beantwoord

Internet valt weg, log modem geeft aan "DSL Media Down"

• 14 september 2019
  • 2 reacties
  • 83 keer bekeken

Sinds eerder deze week heb ik vaak plotseling geen internet meer. Na een uurtje oz zo doet hij het spontaan weer. De log van mijn router heeft deze meldingen:
DSL Media Down !
DSL Media Up !
En aantal manden geleden had ik al dit probleem en kreeg toen een nieuwe router. Dit hielp even. Tot nu.
Is er iets aan de hand bij mij in de buurt?
Zou ik van jullie weer een nieuwe modem mogen hebben?

Admin: Titel van je topic aangepast i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Enterprise 14 september 2019, 11:48

Als het probleem zich eerder heeft voorgedaan dan zal een nieuwe modem ook niet helpen, net als degene die je nu hebt dat niet doet.
Het echte probleem is met wat goede wil wel te achterhalen als je wat informatie geeft over het type verbinding dat je hebt, DSL of glasvezell.
Indien DSL, welk type ISRA-punt heb je en is de modem daarop aangesloten met een geschikte (ronde) DSL-kabel van maximaal 1.50 meter..?

Bekijk reactie

2 reacties

Reputatie 8
Badge +19
Als het probleem zich eerder heeft voorgedaan dan zal een nieuwe modem ook niet helpen, net als degene die je nu hebt dat niet doet.
Het echte probleem is met wat goede wil wel te achterhalen als je wat informatie geeft over het type verbinding dat je hebt, DSL of glasvezell.
Indien DSL, welk type ISRA-punt heb je en is de modem daarop aangesloten met een geschikte (ronde) DSL-kabel van maximaal 1.50 meter..?

Reputatie 8
Badge +9
Hoi @EmRo, welkom hier op het forum! Niet fijn dat je internetverbinding steeds wegvalt, dat is natuurlijk niet de bedoeling, Goed dat je het laat weten, zodat we je hier kunnen helpen om dit op te lossen.

Ik sta helemaal achter de uitleg van Enterprise. Voor de zekerheid heb ik je verbinding even nagekeken, het is een koper aansluiting en ik zie in de meting ook dat de kwaliteit van de verbinding niet optimaal is. Dat heeft vaak te maken met de situatie thuis en het bevordert een instabiele verbinding. Op welke plek in huis is het modem aangesloten? Is dat direct bij de hoofdaansluiting? Het advies is inderdaad om daar een kabel van maximaal 150 cm tussen aan te sluiten. Indien mogelijk, kan je dan ook testen hoe het gaat als je een andere kabel aansluit tussen het modem en de aansluiting?

Reageer