beantwoord

Internet verbinding valt regelmatig weg

• 17 januari 2019
  • 10 reacties
  • 263 keer bekeken

Beste forumleden

Ik ben onlangs (10 december) overgestapt van een Telfort glasvezel 3 in 1 met analoge TV naar Telfort glasvezel 3 in 1 met iTV abonnement.
Oorspronkelijke abonnement was door Telfort overgenomen van XMS en heeft altijd een stabiele internetverbinding gehad.
Sinds ingang nieuwe abonnement valt echter regelmatig de internetverbinding weg.
Volgens de lampjes op zowel de glasvezelaansluiting als de Experiabox V10 is er niets aan de hand.
De aangesloten computers herkennen de LAN verbinding niet meer en proberen via wifi verbinding te krijgen. Er lijkt dan wel een wifi verbinding met de modem te zijn maar geen internet. Na enige minuten is de LAN verbinding weer ok.

Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn of suggesties wat ik zou moeten controleren?
Bij voorbaat dank voor reacties
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 21 januari 2019, 14:06

Ik zie nu 1 verbreking in het systeem, dat is de reset die je vrijdag hebt uitgevoerd. Daarna is het modem de verbinding niet kwijt geraakt maar na het modem viel de verbinding wel weg. Wat het precies veroorzaakt durf ik zo ook niet te zetten, het lijkt erop dat het modem het signaal dan niet goed doorgeeft. Ik heb je een nieuwe modem toegestuurd, zou je die kunnen aansluiten en kijken hoe het daarmee gaat?
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Welkom op het Telfort forum @Theunis40, een wegvallende verbinding zit je niet op te wachten natuurlijk. Net na de overstap naar het nieuwe pakket al helemaal niet! Ik heb je verbinding meteen nagekeken en de Experia Box zelf houdt de verbinding met het internet wel, precies wat de lampjes bij jou ook aangeven. Heb je de Experia Box al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Het kan zijn dat er iets in de software niet helemaal soepel gaat en door die opnieuw te installeren kunnen die plooien gladgestreken worden. Ik hoor graag van je hoe het daarna gaat.
Beste Jasper, bedankt voor je reactie. Zojuist de Experiabox teruggezet naar fabrieksinstellingen.
Ik zal laten weten hoe het verder gaat.
Helaas vandaag weer een tijdje geen internetverbinding. Zoals bij eerdere keren blijven alle lampjes op de Experia Box groen. Modem herstelknop had geen effect. Na 10 minuten verbinding weer ok. TV signaal heeft nergens last van.
Heeft iemand nog andere suggesties?
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie nu 1 verbreking in het systeem, dat is de reset die je vrijdag hebt uitgevoerd. Daarna is het modem de verbinding niet kwijt geraakt maar na het modem viel de verbinding wel weg. Wat het precies veroorzaakt durf ik zo ook niet te zetten, het lijkt erop dat het modem het signaal dan niet goed doorgeeft. Ik heb je een nieuwe modem toegestuurd, zou je die kunnen aansluiten en kijken hoe het daarmee gaat?
Dag Jasper, bedankt voor je reactie en het opsturen van een nieuw modem.
Ik zal ontvangst bevestigen.
Reputatie 8
Badge +11
Graag gedaan! Ik wacht je bevindingen af 🙂
Woensdag 23/1 het nieuwe modem ontvangen en gisteren in gebruik genomen.
Nog geen storingen gehad :-)
Ik wacht nog even met het terugsturen van het oude modem.
Reputatie 8
Badge +11
Dat is goed om te lezen, fijn dat de storingen sindsdien weggebleven zijn! Als je het oude modem terug gaat sturen kan dat zoals beschreven op deze pagina. Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.
ruim 1 week zonder internetstoring. Nieuwe modem werkt dus goed en probleem is opgelost.
Ik zal het oude modem terugsturen.
Bedankt
Reputatie 8
Badge +11
Dat is fijn, ik ben blij dat het nieuwe modem het probleem heeft verholpen! :)
Het oude modem zal bij de logistieke afdelingen verwerkt worden.

Reageer