik heb de tijd! 🙂
Reputatie 1
Badge
Hi Sanne,

Dit komt hoogstwaarschijnlijk omdat de (power) adapter van je Zyxel het aan het begeven is.. Heb zelf precies dezelfde symptomen gehad, ook pas na een paar jaar, waarna de Zyxel steeds vaker begon te rebooten, totdat.... hij niet meer wakker werd.

Het voltage van de adapter werd steeds lager, totdat hij er op het eind helemaal mee kapte.

Mocht dit het probleem zijn kun je natuurlijk een aantal dingen doen:
1) ergens een nieuwe adapter vandaan trekken.
2) Telfort om een nieuw modem in bruikleen vragen (evt. icm. nieuw abo). <-- makkelijkste optie
3) zelf een nieuwe modem/router regelen.

Hoop dat je hier wat mee opschiet ;)

Gr,
Martijn
Reputatie 4
Badge +3
@SanneV,

Ik heb je zojuist een nieuw modem gestuurd, gezien je al lang klant bent bij ons! :)

Binnen 2-3 werkdagen zul je het nieuwe modem ontvangen, laat je mij weten of deze naar behoren werkt?

Henk
Allen,

Van het weekend keurig een nieuwe toegestuurd gekregen en alles lijkt weer naar behoren te werken.

De oude stuur ik zo snel mogelijk weer op.

Groeten,

Sanne
Reputatie 8
Badge +17
Je huidige oude modem hoef je niet terug te sturen omdat die niet meer in gebruik is bij Telfort
Helaas, waar de eerste dagen het naar behoren werkte. Valt nu ouderwets de verbinding meerdere keren per dag weg. Het lijkt dus niet aan het modem te liggen maar aan wat anders. In andere topics lees ik dingen over een afspraak maken om het een en ander door te meten. Is dat nu het beste om te doen?
Reputatie 8
Badge +16
Wat voor isra-punt (hoofdaansluiting) heb je en hoe is het modem hierop aangesloten?

Als je verbinding wegvalt, welke lampjes branden dan op het modem?
Franzki,

1. Als ik het goed heb, is het er een die via de meterkast gaat. Ik moet eerst mijn DSL-stekker in een vierpins-stekker steken en die in het stopcontact

2. Dat is wisselend, de ene keer branden er vier (Power, Wireless, Broadband en Internet), soms drie (dan geen Internet) en ook wel een twee (dan alleen Wireless en Power)

Een ander punt, ik heb gekeken naar de kanalen in de buurt maar ik zit samen met een iemand anders op dit kanaal.
Reputatie 8
Badge +16
Kun je eens een foto plaatsen van je aansluiting in de meterkast?
@Franzski,

Hoop dat hierop te zien is wat je nodig hebt
Reputatie 8
Badge +16
Op de foto zie ik een gasmeter en de kabelaansluiting (van Ziggo of UPC).

Maar géén isra-punt.

Waar heb je je modem nu op aangesloten?
Ik maak vanavond zelf wel even een foto 🙂
Ik had de foto's gisteravond geplaatst, maar iets niet goed gegaan denk ik. Hierbij nog een keer
Reputatie 1
Badge
Dat lijkt me niet het isra punt
Heb je geen kabel in de meterkast ?
De kabel van het modem is hierop aangesloten, wat is dan het verschil tussen de foto en het ISRA punt?

Reageer