beantwoord

Internet valt uit

• 16 mei 2020
  • 10 reacties
  • 146 keer bekeken

Ik heb sinds 2 weken dat om de zoveel tijd mijn modem uitvalt begint rood te knipperen soms wel 4 ,5 6  keer achter elkaar

icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 18 mei 2020, 15:27

10 meter is inderdaad te lang, het beste is om de kabel tussen het aansluitpunt en de Experia Box zo kort mogelijk te hebben, met het maximum van 1.5m. Dat is het beste voor het signaal dat op het modem binnenkomt. Vanaf de Experia Box bij het aansluitpunt kan je dan langere netwerkkabels gebruiken om de tv en eventuele pc's aan te sluiten. Als daar meerdere apparaten staan die een bekabelde verbinding gebruiken kun je op een switch (met IGMP ondersteuning) gebruiken om het te verdelen. 

Ik had je ook gevraagd of je in het aansluitpunt kon kijken hoe dat er van binnen uit ziet, heb je dat al kunnen doen?

Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +18

Welk modem  heb je precies en heb je een koper of glasvezel verbinding

Glasvezel experia v10

Reputatie 8
Badge +18

Haal je glasvezel kastje even 2 minuten van de stroom en reset daarna je V10 modem door het resetgaatje 5 sec in te drukken

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Ronald 366, welkom bij ons op het forum. Een wegvallende verbinding is nooit fijn natuurlijk. Heb je de tip van jimny al kunnen proberen, als het inderdaad om een glasvezelverbinding gaat? Als dat geen succes had, zou je jouw postcode en huisnummer dan op je forumprofiel kunnen toevoegen? Dan zal ik ook met je mee kunnen kijken naar de verbinding. Ik hoor het graag van je als je dat hebt gedaan.

heb gedaan nog elke keer valt hij uit op rood en dat meerdere keren *** is psotcode huisnumer

Admin: gegevens verborgen en verplaatst naar profiel i.v.m. privacy

Reputatie 8
Badge +11

Dank voor de gegevens @Ronald 366. Ik heb ze uit je reactie naar je profiel verplaatst, daar is het alleen voor jou en mij zichtbaar. Hier in het topic is het voor de hele wereld te zien en dat is i.v.m. privacy niet prettig natuurlijk :slight_smile:

Ik heb daarmee jouw verbinding nagekeken, zo te zien is het geen glasvezel verbinding, maar een xDSL verbinding. De modem heeft nu wel weer een verbinding met de buitenwereld lijkt het, maar die is niet stabiel.

De Experia Box is dan niet met een glasvezelkastje verbonden, maar met een aansluitpunt. Hoe is dat aangesloten, is dat met een platte of ronde kabel, hoe lang is deze en zit er mogelijk nog iets tussen? Het is het beste om hier een ronde kabel van max 1.5m ter gebruiken, heb je deze kabel al eens vervangen? Ik ben ook benieuwd naar het aansluitpunt zelf, als je die voorzichtig open schroeft, hoe zien de aansluitingen er daar uit, zijn die schoon of hebben ze een beetje corosie?

is een platte kabel van 10 meter omdat t aansluitpunt ergens midden in de kamer ligt en de tv en rest aan andere kant staat gaat dit helaas niet anders 

De kabel van 10meter is voor dsl te lang als dit plat is en niet de juiste kwaliteit. Dan is een netwerkkabel hiervoor gebruiken beter. Een andere optie is de v10 toch zo kort mogelijk bij het isra punt een platte kabel korter dan een meter zou dan kunnen, rond is wel beter maar die zijn bijna niet te vinden. Dan vanaf de v10 een netwerkkabel cat5e of beter richting de tv.

Hier wordt het vrij goed uitgelegd waarom je beter niet een lange dsl kabel kan gebruiken.

https://www.allekabels.nl/vaste_telefonie/dsl_kabel.html#bottomtext

Reputatie 8
Badge +11

10 meter is inderdaad te lang, het beste is om de kabel tussen het aansluitpunt en de Experia Box zo kort mogelijk te hebben, met het maximum van 1.5m. Dat is het beste voor het signaal dat op het modem binnenkomt. Vanaf de Experia Box bij het aansluitpunt kan je dan langere netwerkkabels gebruiken om de tv en eventuele pc's aan te sluiten. Als daar meerdere apparaten staan die een bekabelde verbinding gebruiken kun je op een switch (met IGMP ondersteuning) gebruiken om het te verdelen. 

Ik had je ook gevraagd of je in het aansluitpunt kon kijken hoe dat er van binnen uit ziet, heb je dat al kunnen doen?

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @Ronald 366, ik heb nog geen reactie van je gezien. Heb je al naar de eerder gegeven suggesties en vragen kunnen kijken?

Reageer