beantwoord

Internet verbinding ineens weg? "VDSL disconnected"

• 2 mei 2020
  • 10 reacties
  • 149 keer bekeken

Sinds deze vrijdag 17:00 plotseling geen enkel internet signaal meer ontvangen - reset / fabrieksinstellingen herstellen heeft geen effect. Experia V8 box heeft power + wifi ledjes aan, kabels zijn aangesloten. Zoals al jaren, is de setup niet ideaal met relatief grote afstand tussen modem en wanddoos, maar dit heeft nooit eerder een enkel probleem veroorzaakt. Dit lijkt dus geen slecht signaal, maar echt helemaal geen signaal.

Ideeën? 

icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 mei 2020, 19:50

Nu ben ik ook wel benieuwd hoe het eruit ziet. Want het fijnste zal zijn dat de splitter ertussen uit kan. Maar gezien je al dagen geen internet hebt lijkt het mij goed om een monteur eens te laten kijken. Woensdag 6 mei komt hij tussen 1200-1400 uur. Mocht dat niet uitkomen, wil ik je aanraden even te bellen met 0900-9596 om de afspraak te verzetten. 

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Aansluitkabel vernieuwen max 150 cm liefst een ronde is dus de oplossing, ik snap dat je dit niet wilt horen

Reputatie 8
Badge +16

Zoals al jaren, is de setup niet ideaal met relatief grote afstand tussen modem en wanddoos, maar dit heeft nooit eerder een enkel probleem veroorzaakt.

Een lange kabel kan zomaar wèl ineens een probleem veroorzaken… bijvoorbeeld als er door KPN/Telfort een aanpassing wordt gedaan aan je lijn of je snelheid. Of als er ineens een nieuwe storingsbron in de buurt zit.

Om het effect van een lange kabel uit te sluiten, is het advies om te kijken wat er gebeurt als je tijdelijk je modem met een korte goede kabel aansluit. Als het dan niet verbetert, wordt het tijd om Telfort te bellen.

Reputatie 8
Badge +12

Hoi @Bobbeltje, welkom hier. 

Geen diensten dus. :( Ik ben al even in jouw verbinding gedoken. Ik meet inderdaad wat problemen. Wel wil ik graag weten of je de kabel al hebt vervangen door een van maximaal 1,5 meter? Zit verder ook geen splitter tussen en is aangesloten rechtstreeks op het hoofdaansluitpunt van de woning? Als dat goed zit moet ik waarschijnlijk een monteur aansturen, er lijkt wat mis met de lijn naar jouw huis.

Ha Bart en anderen,

Dank voor de hulp zover - kabel is nog niet vervangen, zal vandaag of morgen een nieuwe (korte) kopen. 

Splitter zal ik ook even nagaan!

Ha Bart en anderen,

Dank voor de hulp zover - kabel is nog niet vervangen, zal vandaag of morgen een nieuwe (korte) kopen. 

Splitter zal ik ook even nagaan!

Inmiddels wat dingen nagegaan: met modem zo dicht mogelijk bij het hoofdaansluitpunt (<1.5m) leek er even wat verbinding, maar zelfs daar niet optimaal. Er zit bij het aansluitpunt ook een splitter - die kan ik niet omzeilen om uit te sluiten dat er een probleem zit.

Is er verder iets dat ik zelf kan testen? 

Hallo @Bobbeltje , vroeger met de analoge telefoon had je ook een splitter nodig, is nu overbodig, gewoon weghalen, dat is het beste.

Hallo @Bobbeltje , vroeger met de analoge telefoon had je ook een splitter nodig, is nu overbodig, gewoon weghalen, dat is het beste.

Ha Jan, excuses, ik was blijkbaar niet duidelijk - dit gaat om een splitter die fysiek aan het hoofdaansluitpunt vastzit. 

Reputatie 8

Dan heb je misschien ook nog zo'n oude “lasdoos” als hoofd aansluitpunt?
Wil je eens een foto plaatsen van de situatie?

Reputatie 8
Badge +12

Nu ben ik ook wel benieuwd hoe het eruit ziet. Want het fijnste zal zijn dat de splitter ertussen uit kan. Maar gezien je al dagen geen internet hebt lijkt het mij goed om een monteur eens te laten kijken. Woensdag 6 mei komt hij tussen 1200-1400 uur. Mocht dat niet uitkomen, wil ik je aanraden even te bellen met 0900-9596 om de afspraak te verzetten. 

Reputatie 8
Badge +12

Hoe is het bezoek verlopen? Heeft hij het op kunnen lossen?

Reageer