beantwoord

Internet, welke snelheid?

• 28 december 2016
  • 6 reacties
  • 185 keer bekeken

Beste,

Een aantal vragen over ons internetgebruik thuis en het eventueel aanpassen.

We hebben een alles in 1 standaardpakket, al een hele tijd en we zijn best tevreden.
Nu is ons aantal apparaten dat internet/ wifi gebruikt fors toegenomen en sinds onze nieuwe tv loopt alles niet meer zo fijn.
Nu zat ik mij te verdiepen in de verschillende snelheden om uit te vinden wat het best is voor de situatie nu.
Wat ik tegenkwam is dat wij momenteel een snelheid hebben van 50Mbit/ 5Mbit en daaronder staat heel onduidelijk: geleverd: 16Mbit.
Dit begrijp ik niet en meer informatie via het vraagtekentje werkt ook niet.

Er staat ook: Op jouw adres is supersnel internet mogelijk (100Mbit/100Mbit).
Mooi, klinkt goed, over naar glasvezel en lekker snel.
Als ik dit probeer te wijzigen zie ik een glasvezelpakket met 50Mbit/ 5Mbit, dat is toch wat anders.
Ik, leek, denk dan, zoveel had ik toch al? Het enige verschil is dan de prijs?

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn en dat iemand mij verder kan helpen!

Groet,

bocootje
icon

Beste antwoord door Kees-Jan 29 december 2016, 08:37

die 100/100Mbps is een fout op de website.

je kan eventueel ook deze link gebruiken: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 1
Beste,

Een aantal vragen over ons internetgebruik thuis en het eventueel aanpassen.

We hebben een alles in 1 standaardpakket, al een hele tijd en we zijn best tevreden.
Nu is ons aantal apparaten dat internet/ wifi gebruikt fors toegenomen en sinds onze nieuwe tv loopt alles niet meer zo fijn.
Nu zat ik mij te verdiepen in de verschillende snelheden om uit te vinden wat het best is voor de situatie nu.
Wat ik tegenkwam is dat wij momenteel een snelheid hebben van 50Mbit/ 5Mbit en daaronder staat heel onduidelijk: geleverd: 16Mbit.
Dit begrijp ik niet en meer informatie via het vraagtekentje werkt ook niet.

Er staat ook: Op jouw adres is supersnel internet mogelijk (100Mbit/100Mbit).
Mooi, klinkt goed, over naar glasvezel en lekker snel.
Als ik dit probeer te wijzigen zie ik een glasvezelpakket met 50Mbit/ 5Mbit, dat is toch wat anders.
Ik, leek, denk dan, zoveel had ik toch al? Het enige verschil is dan de prijs?

Ik hoop dat mijn vragen duidelijk zijn en dat iemand mij verder kan helpen!

Groet,

bocootje

Hoi,

Voer de postcodecheck (https://internetshop.telfort.nl/) uit en dan kun je zien wat je op jouw adres maximaal kan behalen. Mijn ouders hebben ook de 50Mbit internet aansluiting maar kunnen enkel tot 39 Mbit ontvangen op hun adres.

Ik krijg ook melding dat op mijn adres 100Mbit beschikbaar is, echter klopt dit niet want als ik de postcodecheck doe zie ik dat ik maximaal 20Mbit kan ontvangen.

Gr,
Reputatie 8
Badge +17
die 100/100Mbps is een fout op de website.

je kan eventueel ook deze link gebruiken: https://netco-fpi-info.fourstack.nl/addresses/search
De eerste link krijg ik dit: Max download snelheid: 200 Mb/s Glasvezel beschikbaar Max upload snelheid: 200 Mb/s

En de 2e:
Wat Koper
Beschikbaar
Distributiepunt(en) Zs-Gnm
Internet Snelheid 9 Mbit/s
iTV 1 HD

Wat FttH
Beschikbaar
Distributiepunt(en) Gnm-AAA/2
Internet Snelheid 500 Mbit/s
iTV 2 HD

Klinkt toch alsof er wel wat mogelijk is hier?
Reputatie 8
Badge +19
Er is inderdaad wel genoeg snelheid mogelijk maar niet (meer) via de aloude koperen telefoonlijn.
Je hebt een oude ADSL-aansluiting en die wordt niet meer geupgrade naar (V)VDSL als er glasvezel beschikbaar is op je adres.
Maar dan heb je wel de keuze tussen 100 en 200 Mbps internet..!
Er is inderdaad wel genoeg snelheid mogelijk maar niet (meer) via de aloude koperen telefoonlijn.
Je hebt een oude ADSL-aansluiting en die wordt niet meer geupgrade naar (V)VDSL als er glasvezel beschikbaar is op je adres.
Maar dan heb je wel de keuze tussen 100 en 200 Mbps internet..!

Behalve als ik het wil wijzigen, dan heb ik de keuze tussen 50 en 50. Overigens, nu staat er: Het is momenteel niet mogelijk om je pakket te wijzigen.
Ik zal maar eens gaan bellen, de telefoon heb ik weer aan de praat, ik had de router gereset en was even vergeten dat alleen poort 2 het doet 😉
Nou, volgens mij is het allemaal gelukt, ben zelfs vooralsnog goedkoper uit!
Bedankt voor de reacties 🙂

Reageer