beantwoord

Internet verbinding valt weg

• 22 april 2018
  • 4 reacties
  • 210 keer bekeken

Goedemorgen,

Ik heb net als een jaar geleden weer last van een (inmiddels) weigerende internetverbinding. Het begon met wegvallen waarna ik door het modem te resetten weer even internet had. Inmiddels dus helemaal geen internet meer.

Zie ook:
https://forum.telfort.nl/internet-267/internetverbinding-66821

De vorige keer werd volgens mij uiteindelijk een monteur aangestuurd die nooit bij mij thuis is geweest maar het wel binnen een halve dag gefixed had.

Het zou mooi zijn als dat nu weer kan.

Alvast bedankt!

Des
icon

Beste antwoord door Wieger DB 24 april 2018, 11:07

Hoi Des, als ik kijk naar een recente lijnmeting, dan kom ik ook vrij snel tot de conclusie van Babylonia. De kans is erg groot dat de door corrosie in de lasdop of verminderde kwaliteit van je DSL-kabel(dit ontstaat zachtjes aan door normaal gebruik), je verbinding erg instabiel is geworden. Op het moment zie ik dat je bij een lijnmeting ook niet de gewenste snelheid haalt. Er zit dus iets niet lekker, al kan in niet precies achterhalen wat. Om dit goed uit te sluiten heb ik een monteur van Guidion voor je aangevraagd. Die meet de lijn door en kan waar nodig ook herstelwerkzaamheden uitvoeren. Via 088 - 2000 137 kan je een afspraak inplannen.
Bekijk reactie

4 reacties

Reputatie 8
Dus die lasdop wat je beschreef vorige keer, die je als ISRA-punt hebt is kennelijk nooit vernieuwd?
Zou dat dan nog steeds als optie zien, om dat in orde te laten maken naar huidige maatstaven.
Hi Babylonia,

Bedankt voor je reactie, de lasdop is inderdaad nooit vervangen. Maar sinds de vorige keer heb ik dus iets meer dan een jaar geen problemen ondervonden.

Op dit moment heb ik sinds een paar uur weer werkend internet en ook geen snelheidsproblemen.

Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat er binnenshuis iets mis iets met het modem, het dsl kabeltje of de connectie naar de lasdop.

Zoals ik al zei werkt internet opeens weer, deze week was het vaak als of mijn modem probeert te bellen met de centrale maar na een paar seconden hangt de centrale op. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.

Webcare hoeft dit daarom op dit moment niet op te pakken, als ik de komende dagen weer problemen ondervind zal ik dat aangeven.

Bedankt!

Mvg,

Des
Reputatie 8
Bedankt voor je reactie, de lasdop is inderdaad nooit vervangen. Maar sinds de vorige keer heb ik dus iets meer dan een jaar geen problemen ondervonden.

Op dit moment heb ik sinds een paar uur weer werkend internet en ook geen snelheidsproblemen.

Ik kan me daarom ook niet voorstellen dat er binnenshuis iets mis iets met het modem, het dsl kabeltje of de connectie naar de lasdop.

Ik juist wel. 😉 Hoe in Jip & Janneke taal uit te leggen?

Door bepaalde omstandigheden kan het in een "kantelpunt" zitten dat iets blijft werken of net niet meer.
Een "lasdop" is minimaal 28 jaar oud (van vóór 1990). De draadjes in die lasdop hoe de buitenkabel en binnenkabel zijn verbonden, kan door corrosie e.d. in die tijd niet meer optimaal zijn, waardoor die verbinding een bepaalde demping/weerstand heeft.
Tezamen met net wat andere negatieve invloeden in de (DSL) bekabeling, kan de balans net naar de verkeerde kant doorslaan, waardoor je storing krijgt en mogelijk (tijdelijk) uitval in de verbinding.

Zie ook wat ik eerder over een "kantelpunt" schreef < HIER >
Een meer technische benadering (+ vervolgreacties) < HIER >
Verder wat tegenwoordig nog wel eens mee kan spelen als mensen bekabeling aanschaffen en hun netwerk opzetten, zie de verwijzingen naar YouTube filmpjes < HIER >
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Des, als ik kijk naar een recente lijnmeting, dan kom ik ook vrij snel tot de conclusie van Babylonia. De kans is erg groot dat de door corrosie in de lasdop of verminderde kwaliteit van je DSL-kabel(dit ontstaat zachtjes aan door normaal gebruik), je verbinding erg instabiel is geworden. Op het moment zie ik dat je bij een lijnmeting ook niet de gewenste snelheid haalt. Er zit dus iets niet lekker, al kan in niet precies achterhalen wat. Om dit goed uit te sluiten heb ik een monteur van Guidion voor je aangevraagd. Die meet de lijn door en kan waar nodig ook herstelwerkzaamheden uitvoeren. Via 088 - 2000 137 kan je een afspraak inplannen.

Reageer