beantwoord

Internet valt steeds weg

• 21 september 2019
  • 8 reacties
  • 219 keer bekeken

Hallo

sinds dat ik gistermiddag thuis ben gekomen heb ik problemen met het internet. Hij doet het ff goed en valt dan weg van alle apparaten. Nadat ik de modem (soms meerdere malen) heb gereset doet ie het weer ff tot ie tien minuten tot een uur later weer uitvalt. Heb de modem al een softe en een harde reset gegeven en de dsl kabel vervangen door een nieuwe. Vaste verbinding werkt ook niet. En dat allemaal terwijl het lampje op de experia v8 blijft beweren dattie internet heeft...
icon

Beste antwoord door Alexandra - Telfort 26 september 2019, 20:59

@Slise Dan heb je eigenlijk alles al geprobeerd dat je er zelf aan kunt doen. Vooral het resetten en vervangen van de aansluitkabel zijn belangrijk, maar het maakt allemaal geen verschil begrijp ik. Dat is niet de bedoeling. Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd, ik stel voor dat we proberen hoe het daarmee gaat! Deze ontvang je zo snel mogelijk thuis, binnen ongeveer twee werkdagen.

Laat je weten wanneer je 'm hebt ontvangen en hoe het daarna met de verbinding gaat?
Bekijk reactie

8 reacties

Reputatie 8
Badge +9
Hallo @Slise, leuk dat je ons forum gevonden hebt, welkom! Wat gek (en vooral niet fijn) dat je internetverbinding steeds wegvalt, zeker als het internetlampje op het modem wel aan blijft. Ik begrijp dat je er zowel via een kabel als draadloos last van hebt? Vallen alle verbinding tegelijkertijd weg? Welk modem heb je? Vallen er op dat moment geen andere lampjes uit?

Ik kijk ook graag met je mee naar de verbinding. Kan je voor mij je postcode, huisnummer en eventueel klantnummer toevoegen in je forumprofiel? Als je ze invult bij 'Extra informatie', dan zijn ze alleen zichtbaar voor jezelf en voor mij. Laat je weten wanneer je ze hebt ingevuld?
Jbedankt voor de reactie.
het is niet echt de verbinding die wegvalt maar het internet. Ik blijf wel verbinding met de router houden maar het internet zelf valt weg.
Ik heb een experia v8 router.
Heb het forumprofiel bijgewerkt met de gevraagde gegevens.
Hoop dat het snel opgelost kan worden want het eind van het kwartaal is in zicht en ik heb nog een hoop administratie te doen...
Reputatie 8
Indicaties dat je verbinding tussen modem/router en internet nog steeds niet goed is. Afgezien van een nieuw DSL-kabeltje kan het probleem ook zitten in vervuilde contacten van een ISRA-punt.
Doorloop eens de volgende informatie < HIER > en vervolgreacties.
Reputatie 8
Badge +9
Hoi @Slise, dankjewel voor het invullen van de gegevens en extra uitleg. Ik heb je verbinding nagekeken en ik zie wat je bedoelt, het modem verliest vaak de verbinding met internet. Dat is gek, want de kwaliteit van de verbinding ziet er wel goed uit. Heb je de mogelijkheid om de tip van Babylonia op te volgen, en een andere kabel tussen het aansluitpunt en de Experia Box aan te sluiten en testen? Heb je de Experia Box ook al eens een volledige reset gegeven sinds je dit merkt?
ik ben zaterdag pas weer thuis om te kijken of ik de contactpunten kan schoonmaken. Verder staat de router vrij van omgevingsobjecten en dergelijke.
De kabel tussen modem en aansluitpunt heb ik al vervangen door een (korte) nieuwe en de reset heb ik ook al geprobeerd.
Reputatie 8
Badge +9
@Slise Dan heb je eigenlijk alles al geprobeerd dat je er zelf aan kunt doen. Vooral het resetten en vervangen van de aansluitkabel zijn belangrijk, maar het maakt allemaal geen verschil begrijp ik. Dat is niet de bedoeling. Ik heb een nieuw modem voor je aangevraagd, ik stel voor dat we proberen hoe het daarmee gaat! Deze ontvang je zo snel mogelijk thuis, binnen ongeveer twee werkdagen.

Laat je weten wanneer je 'm hebt ontvangen en hoe het daarna met de verbinding gaat?
vrijdag modem binnen gekregen.
zaterdag geïnstalleerd en verder het hele weekend geen problemen meer gehad.
lijkt erop dat het opgelost is.
bedankt voor de service!
Reputatie 8
Badge +9
Goedemorgen @Slise, graag gedaan en dat klinkt goed! 🙂 Dankjewel voor de terugkoppeling. Ik ga er vanuit dat het nu goed blijft, maar je weet me te vinden als er iets is.

Reageer