beantwoord

Internet valt weg

• 1 november 2015
  • 29 reacties
  • 1186 keer bekeken

Sinds een dag of 5 valt mijn modem (Zyxel P-2812HNU-F1) dagelijkse diverse keren uit. Wanneer ik het modem herstart doet hij het weer even, maar zelfs als ik daarna de PC uitzet kan hij na enkele minuten al weer uitvallen. Ook uitzetten en de stroom eraf halen biedt geen soelaas. hij start daarna wel gewoon op en valt een tijdje later weer uit. Er is bij mij al wekenlang niets veranderd aan mijn configuratie. De laatste wijziging was de installatie van Windows 10 begin september. Ik heb al twee keer een mail gestuurd naar Telfort, maar ik krijg geen reactie! Het vervelende is, dat ik bij het uitvallen van het internet ook geen telefoon meer heb.
icon

Beste antwoord door gerard.timmermans 23 november 2015, 12:00

Het weekeinde is voorbij en mijn internet doet het nog steeds! De storing is dus echt verholpen. Ik ben nu wel meer dan drie weken verder en ik heb nodeloos zo'n €50.- geïnvesteerd in extra bedrading om mijn modem te kunnen verplaatsen en wat achteraf niet nodig bleek te zijn. Over enkele weken zal ik hier berichten of mijn internet stabiel is gebleven.
Bekijk reactie

Op dit topic kun je niet reageren. Wil je iets toevoegen, start dan een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Valt het modem echt helemaal uit? Of valt je internetverbinding weg?
De internetverbinding valt uit maar het modem blijft aan.
Reputatie 8
Badge +2
Hallo Gerard, welkom op het forum. Wat een sombere kwestie zeg. Aan een wegvallende internetverbinding heb je niks. Kun je aangeven hoe jouw configuratie eruit ziet? Hoe lang is de kabel van het modem naar de aansluiting? Hoe ziet de aansluiting (IS/RA) er precies uit? Ook zie ik jouw naw-gegevens graag in een privévenster verschijnen zodat ik mee kan kijken naar het abonnement en het gedrag van het modem in mijn systemen.
Hallo Gerard, welkom op het forum. Wat een sombere kwestie zeg. Aan een wegvallende internetverbinding heb je niks. Kun je aangeven hoe jouw configuratie eruit ziet? Hoe lang is de kabel van het modem naar de aansluiting? Hoe ziet de aansluiting (IS/RA) er precies uit? Ook zie ik jouw naw-gegevens graag in een privévenster verschijnen zodat ik mee kan kijken naar het abonnement en het gedrag van het modem in mijn systemen.

Hier heb ik ook last van de internet verbinding valt steeds weg kan dan ook niet bellen tv kijken en smsen die komen soms wel niet door maar paar dagen later komen de gemiste smsen ,dit is erg vervelend en kan hierdoor belangrijke smsen missen te laat zien
Badge +18

Hier heb ik ook last van de internet verbinding valt steeds weg kan dan ook niet bellen tv kijken en smsen die komen soms wel niet door maar paar dagen later komen de gemiste smsen ,dit is erg vervelend en kan hierdoor belangrijke smsen missen te laat zien

Hallo,

Je kan veel beter ( voor jou en voor topicstarter) een eigen topic beginnen.
Dit werkt heel verwarrend.
https://forum.telfort.nl/topic/new?forum_id=267
Op advies van Telfort heb ik een aantal andere dingen geprobeerd. Het modem is gereset, zonder resultaat. De DSLkabel van het modem vervangen, zonder resultaat. Ik heb het modem in de meterkast gezet bij de PTT-aansluiting, zonder resultaat. Ik heb het modem in de meterkast aangesloten en alleen draadloos verbonden met mijn PC, dus zonder dat de telefoon was aangesloten, zonder mijn NAS en zonder mediaplayer. Het modem gereset, maar ook dat had geen resultaat. Ik zit nu te wachten op de KPN, die de lijn gaat controleren, maar voor mijn gevoel zit de fout in het modem. Wanneer ik via speedtest de aansluiting controleer, zie ik in het begin een download van meer dan 20 MB en een upload van meer dan 4 MB en een aantal connections van meer dan 100/min. Op den duur loopt het steeds verder terug, met name de upload valt terug tot enkele KB, waarna de verbinding wegvalt.
Het aantal connecties is in het begin meer dan 1000/min. Er was een nul weggevallen. Via Telfort is de lijn op afstand al een keer gecontroleerd.
Weer maar eens gebeld met Telfort. Bleek, dat de 2 dagen geleden toegezegde controle door KPN helemaal niet was doorgestuurd naar KPN door de medewerker van Telfort! Dit zou nu opnieuw gebeuren, tenminste het werd toegezegd door de medewerker van Telfort; voor wat het waard is! Al met al zit ik nu al een week met uitvallende verbindingen; dus geen telefoon en geen internet.
Reputatie 8
Badge +2
Hoi Gerard, dank voor je berichtje. Ik zie dat de lijn inderdaad niet helemaal lekker werkt, hier moet wat aan te veranderen zijn. De helpdesk heeft dit nu in behandeling. Ik verwacht dat je hier spoedig een terugkoppeling over krijgt. Laat je het mij weten als je benaderd bent? Dank alvast!
Ik heb intussen mijn modem en NAS in de meterkast geïnstalleerd, zodat het lijntje naar het aansluitpunt maar 1,5 meter meer is. Ik moest wel 30 meter kabel door mijn huis trekken om de NAS en mediaspeler op de computer en het modem aan te sluiten.
Ik wacht op KPN die de lijn nu moet controleren, maar tot op heden heb ik niets gehoord, hoewel ik de hele dag thuis ben.
Telfort heeft intussen al twee keer toegezegd, dat de KPN de lijn gaat controleren en dit binnen 48 uur doet, waarna men eventueel contact met mij opneemt, maar hier is niks van terecht gekomen. ik zit nog steeds met dezelfde storing; ik hoor niets van KPN en niets van Telfort, hoewel er al 2 keer 48 uur verstreken zijn. Ik zit nu al bijna twee weken zonder fatsoenlijk internet en zonder telefoon.
Gisteren maar weer eens gebeld met Telfort, omdat mijn verbindingsproblemen nog steeds niet zijn opgelost. Kennelijk ben ik een lastige klant, want er werd nu een termijn genoemd van 6 dagen voordat het opgelost zou zijn. Zo denken ze natuurlijk een week van mij af te zijn. Dit is de service van Telfort. Ik denk, dat het tijd wordt om wat consumentenorganisaties in te schakelen. Misschien dat ze bij wat negatieve publiciteit wat klantvriendelijker worden.
Reputatie 8
Badge +16
Telfort is afhankelijk van KPN-monteurs die door KPN worden aangestuurd.... en daar helpt geen Kassa of Radar aan.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Gerard! Vervelend dat het probleem nog niet verholpen is. Ik verwacht dat de aard van het probleem complexer ligt dan gedacht waardoor de termijn is veranderd naar zes werkdagen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat je een snellere en accurate oplossing verdient. Ik heb mijn collegae gevraagd hier alsnog een blik op te werpen (voor zover ze dat niet al deden). Wil je mij op de hoogte houden van de voortgang? Ben erg benieuwd!
Ik denk dat ik op zoek moet naar een andere provider om mijn internet weer goed werkend te krijgen, want Telfort heeft geen boodschap aan zijn klanten. Ze kunnen dan wel de schuld bij KPN leggen, maar zij hebben afspraken met de KPN.
Afgelopen maandag 16-11 heeft een monteur van de KPN eindelijk mijn internetlijn gecontroleerd. Zoals ik al verwachtte, mankeerde er bij mij thuis niets aan de lijn. Voor alle zekerheid heeft hij de verbinding opnieuw gemaakt. Hij mat met zijn apparatuur een hoge download- (50MB) en uploadsnelheid (15MB). Ook in de wijkcentrale heeft hij de kabels gecontroleerd en opnieuw bevestigd. Hij kwam dan ook tot de conclusie, dat er iets mis moest zijn met het modem en zou er voor zorgen, dat ik een nieuw modem toegestuurd zou krijgen. Typisch was wel, dat na zijn bemoeienis het modem het verder de hele dag goed gedaan heeft! Helaas was dat ook alleen maar geldig voor die maandag. Op dinsdag ging het internet weer uitvallen en moest het modem regelmatig gereset worden. Vandaag kwam het nieuwe modem. Vol verwachting heb ik het geïnstalleerd, maar helaas. Ook met dit modem gaat het fout. Aanvankelijk geeft het modem een downloadsnelheid van 25 Mb en een upload van 7 Mb en na enige tijd gaat de downloadsnelheid omhoog tot ongeveer 30Mb en zakt de upload tot onder de 0,5 Mb. Enige tijd later valt de telefoon uit en nog wat later is er geen internet meer mogelijk. Resetten van het modem etc heeft geen resultaat. Ik dus nog net zover als ruim drie weken geleden!
Reputatie 8
Badge +17
Welk type modem heb je gekregen en welke firmware staat op je modem.
Ik heb een Zyxel modem P-2812HNU-F1 met Firmware Version : V3.11TUE6.b6.
Reputatie 8
Badge +17
Wil je eens inloggen op je modem via http://192.168.1.254 gebruikersnaam admin wachtwoord 1234 of het wachtwoord wat je eventueel hebt aangemaakt

Dan maintenance - diagnostic - dsl line - dsl status

Dan de gegevens posten t/m line type
Ik heb hem net weer moeten resetten. Zie de gegevens hieronder.

Current Firmware Version: V3.11TUE6.b6
DSL version information: 5.7.2.13.0.7
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNW- SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.7.2.13.0.7 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1107BEF1F9FF0 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCM SystemVendorID=BDCM VersionNumber=v11.01.71 SerialNumber=eq_nr multiline_cpe software_rev SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 4 db
output power downstream: 7 db
attenuation upstream: 18 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 14 db
loop length is 556m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 76.0 symbols
current rate upstream: 8415 kbps
interleaving delay downstream: 0.14 ms
impulse noise protection downstream: 73.0 symbols
current rate downstream: 26361 kbps
attainable rate upstream: 10629 kbps
attainable rate downstream: 27572 kbps
linetype: VDSL
Wil je eens inloggen op je modem via http://192.168.1.254 gebruikersnaam admin wachtwoord 1234 of het wachtwoord wat je eventueel hebt aangemaakt

Dan maintenance - diagnostic - dsl line - dsl status

Dan de gegevens posten t/m line type

Ik heb hem net weer moeten resetten. Zie de gegevens hieronder.

Current Firmware Version: V3.11TUE6.b6
DSL version information: 5.7.2.13.0.7
DSL near end inventory information:
nReturn=0 nDirection=0 G994VendorID=IFTNW- SystemVendorID=LANTIQ VersionNumber=5.7.2.13.0.7 SerialNumber=ZyXEL 2812HNU-F1107BEF1F9FF0 SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,07)

DSL far end inventory information:
nReturn=0 nDirection=1 G994VendorID=BDCM SystemVendorID=BDCM VersionNumber=v11.01.71 SerialNumber=eq_nr multiline_cpe software_rev SelfTestResult=0 XTSECapabilities=(00,00,00,00,00,00,00,00)

noise margin upstream: 4 db
output power downstream: 7 db
attenuation upstream: 18 db
noise margin downstream: 5 db
output power upstream: 14 db
attenuation downstream: 14 db
loop length is 556m
SRA upstream: N/A
SRA downstream: N/A
bitswap upstream: enabled
bitswap downstream: enabled
interleaving delay upstream: 0.00 ms
impulse noise protection upstream: 76.0 symbols
current rate upstream: 8415 kbps
interleaving delay downstream: 0.14 ms
impulse noise protection downstream: 73.0 symbols
current rate downstream: 26361 kbps
attainable rate upstream: 10629 kbps
attainable rate downstream: 27572 kbps
linetype: VDSL
Reputatie 8
Badge +17
Hoelang is de kabel vanaf IS/RA punt en modem

Overigens moet Michael van Telfort hier weer even naar kijken en de verbinding doormeten

Overigens moet Michael van Telfort hier weer even naar kijken en de verbinding doormeten

Ongeveer 1 meter!

Ongeveer 1 meter!

Maandag door de KPN opnieuw geïnstalleerd
De lijn is door de KPN doorgemeten; de kabel is bevestigd door de KPN en de lijn is door de KPN doorgemeten. Ook is de verbinding in de wijkcentrale gecontroleerd door de KPN.
Reputatie 8
Badge +2
Hi Gerard. Da's goed om te vernemen. Hoe vind je nu dat het werkt? Ben benieuwd! 🙂