beantwoord

Internet werkt niet

• 10 september 2020
  • 8 reacties
  • 159 keer bekeken

Sinds gisteravond werkt vast internet met niet dan wel. Zowel de Wifi als de Lan verbinding. Soms komt de verbinding weer heel even op een dan vliegt hij er weer uit. Voor gisteren is dit een enkele keer gebeurd en dan ging het na een reset weer even goed. Nu na een reset doet hij het eventjes een paar minuten. De Tv doet het grotendeels wel alleen bij opnames opvragen krijg ik een server time out error. 

Ik heb een Zyxcel 10a modem. Het lampje voorop is gewoon groen. Ik heb alle stappen van de site al gezet zoals station eraf, reset, etc. Ik heb een koperverbinding die al eens is nagekeken incl. de wijkkast. Daar bleek destijds eea niet goed te zitten en aardig vol.  

Erg vervelend als je fulltime moet thuiswerken met videoverbinding. Ik heb diverse keren al in de telefonische wachtrij verbinding gehangen maar ik kom er niet doorheen. Graag asap hulp! 

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 14 september 2020, 13:22

Welkom bij ons op het forum @JoyceKat. Als je geen verbinding hebt is dat natuurlijk vervelend! Ik heb je verbinding meteen nagekeken en die lijkt wel stabiel aan te komen op de Experia Box. 4 dagen geleden is er een reset van het modem gedaan zo te zien, is de verbinding daarna ook stabiel gebleven voor jou, of heb je nog wel gemerkt dat het wegviel?

Bekijk reactie

8 reacties

Excuus de experia box v10a dus 

Reputatie 8
Badge +11

Welkom bij ons op het forum @JoyceKat. Als je geen verbinding hebt is dat natuurlijk vervelend! Ik heb je verbinding meteen nagekeken en die lijkt wel stabiel aan te komen op de Experia Box. 4 dagen geleden is er een reset van het modem gedaan zo te zien, is de verbinding daarna ook stabiel gebleven voor jou, of heb je nog wel gemerkt dat het wegviel?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @JoyceKat, ik heb geen reactie meer van je gezien. Betekent dat dat de verbinding het nu weer goed doet? Als dat niet zo is hoor ik het graag van je, dan kijken we er samen naar.

Hi.  Die reset heb ik zelf gedaan maar daarna had ik ook nog problemen. Op die donderdag heb ik bijna de hele dag zonder internet gezeten. In de avond had ik ineens wel weer internet. Daarna heb ik een aantal dagen nergens last van gehad en vervolgens af en toe weer geen internet. Volledig onverklaarbaar. Dus niet alle problemen zijn helemaal opgelost. Het doormeten zal waarschijnlijk op het moment zijn geweest dat het goed ging. 

Overigens is het wel schandalig dat jullie zo laat reageren en dat je ook telefonisch er gewoon niet doorkomt. 

Reputatie 8
Badge +11

We doen ons best om te reageren binnen 24 tot 48 uur, maar als het druk is kan het zijn dat het langer duurt. Dit is een forum, geen chat. Doordat de overgang naar KPN nu echt gestart is zijn er meer vragen en is het erg druk, dat geldt ook voor de telefonische collega's. 

Ik heb de verbinding nu weer nagekeken, de Experia Box zegt dat die ruim 8 dagen geen verbrekingen heeft gehad. Op het moment dat de verbinding wegvalt, veranderd het lampje op de Experia Box dan ook van kleur? En zit er mogelijk nog iets anders in de aansluiting, zoals bijvoorbeeld een switch?

Zoals ik al geschreven had hierboven blijft het lampje gewoon groen. Op alle verschillende apparaten echter geen internet. Wél tv via het kastje. Verder geen apparaten zoals een switch ertussen en geen lange kabels er tussen

Reputatie 8
Badge +11

Het modem zegt inderdaad ook nog steeds de verbinding te hebben gehouden, er zijn geen verbrekingen geweest vanuit het netwerk. Laten we het modem vervangen en kijken hoe et daarmee gaat. Deze zal je binnen enkele dagen ontvangen en de oude kan je naar ons terugsturen zodat je die kwijt bent. Laat je weten hoe het gaat met het nieuwe modem?

Eerste poging reset deed het niet maar nu opgelost.

Reageer