beantwoord

Internet werkt niet

  • 20 mei 2020
  • 23 reacties
  • 230 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

Gisteren avond kwam ik thuis en bleek dat de tv en het internet niet werkte :(

Er is geen storting op mijn postcode te vinden en de buren (kpn) hebben wel internet en tv.

Nu zie ik maar 2 lampjes branden op de router, power en wireless. De tv geeft telkens foutcode 562 of 303 aan.

Ik heb al vanalles geprobeerd, kabels zitten er goed in, andere kabel werkt niet, reset ook geen succes.

De router zit aangesloten op het hoofdpunt. Ze zijn voor de woning bezig met de gasleiding en de hele straat ligt open. Kans lijkt mij nihil dat het hiermee te maken heeft omdat de huizen naast en boven wel internet en tv hebben.

Wat kan ik nog meer proberen???

 

icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 25 mei 2020, 08:58

Goedemorgen @Djanssen, jammer dat de monteur het niet meteen voor je kon oplossen! Ik hoop dat jullie ondanks alles het weekend toch een beetje goed door gekomen zijn. Een noodpakket was een optie geweest inderdaad, maar die was door het weekend en Hemelvaart niet op tijd bij je geweest. 

Ik zie inderdaad de afspraak voor vandaag met de specialisten van Ondergronds, zoals ze mooi genoemd worden. Zij gaan de kabel voor je nakijken en herstellen. De afspraak staat vanaf 12.30 uur ingepland zie ik. Laat je weten hoe het afgelopen is? Mocht het onverhoopt toch tegenvallen, dan zorg ik dat er zo snel mogelijk een noodpakket je kant op komt.

Bekijk reactie

23 reacties

Reputatie 1

Het gaat trouwens om een experia box v8.

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Djanssen, wat gek en lastig dat jouw internetverbinding het ineens niet meer doet. Goed dat je al gecheckt hebt of het bij de buren wel werkt, ik begrijp dat het echt alleen op jouw verbinding speelt. Ik zoek graag met je mee naar de oplossing.

Met de gegevens in je profiel heb ik de verbinding alvast nagekeken. Ik zie inderdaad dat jouw modem geen verbinding met het netwerk heeft, maar ik kom geen problemen op de lijn tegen. Heb je de Experia Box al een volledige reset gegeven? Hoe lang is de kabel die tussen de hoofdaansluiting en het modem aangesloten is? En heb je de mogelijkheid om het te testen met een andere kabel (van maximaal 150 cm) tussen de hoofdaansluiting en het modem?

Hoor graag van je, dan kijken we vanaf daar verder.

Reputatie 1

Hoi @Alexandra - Telfort 

Ja reset is ook al meerdere keren geprobeerd.

Het is de standaard kabel uit jullie pakket dus daar ligt het niet aan. Werkt al goed vanaf 2016, ook de kabel van de buurman (die wel verbinding heeft) gebprobeerd en dat werkte ook niet.

Alle stekkers heb ik er ook dik 30 min uit gehad, werkt ook niet.

Gisteren ochtend was er nog helemaal niks aan de hand, nooit problemen of storingen met jullie. 

 

En ik baal gewoon verschikkelijk omdat alles tegelijk gebeurd momenteel

Reputatie 8
Badge +18

Het DSL kabeltje van max 150 cm vervangen is vaak de oplossing, ook al lijkt het huidige kabeltje goed, @Alexandra - Telfort komt met een meting niet in je modem  

Reputatie 1

@jimny werkte ook niet. Die van de buren geprobeerd en had geen effect.

En die werkt toch echt goed want hij heeft nergens last van.

Reputatie 8
Badge +18

Welk ISRA punt heb je precies zie onderstaande afbeelding

 

Reputatie 1

@jimny het 2de plaatje

Reputatie 8
Badge +18

Kun je dat eens open maken en een foto plaatsen van het inwendige 

Reputatie 1

@jimny uhm nee, ik ga zelf geen elektriciteit openmaken.

Daarbij zit ik nu met 2 kleine kinderen waardoor ik  dat niet verantwoordelijk vind dat te doen

Reputatie 8
Badge +18

Dan is het nu aan @Alexandra - Telfort of ze wellicht je modem gaat vervangen, echter ik kom hier op het forum vaak tegen dat het inwendige van het ISRA punt corrosie te zien geeft en er staat geen 220 volt op de draadjes hoor, maar ik begrijp je wel dat je met 2 kleine kinderen in de buurt daar vanaf blijft.

Maar ik sluit niet uit dat het aan de V8 ligt die sneuvelen de laatste tijd nogal eens

V8 meer is toch niet nodig?  De v8 modellen hebben blijkbaar recent een update gekregen wel heel toevallig dat er nadien zoveel klachten binnen komen. Ik hoop dat er toch iets meer KPN service nivo komt.

Ik verwijs dan ook graag naar deze zinssnede uit de email betreffende de overgang. Ik ben toch heel benieuwd wanneer dit wordt waar gemaakt!

We bereiden we ons voor om uw Telfort Thuis abonnement om te zetten naar KPN. Dit doen we pas als de service en dienstverlening van dezelfde kwaliteit of beter is dan u nu ervaart.

 

De isra mogen we officieel niet eens zelf aanzitten die valt onder het beheer van KPN. Er staat geen stroom meer op niet meer zoveel als vroeger toen we nog telefoons met een echte bel hadden het kan dan ook niet heel veel kwaad.

Reputatie 1

@jimny en @Galdor68  

Kunnen jullie mij uitleggen wat er dan is met die v8? Het heeft altijd gewoon goed gewerkt.

En moet ik dan een nieuwe kopen of zorgt telfort daar voor??

Ik kan echt niet een week zonder tuin en zonder tv/internet:scream:

De bekabeling of corrosie in de isra wat wordt genoemd is een terechte opmerking dan had je wel eerder vreemde dingen moeten merken zoals uitval. Ineens geen signaal is vreemd dat zit dan voor de v8  dus toch graafschade of in de v8 zelf of het eerder genoemde israpunt.

Afgaande op de reactie en meting van Alexandra is de lijn tot aan de v8 goed, dan blijft voor mij de v8 zelf over.

Wat er exact aan de hand is weet ik niet, ik weet wel dat momenteel de meest vreemde meldingen binnenkomen van klanten met een Experiabox v8, dat valt niet te negeren de standaard regeltjes vervang de kabeltjes gaan dan in mijn ogen niet op. Je kan nog bij de buren met KPN navragen welke Experiabox deze gebruiken.

Komt @Alexandra - Telfort toch tot de conclussie dat het de v8 is dan zal ze een andere opsturen, een experiabox v10 of de v10a

Reputatie 8
Badge +18

@Djanssen zelf een modem kopen is er niet bij, het huidige modem is een bruikleen modem en bij vervanging van het huidige modem krijg je die ook weer in bruikleen

Reputatie 1

@jimny @Galdor68  dank jullie wel voor jullie antwoord.

 

Ik had het erover met de mannen van de gasleiding en hoorde een andere man zeggen " zeker van KPN" 

Schijnbaar was hij ook al ergens van op de hoogte.

Helaas kon ik niet verder erop ingaan omdat ik weg moest.

 

Maar ik wacht het antwoord van @Alexandra - Telfort  nog even af

Mogelijk dan toch schade gerelateerd aan de werkzaamheden.

Reputatie 8
Badge +10

@Djanssen Ik heb je net telefonisch gesproken en we hebben voor vanmiddag een monteur ingepland. Gezien de situatie is dat de snelste oplossing, de monteur helpt jullie vanmiddag verder om uit te zoeken wat de oorzaak is en om dit zo snel mogelijk te verhelpen :slight_smile: Laat je hier weten hoe de afspraak afgelopen is en ook als je nog vragen hebt?

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort  

De monteur constateerde dat het toch is gekomen door de werkzaamheden.

En pas volgende week kan er wat gedaan worden. Maar hij had het over een noodoplossing wat vaak gedaan wordt als je langer dan 2 dagen zonder internet/televisie zit.

Weet jij daar misschien iets van?

Reputatie 1

@Alexandra - Telfort kun jij misschien zien of er voor maandag inderdaad iemand ingepland staat om de kabel buiten te maken.

De monteur van vandaag heeft bevestigd dat Stedin dit kapot heeft gemaakt, maar ik heb zo'n vermoeden dat er maandag niemand gaat komen.

En wat ik je al vertelde aan te telefoon vanmiddag zitten we al zonder tuin, zonder douche en kan er niet voor de deur gespeeld worden:worried:

gelukkig wordt het de komende dagen mooi weer:sun_with_face:

Reputatie 8
Badge +18

@Djanssen Een optie in dit soort gevallen is dat Telfort een noodpakket naar je toe stuurt, dat zal dan helaas voor jou pas op zijn vroegst vrijdag verstuurd kunnen worden via @Alexandra - Telfort 

Reputatie 8
Badge +10

Goedemorgen @Djanssen, jammer dat de monteur het niet meteen voor je kon oplossen! Ik hoop dat jullie ondanks alles het weekend toch een beetje goed door gekomen zijn. Een noodpakket was een optie geweest inderdaad, maar die was door het weekend en Hemelvaart niet op tijd bij je geweest. 

Ik zie inderdaad de afspraak voor vandaag met de specialisten van Ondergronds, zoals ze mooi genoemd worden. Zij gaan de kabel voor je nakijken en herstellen. De afspraak staat vanaf 12.30 uur ingepland zie ik. Laat je weten hoe het afgelopen is? Mocht het onverhoopt toch tegenvallen, dan zorg ik dat er zo snel mogelijk een noodpakket je kant op komt.

Reputatie 1

Hoi @Alexandra - Telfort 

Late reactie maar had ook al even telefonisch contact gehad.

Monteur is afgelopen maandag geweest, compensatie is gelukt via de klantenservice en toch een nieuw modem aangevraagd en net binnen gehad en aangesloten.

De monteur had het erover dat het oude modem wat warm werd en daarom mogelijk het soms wat slechte wifi netwerk veroorzaakte

Reputatie 8
Badge +10

Hoi @Djanssen Dat geeft niet, fijn om te horen dat 't allemaal zo geregeld is! Als ik iets voor je kan doen of als je vragen hebt, laat het gerust weten.

Reageer