beantwoord

Internet verbinding valt weg met Experia Box V10

• 17 juli 2020
  • 11 reacties
  • 261 keer bekeken

Reputatie 1

Sinds ongeveer een week valt de internet verbinding regelmatig weg. Ik heb een Experia box v10.

De internet verbinding van de met kabel aangesloten desktop valt uit en daarmee ook de wifi signalen.

Het wifi signaal loopt ineens terug van heel sterk naar bijna niets en valt dan uit. Onafhankelijk van de netwerkverbinding van de “vaste” computer.

Resetten helpt niet. Het signaal kan zo weer terug zijn maar kan ook minuten uit blijven.

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 22 juli 2020, 07:49

Welkom bij ons op het forum @TWVM. Het klinkt inderdaad alsof de verbinding in zijn geheel wegvalt, als zowel bedraad als WiFi er mee ophouden. Ik ben net als Franzki benieuwd wat voor verbinding je precies hebt. En ik ben ook benieuwd wat de lampjes op jouw Experia Box doen op het moment dat het wegvalt, veranderen die of blijven die gelijk? 

Ik wilde jouw verbinding ook alvast nakijken, maar als ik op de postcode die je op je forumprofiel hebt staan zoek kom ik bij een ander huisnummer uit. Zou je kunnen controleren of de gegevens op je profiel kloppen?

Ik hoor het graag van je.

Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +16

Als de internetverbinding zowel met een kabel als via WiFi wegvalt, dan lijkt het een probleem met de internetverbinding of met het modem.

Wat voor internetverbinding heb je? Glasvezel of koper? En als het koper is, wat voor hoofdaansluiting (ISRA) heb je dan en hoe is het modem hierop aangesloten?

Kun je in het modem zien dat de internetverbinding is weggevallen? en kun je de status van je verbinding posten? Zoiets dus:

Reputatie 8
Badge +11

Welkom bij ons op het forum @TWVM. Het klinkt inderdaad alsof de verbinding in zijn geheel wegvalt, als zowel bedraad als WiFi er mee ophouden. Ik ben net als Franzki benieuwd wat voor verbinding je precies hebt. En ik ben ook benieuwd wat de lampjes op jouw Experia Box doen op het moment dat het wegvalt, veranderen die of blijven die gelijk? 

Ik wilde jouw verbinding ook alvast nakijken, maar als ik op de postcode die je op je forumprofiel hebt staan zoek kom ik bij een ander huisnummer uit. Zou je kunnen controleren of de gegevens op je profiel kloppen?

Ik hoor het graag van je.

Reputatie 8
Badge +11

We hebben geen reactie meer van je gezien @TWVM. Is het inmiddels via een andere weg gelukt of kunnen we via het forum nog met je meekijken?

Reputatie 1

Beste Jasper,

Sorry voor de late reactie. Ik was in de veronderstelling dat ik al wat had verstuurd nl dat de WIFI op de modem uit staat en dat ik twee Unify routers er op heb aangesloten middels de LAN kabel. Het lampje van de WIFI op de modem blijft dus uit.

Omdat ik boven in mijn huis werk en de modem beneden in het kantoor van mijn vrouw staat kan ik niet zien wat er gebeurt op het modem. Hij valt soms zo maar weg. Hij heeft hem dan soms weer snel gevonden.

Ik dacht dat het misschien aan de Unify routers lag maar mijn vrouw, die met haar desktop vast met de modem is verbonden, zegt dat zij zo af er toe ook de verbinding kwijt is. Dan is het dus een modem- of aansluitingsprobleem.

Het is niet te simuleren, het ontstaat ineens.

Postcode is *** Zou goed in mijn profiel moeten staan. Misschien is er *** genoteerd omdat ons huis twee huisnummers kent.

***.

Mvg,

Tjalle

Admin: adresgegevens verborgen i.v.m. privacy

Reputatie 1

Ik zie nu dat ik het verkeerde huisnummer in mijn profiel had staan. Was een beetje dom ...

Reputatie 1

Ik ben verbonden met een oude telefoonlijn, ISDN denk ik.

Reputatie 8
Badge +16

@TWVM

Privégegevens kun je beter niet in je post zetten maar in je profiel….. zo kan alleen Telfort de gegevens inzien.

Je kunt de privégegevens weghalen door op de drie puntjes te klikken onderaan de betreffende post en te kiezen voor “bewerk”.

Reputatie 8
Badge +16

ISDN lijkt me sterk… ik dacht dat dat inmiddels was uitgefaseerd. Maar als je echt op ISDN zit (met een geschikt modem en ISDN-splitter) ben je erg beperkt qua snelheid. En dan zou het advies zijn om de verbinding over te zetten naar een gewone analoge aansluiting… desnoods op een tweede aderpaar als je ècht nog ISDN gebruikt.

Voor wat betreft de netwerkproblemen… als je extra routers in je netwerk hebt zitten, is de vraag vooral:  waarom?

Het Telfort modem heeft een ingebouwde router. Daarnaast zul je uit moeten sluiten dat het probleem niet wordt veroorzaakt door je eigen netwerkconfiguratie. Bijvoorbeeld door een IP-conflict of een routerings-issue.

Reputatie 8
Badge +11

Ik heb je adresgegevens even uit je bericht verborgen @TWVM, in een reactie staat het openbaar en kan de hele wereld jouw adres zien. I.v.m. privacy is dat niet heel handig :slight_smile:  De huisnummerverwarring verklaart dat ik het abonnement niet kon vinden, met het andere huisnummer heb ik de aansluiting gevonden. Het is een VVDSL aansluiting, ISDN is inderdaad zoals Franzki al noemt uitgefaseerd. 

De Experia Box heeft zo te zien inmiddels 20 dagen verbinding zonder verbrekingen, dus als je in die tijd verbrekingen hebt ervaren komen ze niet uit het netwerk. Op het moment dat het wegvalt, valt dan alleen het internet weg, of weet je of de telefonie op dat moment ook weg valt? Doordat de Experia Box de verbinding wel houdt, ben ik benieuwder geworden naar wat de lampjes daarop doen op het moment dat de verbinding wegvalt. Vanaf boven is het voor jou lastig te zien, maar als jouw vrouw in dezelfde ruimte werkt als waar het modem staat, kan zij dit mogelijk wel zien?

Reputatie 1

Heren,

Dank voor alle tips. Ik ben blijkbaar nog niet zo gewend aan een communicatiemiddel waarbij iedereen kan meelezen :grin: .

Het vervelende is dat wanneer de verbinding wegvalt ik meestal in telcons zit en dus niet met beneden kan checken wat er aan de hand is. Ik ga kijken wat ik kan verzinnen.

De reden dat ik twee Unbiquity routers in serie gekoppeld er achter heb hangen is dat ik anders boven gewoon geen bereik heb. Om bandbreedte te besparen moest volgens de geleerden de wifi van de modem uitgeschakeld. Heb al allerlei andere mogelijkheden geprobeerd en dit werkte al een paar jaar voortreffelijk. Sinds ik een nieuwe laptop heb doet dit probleem zich voor. Daarvoor niet. Ik zal eens proberen in de history van de router te kijken of ik daar iets kan vinden van het uitvallen van de routers.

Het wegvallen van de internet verbinding moet dan meer dan 20 dagen geleden zijn geweest. Toen heb ik hem volgens mij gereset. 

Ik zoek verder.

Reputatie 8
Badge +11

Ik ben ook benieuwd wat je tegen zult komen in de geschiedenis van het modem. Het kan ook zijn dat de geschiedenis van de Unbiquity's iets aangeeft, dat kan ook natuurlijk.

Reageer