Internet werkt niet, broadband lampje (nieuwe aansluiting)

• 6 november 2016
  • 24 reacties
  • 345 keer bekeken

Ik zou per 28 okt internet moeten hebben, alles netjes aangesloten als in de handleiding staat. Alleen brandt het lampje van broadband niet constant, vaak uit en af en toe knippert het. Internet doet het dus niet.
Ik heb een experia box v8 met aansluitng situatie 2, met een klein stekkertje. Ik heb hem al dagen aan staan en ook gereset, niks werkt. :?

Hoop dat iemand mij kan helpen!

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

24 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo Anne, bedankt voor het testen. Ik heb zojuist het verzoek ingediend om een monteur aan te sturen. Mijn collega's nemen binnen twee werkdagen contact met jou op en zullen jou hierover verder informeren.
In de tussentijd kun je gerust contact mij opnemen voor vragen of opmerkingen.
Reputatie 8
Badge +17
@Anne1010 Moderator Stephen heeft sinds gisteren jou case in behandeling, heb geen idee of hij aanwezig is momenteel maar die komt vast met een gepast antwoord over jou probleem.
Reputatie 8
Badge +17
@Anne1010 Moderator Stephen heeft sinds gisteren jou case in behandeling, heb geen idee of hij aanwezig is momenteel maar die komt vast met een gepast antwoord over jou probleem
Zo ver ik het weet gaat de KPN grondkabel van mijn onderste buurman (begane grond) omhoog in trappenhuis, ik deel het gebouw met 7, elke verdieping splits hij op in twee, ik zit op de vierde verdieping. En de elektricien, heeft gekregen in de hal en in mijn woonkamer bij het telefoonstopcontact, en hij zei dat er niks mis mee was en signaal kreeg. Maar dat hij het niet zo ver kan meten, dat KPN dat alleen kan doen. Ik zal vanavond even kijken of ik ergens anders het kan aansluiten. Bij wie moet ik zijn als er iets mis is met de kabel? Of als dit niet helpt?
Reputatie 1
Badge
Zit er ook geen oxidatie op de contacten en draden,het ziet er na uit dat het al heel oud is.
Reputatie 8
Gezien de foto die eerder wordt getoond, als zijnde een "opbouw varkenssnuitje" waar aan de onderkant gewoon een binnenkabel wordt getoond, vraag ik mij af waar het echte ISRA-punt zit, waar de KPN-grondkabel het pand binnenkomt. DAAR zou je de modem/router moeten aansluiten.
Kijk eens wat je kunt vinden als ISRA, met het PDF bestand waar de vorige schrijver hiervoor een verwijzing naar heeft gegeven.
Omdat ik hezelfde probleem had dit topic en meer opgezocht. Weet je zeker dat Situatie 3 uit de handleiding niet het geval is in jouw meterkast?

Zelf had ik die aansluiting en hoewel in deze handleiding (http://cs.telfort.nl/wp-content/uploads/ISRA_v12.pdf) staat dat ik niet aan de lasdop mocht komen heb ik die toch opengemaakt.

Wat bleek, in de lasdop waren de verkeerde snoertjes aangesloten maar daarna ging alles op groen.

Omdat er in die eerdere handleiding staat dat het niet mag, kan ik het je niet aanraden.

Groeten,

Des
Reputatie 8
Badge +17
Morgen ff Stephen zijn reactie afwachten want ik loop ook vast
Beide werkt niet. Het is een nieuw snoertje, is een nieuw abonnement, dus die zou toch moeten werken? Er zit er nog 1 bij maar die doet het ook niet.
Reputatie 8
Badge +17
Vervang het aansluitsnoertje eens
Reputatie 8
Badge +17
Sluit de rode en blauwe eens aan op de onderste twee contacten
Met de rode en blauwe draden knippert broadband lampje wel af en toe
Het is niet gelukt! Ik heb de rode en blauwe omgedraaid met wit en oranje, maat doet het niet. Broadband lampje brandt niet, knippert ook niet. Electricien heeft het getest met rode en blauwe draden.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Anne, bedankt voor jouw gegevens. Het signaal is al actief. Kun je jimny's suggestie opvolgen? Dus de rode en blauwe draden losmaken en de oranje en witte draden vast maken. Laat je even weten als het is gelukt?
Ik heb je een bericht gestuurd
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Anne, welkom op het forum! Wat vervelend dat je nog geen gebruik kunt maken van het internet. Ik ontvang graag je postcode en huisnummer in een privébericht. Na ontvangst ben ik je dan verder van dienst.
Reputatie 8
Badge +17
Heb je de oranje witte nu aangesloten of nog de rode blauwe op welke draden zat het signaal volgens de electricien.

Ik ga er vanuit dat webcare Telfort je topic ook leest dus die gaan het vast met je oplossen
Elektricien is langs geweest, en die heeft het getest, want eerst dacht ik dat misschien dat stopcontact voor telefoon het niet deed. Hij zei zo ver hij het kan meten, had hij signaal. Zal ik nog steeds proberen om de draden te verwisselen?
Reputatie 8
Badge +17
Denk dat je signaal op de oranje en witte draad zit, dus haal de rode en blauwe draden eens los en bevestig daar de oranje en witte draad op,
Volgens mij is er niks mis mee? @jimny
Hoor graag wat ik kan doen, want ik heb nog steeds geen internet!
Hoor graag van je, alvast bedankt voor de hulp.
Reputatie 8
Badge +17
Schroef het doosje even open en maak een foto van de binnenkant en plaats die in je volgende reactie
Er is maar 1 ingang van het hoofdstopcontact (zie plaatje), dus ik kan het kabeltje niet in een andere ingang aansluiten.
Reputatie 8
Badge +17
Sluit het kabeltje aan op de andere ingang van je aansluitpunt