beantwoord

Internet werkt niet meer

• 4 januari 2019
  • 17 reacties
  • 406 keer bekeken

Mijn internet doet het sinds een uurtje niet meer. Modem herstellen of resetten biedt geen oplossing. Servicelamp is oranje en Internetlamp is rood.

Kan ik mijn verbinding opnieuw door Telfort laten uitvoeren?

Eva

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 24 januari 2019, 10:32

Goedemorgen Jasper,

De monteur is geweest en het is aan het glasvezelbedrijf om de verbinding weer te herstellen. Ik vind het gek dat na meerdere telefoontjes en dit forum, Telfort zelf niet met deze suggestie is gekomen of kon zien dat er niets met het modem aan de hand was. Wifi chip kapot, bleek niet het geval zei de monteur...
Ik ben nu al ruim 2 weken zonder wifi verbinding en de monteur op bezoek krijgen duurde ook erg lang, ruim een week terwijl het probleem al enige tijd aan de gang was. Ik zou graag een compensatie/vergoeding willen voor de lange wachttijd en de dagen zonder internet of TV.

Alvast bedankt voor je reactie!

Ik heb je privébericht ontvangen en de vergoeding die we daar hebben afgesproken verwerkt. Het bedrag zal op je rekening worden bijgeschreven en in de Mijn Telfort komt een tussentijdse factuur te staan, met alleen dit bedrag.
Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂
Bekijk reactie

17 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hallo @eva90, dat het internet niet werkt ondanks de stappen die je hebt gedaan is vervelend! Ik wil voor je kijken wat er precies aan de hand is, zou je daarvoor je postcode, huisnummer en klantnummer op je forumprofiel kunnen invoeren? Ik ben ook benieuwd hoe de modem is verbonden met het aansluitpunt, is dat met een directe kabel, hoe lang is deze en is deze plat of rond? Ik hoor het hieronder graag van je.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo @eva90, ik heb nog geen reactie van je gezien en op je profiel zie ik de gegevens ook nog niet staan. Kan ik je hierbij nog helpen of heb je al via een andere weg contact gehad?
Hallo Jasper,

Excuses voor de verlate reactie. Ik heb na een paar keer bellen een nieuw modem ontvangen. Blijkbaar was er een update nodig, na de update was de wifi netwerknaam niet meer te zien. Er werd gezegd misschien is de wifichip (?) kapot. Nieuwe modem vertoont alleen hetzelfde gedrag, ik heb alleen internet via de kabel, de wifi netwerknaam is niet te zien. Ik zal het modem nog een paar keer resetten. Andere tips om de netwerknaam te zien zijn welkom, knop boven voor wifi ken ik 😉.
Reputatie 8
Badge +11
Het kan zijn dat de WiFi niet goed meer werd uitgezonden door het oude modem, maar dan verwacht je niet dat het nieuwe modem precies hetzelfde doet. Zoek je nu naar de vorige netwerknaam of naar de naam van het nieuwe modem? Het nieuwe modem kan met een nieuwe naam uitzenden namelijk, door je modem te kiezen op deze pagina en de stappen te volgen met een bekabeld aangesloten apparaat kan je de netwerknaam (en wachtwoord) controleren en eventueel aanpassen. Lukt het daarna ook niet om te verbinden met het netwerk?
Goedemorgen Jasper,

Ik zoek naar de nieuwe correcte naam, deze is na een reset te soms te zien bij beschikbare wifi netwerknamen. Echter als ik wil verbinden met het netwerk komt er een nieuwe melding >
Uw breedband IP connectie werkt niet.
Controleer alstublieft of uw Internet WAN connectie op correcte wijze is geconfigureerd.

Reputatie 8
Badge +11
Dat is een bijzondere foutmelding dan inderdaad! Als je een apparaat met een kabel aansluit werkt de verbinding wel, toch? Is jouw WiFi netwerk op alle draadloze apparaten niet zichtbaar of alleen op deze iPhone/iPad?
Goedemorgen Jasper,

Ik heb deze foutmelding wel vaker voorbij zien komen op het forum.
Ik krijg de netwerknaam na een reset wel te zien ook op mijn laptop, maar ook hier de foutmelding.

Hoe nu verder? Sturen jullie een monteur langs? Ik heb nu twee modems en ik wil het oude modem pas terugsturen als het is opgelost.

Modem heeft nu zelf ook weer kuren, Service oranje, Internet rood, Wireless en Power groen.
Goedemorgen Jasper of andere collega,

Nu doet ook de TV het niet meer, eerst kwam foutcode 562 in beeld > verkeerd IP adres, hierna foutcode 846. Geboden oplossingen werken niet, er zijn geen andere apparaten op het modem aangesloten en ik werk niet met een tussen verbinding.

Graag advies.

Eva
Reputatie 8
Badge +11
Dat maakt het nog lastiger inderdaad! Ik wil met je meekijken, maar ik zie dat je nog niet alle gegevens op je profielpagina hebt staan. Zou je dat alsnog kunnen doen zodat ik met je mee kan kijken?

Ik wil voor je kijken wat er precies aan de hand is, zou je daarvoor je postcode, huisnummer en klantnummer op je forumprofiel kunnen invoeren?
Goedemorgen Jasper,

Ik heb de gegevens ingevuld, ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt.

Eva
Reputatie 8
Badge +11
Merci, ik zie de gegevens staan inderdaad. Daarmee heb ik je verbinding nagekeken en ik zie dat het modem momenteel helemaal geen verbinding heeft. Dat verklaart die foutmeldingen en de lampjes op het modem ook. Ik zie dat er zaterdag een melding is gemaakt voor een monteur, dat lijkt mij in deze situatie ook de beste stap. We kunnen zijn bezoek het beste afwachten.
Hee Jasper,

Jammer om te horen dat ik niet (sneller) via het forum verder geholpen kan worden, het loopt al een tijdje en we zijn bijna door alle dvd's heen 😉 De monteur was op zijn vroegst vrijdag beschikbaar, een dag dat ik niet kon dus is het maandag geworden.
Reputatie 8
Badge +11
Ik heb op dat vlak dezelfde mogelijkheden als mijn telefonische collega's, waardoor ik dat helaas niet kan veranderen of versnellen. Ik snap dat je dan bijna door de dvd's heen bent, misschien zijn er nog films of series bij die de moeite waard zijn om nog eens te kijken?
De afspraak met een monteur moet voor beide kanten goed uitkomen, als het voor jou niet past vandaag is maandag een betere optie. Ik hoor dan graag van je hoe het gegaan is.
Goedemorgen Jasper,

De monteur is geweest en het is aan het glasvezelbedrijf om de verbinding weer te herstellen. Ik vind het gek dat na meerdere telefoontjes en dit forum, Telfort zelf niet met deze suggestie is gekomen of kon zien dat er niets met het modem aan de hand was. Wifi chip kapot, bleek niet het geval zei de monteur...
Ik ben nu al ruim 2 weken zonder wifi verbinding en de monteur op bezoek krijgen duurde ook erg lang, ruim een week terwijl het probleem al enige tijd aan de gang was. Ik zou graag een compensatie/vergoeding willen voor de lange wachttijd en de dagen zonder internet of TV.

Reputatie 8
Badge +11
Ik kan me voorstellen dat dat raar lijkt. In het begin van het topic had je het alleen over de WiFi verbinding en had ik je gegevens nog niet, waardoor ik niet kon zien wat er met de verbinding speelde. Toen ik je gegevens had, was de monteur al ingepland en had ik daar geen invloed meer op. Telefonisch had dat wel eerder opgemerkt moeten worden, dat ben ik helemaal met je eens.
Ik heb je een privébericht gestuurd met een voorstel voor een vergoeding, ik hoor daar graag van je wat je daar van vindt.
Reputatie 8
Badge +11
Goedemorgen Jasper,

Ik heb je privébericht ontvangen en de vergoeding die we daar hebben afgesproken verwerkt. Het bedrag zal op je rekening worden bijgeschreven en in de Mijn Telfort komt een tussentijdse factuur te staan, met alleen dit bedrag.
Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden 🙂

Reageer