beantwoord

Internet werkt niet, breuk in kabel?

• 3 augustus 2019
  • 13 reacties
  • 194 keer bekeken

Hallo Telfort en andere forumleden,

De aangelopen week viel mijn wifi-verbinding steeds weg (geel driehoekje met uitroepteken bij wifi knop in taakbalk pc, wel verbinding, geen internet) Na uit- en inschakelen van modem (Experiabox V8) werkte het weer.
Tot vrijdagochtend. De lampjes power en wireless branden groen (wireless knippert af en toe). Modem reset geprobeerd, hielp niet.

Ik heb de klantenservice gebeld. Medewerker callcenter deed enkele testjes en kwam tot de conclusie dat het niet aan modem ligt, maar waarschijnlijk een kabelbreuk tussen de 'wijkcentrale' en de woning. Er was een storing met inplannen van monteurs, maar ik mocht een voorkeur aangeven (vandaag rond 11.00 uur doorgegeven). Ik zou een telefoontje krijgen hoe laat ze precies zouden komen, en of ze in de woning moesten zijn.
Na telefoon met klantenservice kreeg ik een sms dat een monteur zou komen tussen 10.00 en 12.00. Maar ik heb vanmorgen niets gehoord.
Smiddags de deur uit geweest, en bij thuiskomst nog steeds geen internet.
En de klantenservice is niet meer bereikbaar tot maandag 9.00. Heel vervelend, want ik heb vandaag vrijdag al internet nodig voor mijn werk, voor een klus die dinsdag af moet.

Ik ben benieuwd hoe het er nu voor staat met de kabelbreuk? Of is er iets anders aan de hand?Schijnbaar gaat Telfort ervan uit dat het is opgelost, of vonden ze het niet nodig de klant te berichten over de stand van zaken?

Iemand die nog een suggestie heeft, of een medewerker van Telfort die licht op de zaak kan werpen?

Groet!
Laura
icon

Beste antwoord door Doornekamp33 3 augustus 2019, 23:39

Hoeft niet hoor, er kan een monteur in de centrale net jou aansluiting verziekt hebben.
Bekijk reactie

13 reacties

Reputatie 3
Als er een "kabelbreuk" zou zijn zoals word gezegd door je provider dan zouden in mijn beleving ook de buren hier last van moeten hebben, ga er vanuit dat het om een DSL aansluiting gaat.
Hoeft niet hoor, er kan een monteur in de centrale net jou aansluiting verziekt hebben.
Er kan vaak vrij exact gemeten worden waar exact een breuk zit.

Het moment van posten was al Zaterdag niet Vrijdag, is het echt een breuk zal een compleet graaf team uit sturen lastiger zijn. Als het in een verdeler zat zou het al opgelost kunnen zijn. Hoewel met een consumenten aansluiting kan en mag je geen oplossingen binnen 24 uur verwachten helaas.

Heb je ook een apparaat bedraad geprobeerd?
Zie je ook een rood gekleurde led bij broadband?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Pepperdepep, welkom bij ons op het Forum. Ik lees geen diensten omdat er een kabelbreuk in jouw verbinding zit. Dit zie ik ook terug.Dat is niet zo fijn. Hier had je over gebeld en er zou een monteur komen. Deze is alleen niet geweest. Ik zag deze ook niet zo 1,2,3 terug in het systeem. Ik vermoed dat het aansturen niet helemaal goed is gegaan, excuses.

Ik heb dan een nieuwe monteur ingepland voor morgen tussen 19.00-21.00 uur. Mocht dat niet uitkomen. Laat het dan even weten of bel even, misschien wel sneller om het tijdstip te herplannen naar een voor jou betere tijd.
Er kan vaak vrij exact gemeten worden waar exact een breuk zit.

Het moment van posten was al Zaterdag niet Vrijdag, is het echt een breuk zal een compleet graaf team uit sturen lastiger zijn. Als het in een verdeler zat zou het al opgelost kunnen zijn. Hoewel met een consumenten aansluiting kan en mag je geen oplossingen binnen 24 uur verwachten helaas.

Heb je ook een apparaat bedraad geprobeerd?
Zie je ook een rood gekleurde led bij broadband?

Bedankt voor de reactie. Ja, met kabel geprobeerd, geeft groen lampje bij broadband. Aan de telefoon wordt gezegd dat er een draadbreuk op precies 26 meter van de 'wijkcentrale' zit, maar er komt morgen eerst een monteur naar de 'wijkcentrale' kijken. Graafteam zal dan nog een latere stap zijn. Wel omslachtig...
Hoi @Pepperdepep, welkom bij ons op het Forum. Ik lees geen diensten omdat er een kabelbreuk in jouw verbinding zit. Dit zie ik ook terug.Dat is niet zo fijn. Hier had je over gebeld en er zou een monteur komen. Deze is alleen niet geweest. Ik zag deze ook niet zo 1,2,3 terug in het systeem. Ik vermoed dat het aansturen niet helemaal goed is gegaan, excuses.

Ik heb dan een nieuwe monteur ingepland voor morgen tussen 19.00-21.00 uur. Mocht dat niet uitkomen. Laat het dan even weten of bel even, misschien wel sneller om het tijdstip te herplannen naar een voor jou betere tijd.

Beste Bart, bedankt voor de reactie. Mijn vriend had gisterochtend gebeld omdat hij nog niet wist dat ik een reactie op het forum had.
De medewerker aan de telefoon zij dat 'ze' ermee bezig waren en dat KPN een prognose gaf dat het dinsdag uiterlijk om 21.00 opgelost zou zijn.
Waar is dat op gebaseerd?
Hij had het niet over dat er een monteur zou komen.
Overigens hebben we de afspraak verplaatst naar vanmiddag tussen 14.00 en 16.00 uur. Waarschijnlijk hoeven ze niet bij ons binnen te zijn,, draadbreuk zit immers bij centrale, dus dan is 19.00 en 21.00 niet nodig en beetje laat.

Vriendelijke groet,
Laura
Als er een "kabelbreuk" zou zijn zoals word gezegd door je provider dan zouden in mijn beleving ook de buren hier last van moeten hebben, ga er vanuit dat het om een DSL aansluiting gaat.

Bedankt voor de suggestie, gek genoeg heeft verder niemand klachten, maar Telfort zegt draadbreuk. Misschien een individuele kabel die stuk is? Inderdaad Dsl..
@Bart - Telfort sorry, ik heb het onterecht gemarkeerd als beantwoord. Ik weet niet hoe ik het ongedaan kan maken, maar was dus niet de bedoeling...
@Bart - Telfort sorry, ik heb het onterecht gemarkeerd als beantwoord. Ik weet niet hoe ik het ongedaan kan maken, maar was dus niet de bedoeling...
Bart kan dat ongedaan maken.
Nemen jullie ook tv af en werkt dit wel goed hebben andere toestellen zoals smartphone's het zelfde probleem wel een wifi verbinding geen internet? Was er bedraad wel verbinding of niet dat is niet duidelijk.

Ik heb toch wat moeite met die breuk als alle indicatie leds groen zijn. Ligt er thuis nog een reserve dsl kabeltje zodat deze gewisseld kan worden.

@Bart - Telfort sorry, ik heb het onterecht gemarkeerd als beantwoord. Ik weet niet hoe ik het ongedaan kan maken, maar was dus niet de bedoeling...Bart kan dat ongedaan maken.
Nemen jullie ook tv af en werkt dit wel goed hebben andere toestellen zoals smartphone's het zelfde probleem wel een wifi verbinding geen internet? Was er bedraad wel verbinding of niet dat is niet duidelijk.

Ik heb toch wat moeite met die breuk als alle indicatie leds groen zijn. Ligt er thuis nog een reserve dsl kabeltje zodat deze gewisseld kan worden.

Ik vind het ook vreemd...
Maar nee, bedraad ook geen verbinding. En we nemen ook tv af, maar we hebben geen televisie (kijken online) dus kan het niet testen.
Smartphones hebben ook geen verbinding.
En geen reserve DSL kabel... Bedankt voor het meedenken!

Wacht resultaat van monteur even af en anders bel ik einde van de middag weer met de klantenservice.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie dat de monteur vanmiddag is geweest en de lijk heeft hersteld. Heel erg fijn dat alles weer werkt. :)

Mocht je nog meer vragen hebben, laat het dan vooral weten.
Ik zie dat de monteur vanmiddag is geweest en de lijk heeft hersteld. Heel erg fijn dat alles weer werkt. :)

Mocht je nog meer vragen hebben, laat het dan vooral weten.

@Bart - Telfort Bedankt voor de feedback. Ik zie dat je nu je eigen antwoord als antwoord hebt gemarkeerd. Het bleek echter niet om een kabelbreuk te gaan, maar door werkzaamheden of een fout van een andere monteur was onze aansluiting beschadigd. Of valt dat ook onder 'kabelbreuk'?

Misschien ietwat sarcastisch, maar misschien is het antwoord van @Doornekamp33 wel het beste antwoord in dit lijntje... ;-)

Groet!
Laura
Reputatie 8
Badge +11
O haha, dat is niet fijn. Wat leuk voor de terugkoppeling. Technisch zien we het inderdaad als kabelbreuk terug. Maar het blijkt dus een foutje te zijn geweest. Ik heb het antwoord aangepast hoor. 😉

Mocht er nog weer iets zijn, laat het dan vooral weten.

Reageer