beantwoord

Internet werkt niet meer

• 27 april 2020
  • 8 reacties
  • 135 keer bekeken

Alleen mijn power lamp en wirelles lapen staan aan. De wirelles lamp knippert steeds? De andere lampen staan uit. Ik heb de kabels gecheckt en de modem gereset nogsteeds niks. Is de modem gewoon kapot?

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 29 april 2020, 14:23

@Ahmeterol Oei, 10 meter kabel is inderdaad wel erg lang. We raden standaard aan om een ronde kabel van maximaal 1.50 meter te gebruiken, omdat alle extra meters ten koste gaan van het signaal. Ik sluit me aan bij Galdor, ik raad je aan om het modem direct bij de hoofdaansluiting te plaatsen met een korte kabel. De kans is groot dat je verbinding het dan ook weer doet.

Laat je ons weten of dat is gelukt en hoe het is gegaan?

Bekijk reactie

8 reacties

Eerder de verbinding van buitenaf, mogelijk woon je in dezelfde straat waarvan bekend is dat deze een kabelbreuk heeft.

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Ahmeterol, ik begrijp dat je verbinding het niet doet, en alleen power en wireless aan zijn op het modem. Dat zijn natuurlijk te weinig lampjes, er horen er meer aan te zijn. We helpen je hier graag op weg naar de oplossing.

Fijn dat je gegevens al in je profiel staan. Ik heb je gegevens erbij gepakt en de verbinding nagekeken. Dat power en wireless aan zijn betekent wel dat 't modem opgestart is en de WiFi verbinding aan staat, maar het modem krijgt op de een of andere manier geen signaal. Als ik de verbinding nakijk, dan kom ik geen problemen in het netwerk buiten je huis tegen. Toch krijgt het modem geen verbinding met het netwerk, dus moeten we verder kijken.

De bekabeling in huis is van grote invloed op de verbinding tussen het modem en het netwerk. Kan je me vertellen op welke plek in huis het modem aangesloten is? Is dat ook direct bij de hoofdaansluiting? Hoe lang is de kabel die tussen het modem en het aansluitpunt zit? 

Ik hoor het graag van je, dan kijken we vanaf daar verder.

De modem staat boven en de verbinding beneden. Tussen de verbinding en modem zit er ongeveer 10 meter kabel tussen.

Dat is veel te ver, afhankelijk van de kwaliteit kabel die is gebruikt. Staat de modem vanwege de wifi boven? Ik zou deze toch naar beneden plaatsen en dan een losse wifi toegangspunt boven plaatsen.

Reputatie 8
Badge +10

@Ahmeterol Oei, 10 meter kabel is inderdaad wel erg lang. We raden standaard aan om een ronde kabel van maximaal 1.50 meter te gebruiken, omdat alle extra meters ten koste gaan van het signaal. Ik sluit me aan bij Galdor, ik raad je aan om het modem direct bij de hoofdaansluiting te plaatsen met een korte kabel. De kans is groot dat je verbinding het dan ook weer doet.

Laat je ons weten of dat is gelukt en hoe het is gegaan?

Kabels verwisseld etc, nogsteeds geen succes. Wat kunnen we nog meer doen?

Even voor de zekerheid het gaat om een koper verbinding niet om glasvezel? De Experiabox staat nu beneden? Heeft deze al een fabrieksherstel gekregen?

Reputatie 8
Badge +10

Hi @Ahmeterol, als ik nu je verbinding nakijk ziet deze er goed uit. Klopt het dat het in de tussentijd toch is gelukt, door de kabel te vervangen en/of verkorten? Laat het gerust weten als we iets voor je kunnen doen.

Reageer