beantwoord

Internet valt steeds kort uit op vaste tijden (minuten)

• 20 juni 2019
  • 19 reacties
  • 362 keer bekeken

Reputatie 1
O

ons internet valt dagelijks meerdere keren kort uit. De modem Experia10 start dan vanzelf weer op. Totaal duurt de storeing ongeveer 3 a 4 minuten.
oorspronkelijk dacht ik dat de tijden volkomen random waren. Onafhankelijk van internet/tv gebruik etc.
toen ik de tijden ging ooschrijven bleek dat het altijd start rond 35 minuten na het uur, maar niet elk uur. Maar verschillende keren per dag ('s nachts heb ik niet gecontroleerd). Dus het internet is dan bv down van 10:35 - 10:38. Nog vreemder: alleen op even uren, dus 8, 10, 14 etc, maar noot om bv 9 uur
reset modem heeft niet geholpen.

inloggen in de modem geeft volgende error (zie screenshot) WAN link down

er is al eens een monteur langs geweest die alles is nagelopen en niets kon vinden!

help!

icon

Beste antwoord door Natasja - Telfort 10 juli 2019, 11:55

Dag @Petra61. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Ik heb het monteursrapport er eventjes bij gepakt en ik lees dat de monteur de lijn in de kabelverdeler heeft omgestoken, zoals dat in vaktermen heel mooi heet. Als ik je verbinding nu doormeet, dan zie ik geen verbrekingen meer. Klopt het dat je verbinding nu stabiel is? Ik lees het graag.
Bekijk reactie

19 reacties

Reputatie 6
Badge +9
Dag @Petra61. Van harte welkom hier. Wat frustrerend dat je verbinding met regelmaat wegvalt. Dat is, ondanks dat de verbrekingen niet heel lang duren, behoorlijk irritant.

Ik zie inderdaad bij het doormeten van je verbinding ook dat je verbinding niet stabiel is. In mei is er een monteur geweest. Die constateerde een gebroken ader en heeft deze hersteld. Heb je na dat bezoek wel een poosje een stabiele verbinding gehad of was het vrijwel direct weer mis?

Omdat er al een monteur is geweest, heb ik nu eerst een melding gemaakt bij de Technische Dienst met het verzoek om een grondiger onderzoek te starten. Ik ga de voortgang daarvan voor je in de gaten houden. Als er updates zijn, dan laat ik het aan je weten!
Reputatie 1
In eerste instantie dachten we dat het probleem door de monteur was opgelost, maar dat bleek niet het geval.
Reputatie 6
Badge +9
In eerste instantie dachten we dat het probleem door de monteur was opgelost, maar dat bleek niet het geval.
Je hoopt natuurlijk gewoon dat het probleem dan ook wegblijft na het monteursbezoek. Ik zie nu dat de Technische Dienst een duurmeting heeft opgestart van 24 uur. Concreet betekent dit dat ze de verbinding tussen de wijkcentrale en het aansluitpunt in jouw huis 24 uur in de gaten gaan houden. We zijn er dus mee bezig! Ik hoop dat we de oorzaak snel kunnen achterhalen.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @Petra61. Uit de duurmeting is naar voren gekomen dat het probleem niet in het KPN-domein lijkt te zitten. Wel is er geconstateerd dat de verbinding tussen de wijkcentrale en je aansluitpunt niet stabiel is en er opnieuw een monteur langs moet komen. Ik heb daar zojuist een aanvraag voor gedaan. Je ontvangt per e-mail en/of SMS een uitnodiging om een afspraak te maken. Als je liever belt om een afspraak te maken, dan kan dat via telefoonnummer 088-2000121. Laat je mij weten of dit is gelukt?
Reputatie 6
Badge +9
Dag @Petra61. Ik zie dat er voor morgen een afspraak staat gepland. Houd je mij op de hoogte van het monteursbezoek? ☺
Reputatie 1
De monteur is geweest. Probleem is NIET opgelost want oorzaak niet kunnen vinden.
ik moest onderstaande van hem aan jullie communiceren:
"Bridgetap geconstateerd alleen niet kunnen traceren. Graag multiskill KPN aansturen voor onderzoek uitval gezette tijden"
blijkbaar moet er een ervaren KPN man bijkomen.
Ik wil wel vermelden dat onze problemen zijn gestart sinds de overstap op Telfort. Hiervoor altijd KPN gehad en geen probleem.
Reputatie 6
Badge +9
Het lijkt me niet helemaal de bedoeling dat jij als klant aan ons moet laten weten dat de monteur het probleem niet kon oplossen. De monteur had in dit geval contact moeten leggen met de Technische Dienst. Ik kan KPN zelf niet rechtstreeks aansturen. Dat heb ik eerder middels een netwerkticket geprobeerd, maar daar kwam dus uit naar voren dat het probleem niet in het KPN-domein lijkt te zitten. Ik heb daarom een melding gemaakt bij de Technische Dienst. Ik houd voor je in de gaten of er updates zijn.
Reputatie 8
Badge +16
Een bridgetap is een aftakking op de telefoonlijn, Dit werd vroeger vaker gedaan om op meerdere plaatsen in huis een telefoonaansluiting te hebben. Het VDSL-signaal kan hier niet goed tegen doordat er storingen ontstaan in de koperdraden.

Je zou natuurlijk zelf eens kunnen kijken of er aftakkingen in huis zitten, bijvoorbeeld een tweede aansluiting in een slaapkamer ofzo.
Reputatie 1
-Kan dat een effect geven zoals beschreven, altijd rond ~34 minuten na (even) uur wegval van internet?
-er is niets veranderd aan bedradingen en aansluitingen, kan dit dan toch plots optreden?
-de problemen zijn gestart sinds overstap van KPN naar Telfort. Volgens mnteur kan het daar niet mee te maken hebben. Is het echt toeval?
-de monteur heeft alle (op 1 na) contactdozen bekeken, geen pboblemen.
-hoe kan ik zelf bij de ene niet gecontroleerde aansluiting testen of er een probleem is?
Reputatie 6
Badge +9
Dank voor de aanvulling, @Franzki. ☺ Petra, ik heb je geprobeerd te bellen, zodat we een afspraak kunnen inplannen met een KPN-monteur, maar ik kreeg je niet te pakken. Kan je mij laten weten op welk moment ik je wel kan bereiken? Voor die afspraak moet ik namelijk schakelen met een collega van de Technische Dienst.
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @Petra61. We hebben elkaar zojuist even telefonisch gesproken en er staat nu een afspraak voor 3 juli. Fingers crossed! 😄
Reputatie 6
Badge +9
Dag @Petra61. Ik zie dat je niet meer hebt gereageerd in dit topic. Ik heb het monteursrapport er eventjes bij gepakt en ik lees dat de monteur de lijn in de kabelverdeler heeft omgestoken, zoals dat in vaktermen heel mooi heet. Als ik je verbinding nu doormeet, dan zie ik geen verbrekingen meer. Klopt het dat je verbinding nu stabiel is? Ik lees het graag.
Reputatie 1
Hallo Natasja,

de KPN monteur heeft het probleem opgelost! Was een zeer kundig man die met geduld net zo lang doorging met analyseren en nadenken tot hij het probleem gevonden had.

even in mijn woorden, ik weet de technische termen niet.
De aansluiting bestaat uit twee draden. Die draden mogen maar een paar % in lengte verschillen (<5%). Bij onze aansluiting was het >30%. Waar dat lengte verschil in zat heeft hij niet kunnen vinden, maar hij heeft (in kastje op straat) een andere draad gekozen. Daarmee was het lenteverschil weer klein. Het is dus wel degelijk gekomen toen mijn aansluiting van KPN naar Telfort is gegaan, want toen is er op straat omgeschakeld. Bij ons in huis is er niets veranderd. Ik heb tegen alle eerdere monteurs gemeld dat het probleem eerder niet was en pas sinds de overgang naar Telfort, maar dat kon absoluut niet gerelateerd zijn volgens hen. Wel dus.

kortom. Probleem opgelost door vakkundige monteur. Probleem veroorzaakt door niet correcte aansluiting door eerdere monteur.

groetjes
petra
Reputatie 6
Badge +9
Dag @Petra61. Heel fijn om te lezen dat het nu eindelijk is opgelost. En dank dat je nog even toelicht wat de monteur precies heeft uitgelegd en gedaan. 🙂 Als je toch nog ergens vragen over hebt, dan weet je mij te vinden.
Reputatie 1
nou hier wordt ik niet wijzer van zeg waar is de service gebleven dat je gewoon kon bellen met iemand denk dat ik maar overstap naar een andere provider.
Reputatie 8
Badge +11
Ach @wander, wij worden van jou ook niet wijzer.

Als je nou eens gewoon een eigen topic start en daar vertelt wat het probleem is zijn er altijd mensen die je willen helpen. Ook de mensen van Telfort lezen hier mee en helpen je graag.
Je kunt overigens gewoon bellen naar de servicedesk (0900-9596) tegen lokaal tarief.
Reputatie 1
ik van jou ook niet ,heb eerst alles via internet geprobeerd ,bel je de klanten service da krijg je een sms je die je naar een link verwijst en ja hoor daar ben ik al geweest en zonder resultaat ,dus voor dat je commentaar op mij levert vraag dan eerst wat ik al gedaan heb.
fijn weekend
Reputatie 6
Badge +9
Hallo @wander. Je hebt nu een bericht geplaatst in het reeds opgeloste topic van iemand anders om je onvrede te uiten over onze service. Je onvrede uiten mag natuurlijk, maar ik wil je wel vragen om daarvoor een nieuw topic te starten. Dan houden we het namelijk overzichtelijk. Zoals @GJC al zegt: we willen altijd helpen.

Verder wil ik wijzen op de huisregels van het forum. Het lijkt me niet de bedoeling om met elkaar in een discussie te verzanden. 🙂
Reputatie 1
sorry foutje van mijn kant was niet de bedoeling.

Reageer