beantwoord

Internet valt steeds weg

• 14 maart 2018
  • 11 reacties
  • 182 keer bekeken

Het internet valt weg en komt na een tijdje weer terug. Het internetlampje van de modem brandt dan ook niet meer. Ik kan dan op meerdere apparaten niet meer op het internet. Ik heb de modem al meerdere malen gereset.
icon

Beste antwoord door Ruzutsas 18 maart 2018, 02:03

Ik heb nu geen problemen meer met mijn internet. Ik denk dat ik gewoon langer moest wachten. Dank jullie wel 🙂
Bekijk reactie

11 reacties

Reputatie 8
Badge +17
Welk type modem heb je
Reputatie 8
Badge +19
En welk type abonnement... DSL of glasvezel..?
Ik heb een Experia Box V8 modem en DSL.
Reputatie 8
Badge +19
Een wegvallende DSL-verbinding gevolgd door een rood internetlampje is in de meeste gevallen het gevolg van een slechte aansluiting tussen het ISRA-punt en de modem, of een probleem in het ISRA-punt zelf.
Kan je vertellen welk type ISRA-punt je hebt en hoe de Experiabox hierop is aangesloten, met de korte bijgeleverde kabel of met een eigen (langere) kabel..?

Ik heb type U1 en een kabel van 1 meter van de vorige bewoners. Maar ik heb zojuist de klantenservice gebeld en het blijkt dat mijn DSL kabel oud is. Als ik hem vervang zou het probleem opgelost moeten zijn. Dank jullie wel voor het meedenken. 😃
Reputatie 8
Badge +19
Ik heb type U1 en een kabel van 1 meter van de vorige bewoners. Maar ik heb zojuist de klantenservice gebeld en het blijkt dat mijn DSL kabel oud is. Als ik hem vervang zou het probleem opgelost moeten zijn. Dank jullie wel voor het meedenken. :D
Graag gedaan.
Je kan een geschikte (ronde en getwiste) kabel in de webshop van Telfort bestellen.
Neem in ieder geval niet zo'n plat kabeltje van een bouwmarkt.

https://m.webshop.telfort.nl/nl/227146/telefoon-kabel-rj11-1-50-meter/?pageCount=2&pos=111

Mocht het probleem hiermee niet opgelost zijn dan zien we je wel weer terug in dit topic... 😉
Na een uur heb ik hetzelfde probleem. Ik heb wel een nieuwe (platte) DSL kabel gebruikt. Ik had er namelijk nog eentje.
Reputatie 8
Badge +19
Is de U1 aansluiting het hoofdaansluitpunt of zit er ergens anders in huis nog een ISRA-punt, in de meterkast bijvoorbeeld..?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Ruzutsas, ik zie inderdaad dat je verbinding nog steeds instabiel is. Kun je ook het IS/RA punt openschroeven en deze controleren op roest of oxidatie? Ik kijk uit naar jouw reactie.
Ik heb nu geen problemen meer met mijn internet. Ik denk dat ik gewoon langer moest wachten. Dank jullie wel 🙂
Reputatie 8
Badge +16
Dat is fijn om te horen. Mochten de problemen zich weer voordoen dan zie ik graag een reactie van jou tegemoet. 🙂

Reageer