beantwoord

Internet werkt niet door kabelbreuk, hoger dataverbruik

• 22 juli 2019
  • 11 reacties
  • 125 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik zit sinds woensdag zonder internet en bellen op mijn werk vanwege een breuk.
Alles gaat nu via mijn mobiele data.
Deze is bijna op.
Wat nu?

Admin: Titel van je topic aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 22 juli 2019, 19:43

Hoi @kaswulfse, ik begrijp dat je dataverbruik hoger is doordat je op je werk geen internet hebt, in verband met een kabelbreuk. Wat beide betreft is dat niet fijn, zowel je dataverbruik als de kabelbreuk. Ik zie dat je al een heel aantal vragen en adviezen hebt gekregen.

Net als hen ben ik naar een paar dingen benieuwd, het gaat dus om de internetaansluiting van je bedrijf? Is dit een abonnement van Telfort, of van een andere provider? Is dit een particulier of zakelijk abonnement? Heb je er al contact over gehad met de klantenservice?

Je kan daarnaast in de tussentijd de tip overwegen om een extra bundel te activeren, als je echt door je data heen raakt. Of je kan de verbinding blijven gebruiken met lagere snelheid zoals ook besproken is hierboven. Als je ons wat meer uitleg kan geven, helpen we je graag verder met de oplossing!
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Goedemorgen,

Deze is bijna op.
Wat nu?

Je werkgever aanspreken..?

Goedemorgen,

Deze is bijna op.
Wat nu?
Je werkgever aanspreken..?

Dat ben ik zelf!
Dan is de vraagstelling onduidelijk. Het bedrijfs pand/kantoor heeft geen vaste verbinding vanwege die breuk? De storings dienst bellen is dat niet meteen die woensdag gedaan?
Is die breuk door graafwerkzaamheden buiten veroorzaakt dan zal die veroorzaker het moeten melden bij KPNnetwerkNL en laten verhelpen.
Reputatie 8
Badge +19
Heb je al contact gehad met Telfort over een oplossing voor die kabelbreuk en wanneer je mogelijk weer online bent..?
Over eventuele compensatie voor je mobiele datagebruik kan pas worden gesproken als het probleem is opgelost.
En als je een consumentenabonnement hebt en geen zakelijk abonnement is die kans niet zo groot...
Reputatie 8
Deze is bijna op.
Wat nu?

Voor € 5,- een extra databundel kopen van 500 MB. Je kunt meerdere bundels kopen.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/extra-mbs-aanvragen.htm
Je kan toch kosteloos door met data, zij het op een veel.lagere snelheid.
Reputatie 8
Dat is zo traag, dat je daar nauwelijks iets mee kunt.
Reputatie 8
Badge +7
Voor normaal e-mailverkeer en WhatsAppen en bankapps werkt die snelheid prima.
Websites bezoeken is een andere zaak.
Je kan toch kosteloos door met data, zij het op een veel.lagere snelheid.

Dat is zo traag, dat je daar nauwelijks iets mee kunt.

Naar de huidige maatstaven en afhankelijk van wat nodig is heeft Babylonia wel gelijk denk aan het topic geen 4g in het buitenland. Zelfs online de krant lezen is soms al tergend wat meer door de huidige bijkomend rommel op een website komt.

Terug on topic als het niet om een woonadres gaat maar een bedrijfs verzamel gebouw had dit allang verholpen moeten zijn. Gaat het wel om een woonadres zonder zakelijk contract dan geld de oplossings tijd zoals voor elke andere consument. Ervan uit gaande dat de storing/breuk als deze buitenshuis is meteen bij Telfort en KPNnetwerkNL zijn gemeld.

Is deze breuk binnenshuis dan zal het zelf opgelost moeten worden.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @kaswulfse, ik begrijp dat je dataverbruik hoger is doordat je op je werk geen internet hebt, in verband met een kabelbreuk. Wat beide betreft is dat niet fijn, zowel je dataverbruik als de kabelbreuk. Ik zie dat je al een heel aantal vragen en adviezen hebt gekregen.

Net als hen ben ik naar een paar dingen benieuwd, het gaat dus om de internetaansluiting van je bedrijf? Is dit een abonnement van Telfort, of van een andere provider? Is dit een particulier of zakelijk abonnement? Heb je er al contact over gehad met de klantenservice?

Je kan daarnaast in de tussentijd de tip overwegen om een extra bundel te activeren, als je echt door je data heen raakt. Of je kan de verbinding blijven gebruiken met lagere snelheid zoals ook besproken is hierboven. Als je ons wat meer uitleg kan geven, helpen we je graag verder met de oplossing!
Reputatie 8
Badge +9
Hi @kaswulfse, ik heb niets meer van je gehoord, ik hoop dat dat een goed teken is. Mocht je vragen hebben, laat het gerust hier weten.

Reageer