beantwoord

Internet werkt ineens niet meer, er is niets veranderd

• 29 november 2018
  • 10 reacties
  • 419 keer bekeken

Ik heb gisteren normaal internet gehad maar vandaag doet hij het niet meer. ik heb nu de melding Aansluiting momenteel niet bekend in de systemen. alles geprobeerd.
Reset en hard reset
in de instellingen kijken van de modem
kabels gecheckt. dsl kabel zit er gewoon in.
het is een xperiabox V10. dit is nooit gebeurd met mijn ouwe zyxel. als het kan wil ik mijn oude zyxel terugvragen.
Ik heb ook al bijna 1 uur aan de lijn gezeten met Telfort, geen oplossing.
icon

Beste antwoord door GJC 30 november 2018, 20:13

Dan is het wachten op de monteur. Voor wat ik zo zie lijkt het met gewoon tweelingsnoer en als dat vervangen wordt door een 'knappe' kabel kon het best weleens opgelost zijn.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Dsl kabeltje vernieuwen wil nog wel eens helpen
Daar had ik al aangedacht, maar de huidige is heel erg lang (6 meter?) en gaat naar beneden in mijn woonkamer en in de hoek heb ik zo een stopcontact achtig dinges met daarin de dsl kabel, maar ik kan hem niet vervangen. want er zit nergens een klipje maar echter een draad. ik snap niet waarom de lampje groen is en geen internet verbinding is.
gisteren was er niks veranderd. de vraag is waarom doet het internet opeens niet meer? ik er ergens gerommeld met informatie bij telfort?
Reputatie 8
Badge +11
Ik ben benieuwd naar die "draad van 6 meter". Zie je kans daar een foto van te plaatsen?
Aanbevolen wordt sowieso niet meer dan 1,5 meter. Grotere lengte kan wel, maar dat stelt met de huidige techniek nogal wat eisen aan de kwaliteit van die kabel. Een gewoon tweelingsnoertje voldoet in elk geval niet.

waar het draadje naar toe gaat gaat naar mijn woonkamer "het ding" in. en terug naar mijn moeder's slaapkamer en naar de modem. ik gok dat die 4-6 meter lang is en ik kan het draadje er niet uithalen of losklippen want er zit geen klipje aan vast. maar wel aan mijn kant die in de modem gaat. er komt woensdag hopenlijk een monteur langs die dingen "recht" gaat zetten, ik laat jullie weten! heel erg raar nog nooit zo een probleem met Telfort gehad, ik ben volgensmij rond de 6 jaar klant.😪😞
Reputatie 8
Badge +11
Dan is het wachten op de monteur. Voor wat ik zo zie lijkt het met gewoon tweelingsnoer en als dat vervangen wordt door een 'knappe' kabel kon het best weleens opgelost zijn.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi OfferZ, leuk dat je het forum gevonden hebt, welkom 🙂 Ik zie dat jimny en GJC je al op weg geholpen hebben, dat is fijn. Ik sluit me aan bij wat zij aangeven, we raden gewoonlijk aan maximaal een kabel van 1,5 meter te gebruiken. Maar als dit zo lang goed heeft gewerkt, kan inderdaad alleen het vervangen van die kabel voldoende zijn.Super dat de monteur al ingepland is, laat je ons weten hoe het bezoek afgelopen is?
Op basis van de volgende zinnen is mij duidelijk wat het probleem is:

"ik heb nu de melding Aansluiting momenteel niet bekend in de systemen"

"ik snap niet waarom de lampje groen is en geen internet verbinding is"

Die melding krijg je in je browser als je naar een willekeurige pagina surft. Het is een vrij zeldzaam probleem en de helpdesk herkent het niet en stuurt vervolgens een monteur die tot de conclusie komt dat er gewoon sync is. Vervolgens wordt er gecontroleerd op een betalingsachterstand wat ook niet het geval is. Er wordt een reprovisioning uitgevoerd, een factory reset gedaan, andere modem, maar het probleem blijft. Wat is het geval? Er is iets mis met de koppeling van jouw abonnement en de daadwerkelijke verbinding. Vraag me niet waar het probleem precies zit, of dit bij KPN of Telfort ligt, maar de oplossing wat altijd werkt is het abonnement verwijderen en opnieuw aanmaken.

Bij een dergelijke melding is het zinloos om een monteur er naar toe te sturen, want dan ben je een paar dagen verder met uiteindelijk geen resultaat. Ik zie op de foto dat er ook een FTU aanwezig is. Mijn advies is dan om gelijk naar glasvezel over te stappen want het duurt uiteindelijk even lang voordat je je internetverbinding weer terug hebt, en qua prijs maakt het niets uit.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi OfferZ, ik heb nog geen nieuw berichtje van je gezien. Ik hoop dat het allemaal goed gekomen is. Laat het gerust weten als ik iets voor je kan doen.

Reageer