beantwoord

Internet valt vaak uit

• 16 juli 2019
  • 9 reacties
  • 216 keer bekeken

Reputatie 1
Ik heb de andere berichten al gelezen en herken een hoop, maar de geboden oplossing werkt niet.
Ook bij ons valt het internet vaak uit. Vaak is een reset of 10 sec de stroom eraf de oplossing, maar soms ook niet. Er is geen storing bekend, ik heb het stappenplan al doorlopen maar niks.
We hebben een V8 box. Kan dat nog een oorzaak zijn?
op het moment is het internet zo onbetrouwbaar dat ik overweeg om over te stappen. Jammer dat jullie niet iets makkelijker bereikbaar zijn.
icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 28 augustus 2019, 17:44

Dag @IlsevandeVoort. Goed dat je bij me terugkomt. Ik kan me levendig voorstellen dat het vervelend is dat je verbinding nog steeds wegvalt en je tv regelmatig stoort. Ik heb je verbinding doorgemeten en zie inderdaad wel dat die niet stabiel is. Ik wil daarom graag een afspraak voor je inplannen met een monteur. Kun je mij in een privébericht laten weten op welke dagen en tijdstippen een afspraak schikt? Dan ga ik voor je aan de slag!
Bekijk reactie

9 reacties

Reputatie 7
Badge +9
Dag @IlsevandeVoort. Van harte welkom hier. Wat irritant dat je verbinding steeds wegvalt. Bij het doormeten van je verbinding zie ik ook veel verbrekingen terug. Heb je al geprobeerd je modem te resetten? En wil je eens controleren of de DSL-kabel goed is aangedrukt aan beide kanten? Als dit geen verbetering geeft, lees ik het graag. Ik help je graag verder.
Reputatie 1
Hi Natasja,
ja, resetten had ik al wel geprobeerd, zoals ik ook in mijn post had gezet. Een collega van je tipte dat we het DSL kabeltje moesten vervangen. Dat heb ik gedaan, maar dat werkte nog niet vlekkeloos. Kan je het nog eens doormeten of het nu beter is?
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @IlsevandeVoort. Sorry, dat had ik iets duidelijker mogen benoemen. Ik zag en zie namelijk aan onze kant geen reset (het terugzetten van je modem naar de fabrieksinstellingen) terug. Ik begrijp dat je de DSL-kabel hebt vervangen inmiddels. Als ik nu je verbinding doormeet dan zie ik dat deze online en stabiel is. Heb je vandaag nog verbrekingen opgemerkt? Als je verbinding de komende dagen nog met regelmaat wegvalt, laat dit dan aan mij weten. Dan gaan we verder op zoek naar de oorzaak.
Reputatie 7
Badge +9
Dag @IlsevandeVoort. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Mag ik er daarom (voorzichtig) van uitgaan dat je verbinding niet meer weg is gevallen? Ik ben wel benieuwd hoe het nu is. ☺ Als je nog ergens hulp bij nodig hebt, dan lees ik het graag.
Reputatie 1
De internetverbinding is inderdaad stabieler. Nu haper sinds vandaag wel de tv. Zou je nog eens willen nameten of de verbinding goed is?
Reputatie 8
Badge +11
Hoi @IlsevandeVoort, Natasja is vrij dus ik neem het van haar over. Ik heb jouw verbinding nagekeken en ik zie tot en met de Experia Box geen verbrekingen, dat ziet er nog goed uit dus. Ik heb ook een meting gedaan op de kwaliteit van het tv signaal dat bij de tv-ontvanger aankomt, dat schommelt meer inderdaad. Hoe is de tv-ontvanger verbinden met de Experia Box, is dat met een directe netwerkkabel of een draadloze verbindingsset (witte kastjes in het stopcontact)?
Reputatie 1
ik dacht dat ik al gereageerd had. Maar bij deze. De tv ontvanger is met een korte vaste kabel verbonden met de box. Het tv signaal blijft regelmatig storen. Internet is afgelopen week ook weer 2 keer uitgevallen, waarbij het afgelopen woensdag overdag vrijwel niet gefunctioneerd heeft.
Kunnen jullie er svp werk van maken? Want dit werkt zo echt niet fijn
Reputatie 7
Badge +9
Dag @IlsevandeVoort. Goed dat je bij me terugkomt. Ik kan me levendig voorstellen dat het vervelend is dat je verbinding nog steeds wegvalt en je tv regelmatig stoort. Ik heb je verbinding doorgemeten en zie inderdaad wel dat die niet stabiel is. Ik wil daarom graag een afspraak voor je inplannen met een monteur. Kun je mij in een privébericht laten weten op welke dagen en tijdstippen een afspraak schikt? Dan ga ik voor je aan de slag!
Reputatie 7
Badge +9
Hallo @IlsevandeVoort. Ik heb niets meer van je gehoord. Mag ik daaruit opmaken dat je verbinding weer stabiel is? Hoe is het monteursbezoek verlopen? Als er nog iets is dat ik voor je kan doen dan lees ik het graag.

Reageer