beantwoord

Internet werkt nog steeds niet na bezoek monteur

• 14 mei 2019
  • 3 reacties
  • 151 keer bekeken

Zal maar bij het begin beginnen. 26 april verhuisd, een aantal weken daarvoor via de verhuisservice mijn adreswijziging doorgegeven. Die maandag daarna, 29 april, zou mijn internet worden omgezet.
Ik kon mijn eigen modem meenemen, aandoen en ik zou internet hebben, helemaal prima! Helaas helaas.. mijn internet bleek niet te werken en het servicelampje brandde oranje. Gebeld met de klantenservice, er bleek een kabelbreuk te zijn en daar moest een monteur bijkomen. Geen probleem, mailtje van guidion afgewacht zodat ik de afspraak in kon plannen.
Monteur kon niet eerder komen dan 10 mei, ja twee weken zonder internet kan eigenlijk niet. Ik werk één dag in de week thuis en dat kan niet zonder internet. Guidion gebeld met deze info, ze zouden mijn vraag doorzetten naar handmatige planning zodat ik ergens eerder tussendoor kon worden geschoven, mooi! Ze zouden mij zo spoedig mogelijk terugbellen. 2 dagen later nog niks gehoord.. toch maar afspraak ingepland dan via de mail want anders duurt het nog langer, was nu al 14 mei. Erg leuk ook de tekst erbij “ plan je monteur voor 6 mei in want dan ga je betalen” erg leuk, maar dan moet dit wel kunnen.
Goed voor deze keer, dan maar twee weken niet thuiswerken. Extra internetbundel voor mobiel aangeschaft want ja daar vlieg ik zo ook doorheen.

Eindelijk was het vandaag dan 14 mei, monteur zou er zijn tussen 12.00 en 16.00. 16.30 nog geen monteur gezien, dus maar weer bellen met Guidion. Meisje aan de telefoon heeft de monteur gebeld en belde mij daarna weer terug. Wat bleek, die beste man was al bezig om mijn probleem op te lossen in de centrale vlakbij. Wat fijn dat deze monteur mij dit ook even heeft gemeld, voor niks een dag thuis gebleven? Monteur zou bellen als hij het probleem had opgelost. Om 18.00 nog geen telefoontje, ik was inmiddels niet meer thuis maar bij sport (ga niet nog meer afzeggen) zie ik een mailtje van Guidion. Het probleem zou opgelost zijn, ik zou weer internet moeten hebben, monteur kon het niet testen want mijn modem stond niet aan. Als hij nou even had gebeld, zoals hij had gezegd, had ik het modem even aan kunnen drukken om te checken.

21.00 ben ik weer thuis, uiteraard meteen modem aangedrukt en raad eens... geen internet en het servicelampje brand nog steeds. Jullie kunnen je voorstellen dat ik er dan ook echt helemaal klaar mee ben op dit moment. Kan ik nu weer 2 weken wachten op de volgende monteur?? Door al dit gezeik wil ik ook mijn kosten vergoed hebben:
  • betaal internet vanaf 6 mei. Internet werkt nog steeds niet, wil graag de tijd dat ik geen internet heb weer teruggestort krijgen.
  • de €10 aan belkosten die ik buiten mijn bundel ben gegaan om met jullie te bellen.
  • de dag dat ik vrij genomen heb van werk, onbetaald verlof omdat de monteur komt waarna blijkt dat de monteur helemaal niet bij mij thuis hoeft te komen, niet met mij communiceert en het probleem ook nog eens niet oplost.
Dan vergeet ik nog de extra reiskosten die ik heb gemaakt omdat ik niet thuis heb kunnen werken en de extra internetbundel die ik aan heb moeten schaffen.

Wanneer gaat dit opgelost worden (ik ga/kan niet nog 2 weken wachten)? Waarom werkt mijn internet nog steeds niet? En waar kan ik mijn kosten declareren?

Eva
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 15 mei 2019, 09:13

Hoi @eva11243, ik kan mij goed voorstellen dat je ontzettend baalt dat je nog steeds geen diensten hebt. Je wacht nu al twee weken, maar nog steeds werkt het niet. Dat is niet fijn. Dat begrijp ik heel goed.

Je hebt hiervoor met Guidion gebeld, er zou een monteur komen. Jij die dag vrij genomen, maar niets gehoord van de monteur. Deze bleek al aan de gang te zijn. Hij zou het dan ook opgelost hebben, alleen dit kon niet getest worden want je was niet meer thuis. Dit had inderdaad anders gecommuniceerd kunnen worden, excuses. Jij kwam vervolgens thuis na het sporten maar nog steeds geen internet. Nog steeds het oranje lampje. Dat is inderdaad niet goed. Heb je daarna het modem nog weer een reset gegeven? Maakt dat nog iets van verschil?

In ieder geval wil ik ook nog graag eens meekijken hoe de situatie er nu voor staat. Ik mis daarvoor nog gegevens. Zou je jouw Forumprofiel nog willen voorzien van in ieder geval jouw huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kan ik meekijken.

Wanneer alles dan werkt, dan wil ik ook graag meekijken naar een passende tegemoetkoming.
Bekijk reactie

3 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @eva11243, ik kan mij goed voorstellen dat je ontzettend baalt dat je nog steeds geen diensten hebt. Je wacht nu al twee weken, maar nog steeds werkt het niet. Dat is niet fijn. Dat begrijp ik heel goed.

Je hebt hiervoor met Guidion gebeld, er zou een monteur komen. Jij die dag vrij genomen, maar niets gehoord van de monteur. Deze bleek al aan de gang te zijn. Hij zou het dan ook opgelost hebben, alleen dit kon niet getest worden want je was niet meer thuis. Dit had inderdaad anders gecommuniceerd kunnen worden, excuses. Jij kwam vervolgens thuis na het sporten maar nog steeds geen internet. Nog steeds het oranje lampje. Dat is inderdaad niet goed. Heb je daarna het modem nog weer een reset gegeven? Maakt dat nog iets van verschil?

In ieder geval wil ik ook nog graag eens meekijken hoe de situatie er nu voor staat. Ik mis daarvoor nog gegevens. Zou je jouw Forumprofiel nog willen voorzien van in ieder geval jouw huisnummer? Ik hoor graag als je dat gedaan hebt, dan kan ik meekijken.

Wanneer alles dan werkt, dan wil ik ook graag meekijken naar een passende tegemoetkoming.
Hallo @Bart - Telfort

Bedankt voor je reactie. Ik heb het modem inderdaad nog twee keer gereset en een ander DSL kabeltje geprobeerd maar dit mocht helaas niet baten.

Heb mijn straat/huisnummer toegevoegd als extra info in mijn profiel. Hopelijk kunnen jullie achterhalen waar het misgaat. Mochten jullie meer informatie nodig hebben, laat het weten.

Eva
Reputatie 8
Badge +11
Bedankt voor de gegevens. Ik heb dan even meegekeken. Ik zie dat je inmiddels ook contact hebt gehad via Facebook of Twitter. Ik zie dat mijn collega een escalatie heeft aangemaakt. Hopelijk komt er snel meer duidelijkheid. Ik wil ook voorstellen om het contact via 1 weg te laten lopen, dus of via mij of via mijn collega.

Reageer