beantwoord

INTERNET VERBINDING

• 10 november 2017
  • 19 reacties
  • 226 keer bekeken

HELPPPPP
Ik hoop dat ik mijn vraag kan stellen voordat de verbinding verbreek.
Ik ben al maanden bezig met telfort en een ict man om achter te komen waarom mijn verbinding om de paar seconden verbreek. uren aan de telefoon met telfort gezeten en ze konden niks vinden. Een nieuwe modem gekregen en nog steeds geen verbetering. De ICT erbij gehaald, maar het ligt niet aan mijn computer. Als ik verbinding wel heb en ik ga naar een site, dan blijft het eindeloos hangen met uiteindelijk geen verbinding. Dan krijg ik weer een melding met internetverbinding niet beschikbaar. Netwerkkabels, modem en router zijn allemaal gecontroleerd. Modem een paar keer gereset. Computer steeds aan- en uitzetten om verbinding te maken. Steeds gaat het mis. Ik ben radeloos. Wie kan mij hierbij helpen??????
icon

Beste antwoord door adsl760747 29 november 2017, 17:57

Dag Stephen en alle andere meedenkers,

Vandaag heb ik mijn pc rechtstreeks met mijn modem via de kabel gekoppeld. Voor alle zekerheid heb ik dit een halve dag aan laten staan om dit uit te testen en om zeker van te zijn dat het geen moment opname is. Mijn verbinding loopt als een trein en ik kon tijdens deze uren geen problemen kunnen constateren. Nelly, jij ook bedankt voor je tip!

Wat jouw vraag betreft Stephen, wanneer ik radio via internet op mijn mobiel beluisterd, valt de verbinding ook regelmatig uit.

Nu dat ik heb kunnen vaststellen dat mijn wifi het probleem is, wat moet mijn volgende stap worden? Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Ik kan helaas mijn pc niet rechtstreeks in verbinding laten staan met mijn modem, omdat ik de ruimte niet voor heb. De indeling van mijn huis is zodanig dat ik geen kabel van mijn woonkamer naar mijn slaapkamer kan leggen, vandaar dat ik ook voor wifi moest kiezen.
Zou een wifi versterker de oplossing kunnen zijn voor mijn probleem en wat raad je me aan?
Alvast bedankt.
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 3
Badge
Gebruik je Wifi, of ga je bekabeld naar het modem?
Is het Wifi, dan kan verandering en/of vastzetten van het kanaal een verbetering geven.
Zie je misschien iets aan de lampjes op het modem veranderen?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo adsl760747, welkom op het forum! Ik zie dat je internetsnelheid ook aan de lage kant is. Kun je het modem een harde reset geven en testen met een andere DSL-kabel (kabel tussen modem en IS/RA punt) of had je deze al vervangen?
Badge +18
Hier de aanklikbare link
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Reputatie 8
Badge +16
Of zo: harde reset
Heb ik gedaan
Badge +18
Beiden? En, wat is het resultaat?
Reputatie 5
Badge +4
Wat zijn de snelheden die je hier kan meten: http://kpn-itns.speedtestcustom.com/
En test je dat via wifi of bekabeld?

Als het kan graag even (tijdelijk) bekabeld testen om e.e.a. uit te sluiten.
Dag allemaal,
Alles is nieuw. Telfort heeft mij een nieuw modem opgestuurd om het probleem te kunnen oplossen. :?Toen hebben wij ook hard reset gedaan. Ik heb voor alle zekerheid nu weer achter op het resetknopje achter in het modem 5 seconden gedruk en ik zie verschillende lampjes gaan branden en toch gebeurd nu niks omdat ik nu nog steeds internetverbinding heb en mijjn tv en radio doen het nog steeds. Ook zie ik niet waar ik mijn modem gegevens opnieuw in kan voeren.:?:?
Voor ik vergeet, ik heb wifi en tot anderhalf jaar geleden had ik geen problemen.
Ron,
Wat bedoel je met verandering en/of vastzetten van het kanaal ?
Ik wil jullie allemaal bedanken met het meedenken.
Reputatie 3
Badge
Sommige routers kijken welk kanaal vrij is, en schakelen dat in, wordt het daar druk, dan kan het fout gaan.
Dit kan, omdat het modem "spontaan" van kanaal veranderd, of wanneer de buren thuis komen en op hetzelfde kanaal zitten (hoe en of de Experiabox dit doet weet ik niet)
Je kunt het kanaal in de Experiabox-8 kiezen met:
wlan > settings > channel
De beste resultaten krijg je meestal met het laagste, het hoogste, of het middelste kanaal.
Dag allemaal,

Nogmaals bedankt voor het meedenken, maar willen jullie a.u.b. rekening houden met het feit dat ik een leek ben op dit gebied en niet altijd snap waar jullie het over hebben als jullie allerlei technische kreten gebruiken.

Het frustrerend van mijn probleem is dat het me soms niet eens lukt om van de ene pagina naar het andere te surfen omdat: ik geen internet of wifi verbinding heb of soms geen van beiden, of omdat het pagina niet beschikbaar is, of omdat het te lang duurt voordat een pagina reageert. Het lukt me dus niet om jullie adviezen te volgen.

Het is me wel gelukt om weer een hard return uit te voeren en ik heb begrepen van telfort dat mijn internetsnelheid nu beter is, maar alle andere problemen heb ik nog.
Geloof me, ik zit soms uren lang achter het pc om soms een handeling uit te proberen.
Zelfs nu kost het me veel tijd om deze reactie te plaatsen.

Elke keer als ik mijn pc wil aanzetten, moet ik me psychisch hierop voorbereiden. Dit is de reden dat ik het laatste jaar amper mijn pc aanzet. Elke keer als ik online ga, loop mijn pc beveiliging risico want tijdens het bijwerken van mijn antivirus wordt de verbinding steeds onderbroken en werkt mijn antivirus optimaal sta ik dus bloot voor alle andere gevaren. Ik zit gewoon in een vicieuze cirkel en zoek waar ik kan naar een oplossing. Een jaar is veelte lang om met dit probleem rond te lopen.

Kan ik mijn probleem oplossen door over te stappen naar een ander provider?
sorry, geen harde return, maar reset
Badge +18
Sluit je pc eens met een kabel aan op het modem.
Reputatie 8
Badge +16
Beste adsl760747, ervaar je de problemen alleen op je PC of ook op andere apparaten? In afwachting van jouw reactie.
Dag Stephen en alle andere meedenkers,

Vandaag heb ik mijn pc rechtstreeks met mijn modem via de kabel gekoppeld. Voor alle zekerheid heb ik dit een halve dag aan laten staan om dit uit te testen en om zeker van te zijn dat het geen moment opname is. Mijn verbinding loopt als een trein en ik kon tijdens deze uren geen problemen kunnen constateren. Nelly, jij ook bedankt voor je tip!

Wat jouw vraag betreft Stephen, wanneer ik radio via internet op mijn mobiel beluisterd, valt de verbinding ook regelmatig uit.

Nu dat ik heb kunnen vaststellen dat mijn wifi het probleem is, wat moet mijn volgende stap worden? Hoe kan ik dit probleem oplossen?
Ik kan helaas mijn pc niet rechtstreeks in verbinding laten staan met mijn modem, omdat ik de ruimte niet voor heb. De indeling van mijn huis is zodanig dat ik geen kabel van mijn woonkamer naar mijn slaapkamer kan leggen, vandaar dat ik ook voor wifi moest kiezen.
Zou een wifi versterker de oplossing kunnen zijn voor mijn probleem en wat raad je me aan?
Alvast bedankt.
Badge +18
Er zijn meerdere merken wifi versterkers. Telfort verkoopt er zelf ook 1, waarvan hier de uitleg.
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/wifi-versterker-kopen.htm
Reputatie 8
Badge +16
Fijn dat de oorzaak nu bekend is. Een WiFi-versterker is inderdaad een aanrader. Zie ook onderstaande link voor het verbeteren van je WiFi. Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan zie ik deze graag tegemoet.

WiFi verbeteren

Reageer