beantwoord

Internet valt steeds weg

• 26 februari 2020
  • 25 reacties
  • 406 keer bekeken

Mijn internet valt steeds weg en moet het kastje dan steeds opnieuw opstarten. Dat is erg vervelend omdat ik ook van uit thuis werk. Kan hier iemand voor langskomen?

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 28 april 2020, 15:58

Natuurlijk. Als ik een afspraak met een monteur voor je had kunnen inplannen, had ik dat uiteraard gedaan. Ik heb nog wel even overlegd met de Technische Dienst of er andere opties zijn. Het is namelijk zo dat de dempingswaarde die ik uitlees op het glasvezelkastje te laag is. Vandaar dat hier een monteur voor langs moet komen. Maar het kan zijn dat er een ander probleem is náást de te lage dempingswaarde, waardoor een ander modem voor verbetering zorgt. In overleg met de Technische Dienst heb ik daarom een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit heb je doorgaans binnen 3 werkdagen in huis. Dat kan nu iets langer duren door de drukte bij PostNL. Deel je je bevindingen hier als het nieuwe modem is geïnstalleerd? :slight_smile:

Bekijk reactie

25 reacties

Reputatie 8
Badge +9

Dag @BStrui01. Van harte welkom hier. Wat balen dat je verbinding steeds wegvalt. Zeker als je vanuit huis werkt is dat niet handig. Gebeurt dit ook als je laptop of PC rechtstreeks met een kabel is aangesloten op je modem? Welke lampjes branden er op je modem als de verbinding wegvalt en welke kleur hebben deze? Heb je het glasvezelmodem al eens herstart door dit 2 minuten stroomloos te maken? Controleer ook de kabel tussen je Experia Box en glasvezelmodem. Zit die goed aangesloten? 

Ik heb dat allemaal al laten nakijken door de vriend van mijn nichtje die is ICT’er. Hij geeft aan dat het aan dat het aan de Modem ligt en dat ik het probleem zelf niet kan oplossen.

Hallo @BStrui01 , op onderstaande vragen heb je nog geen antwoord gegeven aan @Natasja - Telfort :

Welke lampjes branden er op je modem als de verbinding wegvalt en welke kleur hebben deze? 

Power brand geel lampje

Wireless geel lampje knippert steeds

Voice brand GEEN geel lampje

Broadband brand geel lampje

Internet brand geel lampje

TV brand geel lampje

Upgrade brand GEEN geel lampje

WPS brand GEEN geel lampje

ECO brand GEEN geel lampje

Reputatie 8
Badge +18

Ik neem aan dat dit de lampjes van het modem zijn, wil je van het glasvezel kastje en van dit modem  een foto plaatsen

Lampjes knipperen

Reputatie 8
Badge +9

Dag @BStrui01. Bedankt voor je reactie. Het lijkt me in dit geval toch goed om er een monteur naar te laten kijken. Ik zie de verbrekingen namelijk ook terug aan deze kant. Kun je laten weten op welke dagen/dagdelen een afspraak schikt? En zou je verder je profiel aan kunnen vullen met je klantnummer en de naam van de contracthouder? Geef me een seintje als je dit hebt gedaan. Dan maak ik een afspraak voor je.

Ik werk thuis op vrijdag, maandag en woensdag. 

Klantnummer en naam heb ik bijgewerkt.

Wanneer komt er een monteur langs het is namelijk heel erg vervelend dat mijn internet op mijn laptop steeds wegvalt als ik aan het werken ben!!!!

Reputatie 8
Badge +9

Hallo @BStrui01. Ik heb een afspraak voor je ingepland met een monteur voor aanstaande maandag tussen 12.00-14.00 uur. Laat je hier weten hoe het monteursbezoek is verlopen? 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @BStrui01. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het nu is. Heeft de monteur de problemen kunnen oplossen?

Goedemiddag,

Op 9 maart jl. is er een monteur van jullie bij mij geweest om het probleem wat ik had/heb op te lossen (zie Monteursbon)

Helaas heb ik het probleem nog steeds heel erg dat mijn wifi steeds wegvalt. De laptop heb ik afgelopen week helemaal na laten kijken door een ervaren ICT’er en hij heeft mij laptop opgeschoond en heeft alles opnieuw ingesteld.

Als ik PROBLEEM OPLOSSER doe krijg ik de volgende melding “De verbinding tussen toegangspunt, router of kabelmodem en internet is defect” (zie bijlage)

Het probleem is heel erg vervelend in verband met het thuiswerken.

Kan er een monteur langskomen om het probleem op te lossen?

Met vriendelijke groet,

Brigitte Struijk

Je werkt vermoed ik enkel via wifi? Je weet niet of de verbinding bedraad ook wegvalt?

Verdwijnt de gehele wifi verbinding ook het netwerk bij de toegangspunten? Als er nu in deze periode meerdere buren thuiswerken en dat allemaal via een wifi verbinding doen is de kans dat je elkaar in de weg zit vrij groot.

Die probleemoplosser is dat de ingebouwde windows10 oplosser?

Kan je op de laptop een snelheidst doen? Als het mogelijk bedraad en via wifi.

https://www.speedtest.net/

Tevens ben ik benieuwd naar de verbindings sterkte hoever zit je van het toegangs punt af.

Die sterkte wordt uitgedrukt in dBm in de meeste wifi analyzer apps voor Android wel zichtbaar. Dat ziet er ongeveer zo uit. 

Reputatie 8
Badge +9

Dag @BStrui01. Vervelend om te lezen dat je nog steeds problemen ervaart. Als ik je verbinding doormeet, valt me inderdaad ook op dat je verbinding in de afgelopen dagen een paar keer per dag is verbroken. Het lijkt erop dat een monteur hiernaar moet kijken, maar ik heb niet de mogelijkheid om een afspraak voor je in te plannen. Door de maatregelen die we hebben genomen om verspreiding van het coronavirus te voorkomen, kunnen we alleen bij urgente storingsmeldingen een monteur inplannen. Dit doen we voor zowel jouw veiligheid als die van onze monteurs. 

Ik heb wel een melding gemaakt bij een achterliggende afdeling dat het probleem nog steeds speelt, zodat er contact wordt opgenomen zodra er weer mogelijkheden zijn om monteurs in te plannen. Voor nu heb ik helaas geen oplossing voor je. :disappointed:

Jeetje dit is heel erg vervelend snap het probleem niet want hij moet in de gang zijn en ik kan buiten gaan zitten als dat moet. Er is dan ook geen contact tussen ons.

Reputatie 8
Badge +9

Jammer dat je hier geen begrip voor hebt, @BStrui01. Dergelijke risico's kunnen we momenteel niet nemen. Zoals eerder gezegd nemen we die maatregelen voor de veiligheid van zowel jou als die van onze monteurs. Die maatregelen nemen we niet voor niets en daar kunnen we ook geen uitzonderingen op maken. Anders had ik natuurlijk graag een afspraak voor je ingepland.

Ik heb er wel begrip voor maar hoop dat jullie er ook begrip voor hebben dat het ook erg vervelend is voor mij omdat ik ook verplicht ben om thuis te werken. 

Bij het vorige bezoek van de monteur heb ik kosten moeten betalen maar het probleem is niet opgelost ik ga er dan ook vanuit dat er bij het volgende bezoek geen kosten worden gerekend.

Reputatie 1

Twee jaar geleden hetzelfde probleem gehad, Telfort heeft een nieuwe modem/router opgestuurd. Probleem verholpen. 

Reputatie 8
Badge +9

Natuurlijk. Als ik een afspraak met een monteur voor je had kunnen inplannen, had ik dat uiteraard gedaan. Ik heb nog wel even overlegd met de Technische Dienst of er andere opties zijn. Het is namelijk zo dat de dempingswaarde die ik uitlees op het glasvezelkastje te laag is. Vandaar dat hier een monteur voor langs moet komen. Maar het kan zijn dat er een ander probleem is náást de te lage dempingswaarde, waardoor een ander modem voor verbetering zorgt. In overleg met de Technische Dienst heb ik daarom een nieuw modem voor je aangevraagd. Dit heb je doorgaans binnen 3 werkdagen in huis. Dat kan nu iets langer duren door de drukte bij PostNL. Deel je je bevindingen hier als het nieuwe modem is geïnstalleerd? :slight_smile:

Dankjewel hoop dat de nieuwe Modem gaat helpen.

Mvg

Brigitte Struijk

Reputatie 8
Badge +9

Graag gedaan, @BStrui01. Ik hoop met je mee. :fingers_crossed_tone2:

Gisteren heb ik de nieuwe Modem ontvangen en vandaag heb ik kunnen werken zonder dat internet uit is gevallen en dat was erg fijn!! Jammer dat het zolang heeft moeten duren voor het probleem was opgelost. Als de monteur op 9 maart jl. de nieuwe Modem had achtergelaten (maar dat mocht niet) dan had ik dat probleem niet gehad!!

Reputatie 8
Badge +9

Ik ben het met je eens dat het lang heeft moeten duren, @BStrui01. Dat was achteraf niet nodig geweest. Hoe dan ook: goed om te lezen dat alles weer werkt zoals het hoort. Mocht je toch nog ergens vragen over hebben, dan weet je me te vinden.

Reageer