beantwoord

Internet werkt niet na verhuizing

• 10 juni 2019
  • 12 reacties
  • 213 keer bekeken

Afgelopen zaterdag verhuist naar een nieuw adres met mijn Telfort Internet en Interactieve tv abonnement. Echter, na aansluiten van het modum (Experia Box v8) aan de kabel heb ik drie lampjes groen branden; power, wireless en broadband. Internet doet het echter niet. Wel een sms gekregen dat ik op mijn nieuwe adres kon installeren.

Heb hoofdaansluiting gecheckt en meerdere geprobeerd, kabel vervangen, modum meerdere malen gereset, contactdoos vervangen. Nog steeds geen succes!

Zeer ongelukkig hoe het niet zelf op te lossen blijkt te zijn. Kunnen jullie ons alsjeblieft helpen?
icon

Beste antwoord door Alex - Telfort 11 juni 2019, 21:33

Hi Rianne, welkom hier.

Hier gaat inderdaad iets niet goed. Het gekke is dat ik wel een actief signaal meet op je adres, snelheid van 42 Mbps. Je hebt het huisnummer niet ingevoerd maar op basis van je achternaam gok ik dat dit nummer 369 is.

Brandt het lampje Broadband groen? Werkt televisie wel goed? Hoe probeer je te verbinden met internet? WiFi of kabel? Krijg je dan ook een bepaalde foutmelding? Wat gebeurt er als je een pc/laptop, indien mogelijk, met een kabel aansluit op de Experiabox? (gele poort)
Bekijk reactie

12 reacties

Reputatie 8
Met lampje "broadband" is de verbinding op zichzelf wel van kracht.
Maar ik vermoed, het abonnement op je nieuwe adres technisch gezien nog niet geactiveerd.
Heb je wel de datum besproken dat een en ander actief zou worden overgezet?

Met een lopend "lang" vrij weekend zal er nu in ieder geval niets zijn overgezet.
Mocht het in de loop van morgen nog niet zijn overgezet, maar even contact opnemen met klantenservice.
Beste Babylonia,

Dank voor de reactie! De besproken datum van verhuizen was vrijdag 7 juni. Op woensdag 5 juni kreeg ik al een sms dat ik mijn abonnement op het nieuwe adres kon installeren. Tot en met vrijdag 7 juni had ik nog gewoon Telfort Internet op mijn oude adres.

Na de verhuizing heb ik zaterdag 8 juni geprobeerd op het nieuwe adres Internet te installeren, maar zoals aangegeven geen succes.

Wat houdt het in dat mijn verbinding eventueel technisch gezien nog niet is geactiveerd op het nieuwe adres?

Ik ga morgen sowieso even proberen contact te leggen met de klantenservice inderdaad.

Mvg, Rianne
Reputatie 8
Wat houdt het in dat mijn verbinding eventueel technisch gezien nog niet is geactiveerd op het nieuwe adres?
Dat de diensten overgezet moeten worden van het oude naar het nieuwe adres..
Je kon vrijdag nog op je oude adres van internet gebruik maken. Dus was het nog steeds op het oude adres actief. Ik vermoed dat het op zaterdag niet is overgezet.
Afdelingen zijn naar ik vermoed bij een lang weekend als Pinksteren gesloten.
Afgaande op de sms had uiterlijk de 6e het signaal op het nieuwe adres actief moeten zijn zeker als de verhuis datum via Email is bevestigd.
Reputatie 8
Het komt wel vaker voor dat de daadwerkelijke uitvoering niet synchroon loopt met de berichten die eerder zijn verstuurd.
Vandaag maar even bellen naar de klantenservice. Dank voor beide reacties!
Nu lijkt het alsof het probleem is opgelost, maar dat is dus niet het geval.
Hoe krijg ik dit ongedaan?

Groeten,
Rianne
Reputatie 8
Wat heeft het contact met de klantenservice dan opgeleverd?
Klantenservice is net tien minuten geopend. Ga zo bellen. 🙂
Vandaag maar even bellen naar de klantenservice. Dank voor beide reacties!
Nu lijkt het alsof het probleem is opgelost, maar dat is dus niet het geval.
Hoe krijg ik dit ongedaan?

Groeten,
Rianne

Je hebt niet zelf het antwoordt van Babylonia gemarkeerd vermoed ik.
Afgelopen zaterdag verhuist naar een nieuw adres met mijn Telfort Internet en Interactieve tv abonnement. Echter, na aansluiten van het modum (Experia Box v8) aan de kabel heb ik drie lampjes groen branden; power, wireless en broadband. Internet doet het echter niet. Wel een sms gekregen dat ik op mijn nieuwe adres kon installeren.

Heb hoofdaansluiting gecheckt en meerdere geprobeerd, kabel vervangen, modum meerdere malen gereset, contactdoos vervangen. Nog steeds geen succes!

Zeer ongelukkig hoe het niet zelf op te lossen blijkt te zijn. Kunnen jullie ons alsjeblieft helpen?

Zojuist de klantenservice gesproken en zou worden doorverbonden naar technische dienst. Echter, de technische dienst nooit gesproken, na drie kwartier opnieuw geprobeerd te bellen. Momenteel nog steeds in de wacht. Tevens krijg ik de opmerking dat ik thuis moet zijn om zaken door te lopen, terwijl ik een heel lang weekend heb gehad om alle mogelijke opties uit te proberen om het probleem op te lossen.

Vanmiddag maar vroegtijdig van het werk vertrekken om wederom een derde keer de klantenservice te bellen. Zou toch wel fijn zijn als er iemand bereikbaar is om mij te helpen.

Groeten,
Rianne

Admin: nieuwe topic samengevoegd met je al bestaande topic
Reputatie 5
Badge +8
Hi Rianne, welkom hier.

Hier gaat inderdaad iets niet goed. Het gekke is dat ik wel een actief signaal meet op je adres, snelheid van 42 Mbps. Je hebt het huisnummer niet ingevoerd maar op basis van je achternaam gok ik dat dit nummer 369 is.

Brandt het lampje Broadband groen? Werkt televisie wel goed? Hoe probeer je te verbinden met internet? WiFi of kabel? Krijg je dan ook een bepaalde foutmelding? Wat gebeurt er als je een pc/laptop, indien mogelijk, met een kabel aansluit op de Experiabox? (gele poort)
Reputatie 5
Badge +8
Rianne, ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Reageer