Internet valt weg zodra andere laptop/pc aangaat

• 9 maart 2013
  • 19 reacties
  • 10621 keer bekeken

Badge
Het internet thuis valt gewoon iedere keer weg als er een andere laptop/pc thuis aangaat. Dit is al een aantal weken zo en dit gebeurde voorheen nooit. Ik geloof sinds alle problemen met het internet sinds januari/februari. Is het internet zo onstabiel geworden of ligt het ergens anders aan? 

Dit gebeurt gewoon op elk moment van de dag, 's ochtends/middag/'savonds maakt niet uit. Het maakt niet uit welke laptop/pc aangaat, WAN of LAN maakt ook niets uit, heb het allemaal geprobeerd.

19 reacties

Badge
Ik heb dit probleem hier ook, maar eigenlijk is het de hele verbinding met de router. Hier zijn minstens 10 apparaten aangesloten via wifi. Als we een film kijken via een draadloze verbinding dan stopt deze direct zodra ik een laptop (een van de twee) of de PC (ook via wifi) aanzet. Alles draait via 802.11n (met WPA2) en ik heb al getest met automatische kanalen en een vast (niet zo druk) kanaal. Niets helpt. Ik ben ook op zoek naar een oplossing... wie o wie heeft hem?
Reputatie 8
Badge +17
@anjelinus om het forum ovezichtelijk te houden is het raadzaam om zelf een nieuw topic hierover aan te maken
Badge
Wil je eens inloggen op je modem en dan de gegevens van system info hier posten en welk type modem heb je

Inloggen op modem via http://192.168.1.254  gebruikersnaam = admin  wachtwoord =1234 tenminste als dit de 1e keer is dat je inlogt, anders het eerder gemaakte wachtwoord gebruiken.
 op de 1e pagina op rechterpijltje klikken zijnde systeem info en dan die gegevens hier posten

Interface Status Rate
VDSL WAN Up 32012/3060 kbps
LAN 1 Down N/A
LAN 2 Down N/A
LAN 3 Down N/A
LAN 4 Down N/A
WLAN Up 300Mbps
3G Disabled N/A

System Status
DSL Type: VDSL2
Datapump version: 5.4.8.0.0.6
DSL Up Time: 23 hour:26 min
System Up Time: 1 day, 23 hour:34 min
Current Date/Time: Mon Mar 11 22:47:21 CET 2013
System Resource: 
  - CPU Usage:

4.0%
  - Memory Usage:

61.8%

USB Status
Type Status
Storage N/A
Printer N/A
Reputatie 8
Badge +16
Heb je de laptops/PC toevallig voorzien van een vast IP adres?
Is de wifi verbinding via de SSID of via WPS ingesteld?
Badge
Heb je de laptops/PC toevallig voorzien van een vast IP adres?
Is de wifi verbinding via de SSID of via WPS ingesteld?

WLAN Information: 
  - Channel: 1
  - WPS Status: Unconfigured
SSID1 Information: 
  - SSID: Zy_private_KX79YM
  - Status: On
  - Security Mode: WPA2-PSK

Is dit de informatie die je zoekt? Ik heb zelf niks aan de instellingen veranderd.
Reputatie 8
Badge +16
Blijft mijn vraag over IP adressen over...?
Reputatie 8
Badge +17
Wil je eens inloggen op je modem en dan de gegevens van system info hier posten en welk type modem heb je
Badge
Blijft mijn vraag over IP adressen over...?

Ik heb zelf niks aan de instellingen/ configuraties gedaan..
Reputatie 8
Badge +16
Heb je elke PC/Laptop al eens laten scannen met een online virusscanner.

1 van de beste daarvoor is deze :

http://housecall.trendmicro.com/nl/index.html

Ik twijfel namelijk of het niet het gevolg is van virussen op je computers
Badge
Heb je elke PC/Laptop al eens laten scannen met een online virusscanner.

1 van de beste daarvoor is deze :

http://housecall.trendmicro.com/nl/index.html

Ik twijfel namelijk of het niet het gevolg is van virussen op je computers

Ik betwijfel dit ten zeerste. Alle pc/laptops hebben verschillende soorten antivirusscanners. Deze laptop bv heeft symantec protection en ze zijn allemaal up to date.

Maar ik zal het wel even scannen en resultaten posten.
Badge
No results. Helemaal clean op deze laptop. Momenteel ook op een tweede aan het scannen.

Maar ik heb een theorie waarom het probleem gebeurt hier (mss vergezocht, mss niet): 
Laatste tijd zeer veel last gehad van slechte internet verbinding bij telfort (zoals velen). Dit is trouwens 's avonds (vooral op vr/za/zo) nog steeds aan de hand. Ik denk dat er nog een capaciteitsprobleem is en het netwerk niet snel genoeg kan reageren als er een pc opstart en op het internet aansluit.

Maar ik heb geen verstand van de infrastructuur, dus misschien is dit zeer ver gezocht.
Of het kan aan de router liggen en die is stuk en kan niet meer snel genoeg reageren als er een pc opstart?
Badge
No results. Helemaal clean op deze laptop. Momenteel ook op een tweede aan het scannen.

Maar ik heb een theorie waarom het probleem gebeurt hier (mss vergezocht, mss niet): 
Laatste tijd zeer veel last gehad van slechte internet verbinding bij telfort (zoals velen). Dit is trouwens 's avonds (vooral op vr/za/zo) nog steeds aan de hand. Ik denk dat er nog een capaciteitsprobleem is en het netwerk niet snel genoeg kan reageren als er een pc opstart en op het internet aansluit.

Maar ik heb geen verstand van de infrastructuur, dus misschien is dit zeer ver gezocht.
Of het kan aan de router liggen en die is stuk en kan niet meer snel genoeg reageren als er een pc opstart?

Tweede laptop ook geen threats found. Overigens is het programma die je aanbeveeld wel een slechte. Het heeft steeds last van een fout in het script waarop je moet confirmen dat je door wil gaan.
Reputatie 8
Badge +17

Inloggen op modem via http://192.168.1.254  gebruikersnaam = admin  wachtwoord =1234 tenminste als dit de 1e keer is dat je inlogt, anders het eerder gemaakte wachtwoord gebruiken.
 op de 1e pagina op rechterpijltje klikken zijnde systeem info en dan die gegevens hier posten
Badge
Net een aparte topic aangemaakt op https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/wifi-verbinding-valt-even-weg-zodra-andere-pc-laptop-verbinding-maakt-32936/
Badge
Iemand nog een idee?
Badge +1
Laatste tijd zeer veel last gehad van slechte internet verbinding bij telfort (zoals velen). Dit is trouwens 's avonds (vooral op vr/za/zo) nog steeds aan de hand. 

Misschien kan webcare eens meekijken naar je verbinding / modem.
Met mijn post erbij komt je probleem wat meer in de picture hoop ik 🙂
Reputatie 1
Badge

Heb je uitgesloten of het aan 1 van de laptops ligt? Als je ze om en om gebruikt, heb je dan wel Internet of gebeurd alleen als je laptop 2 aanzet?
Zodra je beide laptops gebruikt heb je dus geen Internet, krijg je time-out's in de browser?
Gebruik je alleen draadloze apparatuur?
Zien de laptops elkaar wel binnen je netwerk, kan je documenten openen op de andere laptop?
Badge
Net een aparte topic aangemaakt op https://forum.telfort.nl/internet-netwerk-and-verbinding-267/wifi-verbinding-valt-even-weg-zodra-andere-pc-laptop-verbinding-maakt-32936/

Thanks, dit heeft het opgelost voor mij!
Badge
Heb je uitgesloten of het aan 1 van de laptops ligt? Als je ze om en om gebruikt, heb je dan wel Internet of gebeurd alleen als je laptop 2 aanzet?
Zodra je beide laptops gebruikt heb je dus geen Internet, krijg je time-out's in de browser?
Gebruik je alleen draadloze apparatuur?
Zien de laptops elkaar wel binnen je netwerk, kan je documenten openen op de andere laptop?

Ja, het maakt niet uit welke pc/laptop aangaat. Op alle pc/laptops is dat gelijk te merken. 
Het gebeurt alleen wanneer er een aangaat, dus verbinding maakt met het internet. Internet ligt dan plat voor een minuut. Ik merk het meteen omdat er altijd iemand wel gamed of film aan het streamen is.
Het ligt niet aan het feit dat er laptops aanstaan, maar dat er eentje op dat moment aangaat.
1 laptop aan de catkabel, de rest draadloos.
Nee er zijn geen shared folders op het netwerk.

Reageer