beantwoord

Internet valt regelmatig weg

• 26 augustus 2019
  • 36 reacties
  • 378 keer bekeken

Toon het eerste bericht

36 reacties

Reputatie 8
Badge +16
in de meterkast zie ik geen optie om het aan te sluiten

Ik wel...

Reputatie 8
Het betreft een "gewone" telefoonkabel, die vanaf de hoofdaansluiting / ISRA-punt vertrekt.
Weet niet hoe lang die kabel is tot aan je wand contactdoos in de andere kamer.

Maar langer dan pakweg 1 meter voldoet dergelijke bekabeling niet meer om betrouwbaar internet daar overheen te sturen. Daar zijn de specificaties voor die kabel niet toereikend voor op langere lengtes. In het waarom, lees nog eens de info waar ik eerder naar heb verwezen:
< HIER > en vervolgreacties.

"Telefoonkabel" heeft te weinig "twisting" van de kerndraden.
Dat blanco koperen kerndraadje heeft als afscherming geen effect, hooguit als "aarde".
(Misschien om ruis/brom bij "analoge" telefonie te onderdrukken??)
In mijn oude huis zat het op 4 meter van de meterkast en nooit storing gehad, in mijn nieuwe huis zit het 5,5 meter van de meterkast wat kunnen we hieraan doen om het wel goed te laten werken ik wil gewoon een oplossing hebben want hier word ik niet vrolijk van met bovenstaande link die u gestuurd heeft is nagekeken en was prima behalve de afstand zoals u vermeld
Reputatie 8
Feitelijk heb je niet meer nodig dan een goede kwaliteit kabel (met koperen kerndraden), die voldoende zijn getwist en met afscherming, die als het kan dan nog wordt geaard.
Met het door je gebruikte hoofd ISRA-punt is het middelste contact / "schroefje" de aarde.
Dat kun je daarvoor inzetten.

Alleen worden twee of vier kerndraden als "paar" getwist nauwelijks aangeboden.
Heb ze wel eens op een Engelse website gezien.

Alternatief zou kunnen zijn om twee kerndraden (van de 8 ) van een "ethernetkabel"
daarvoor in te zetten. Bijv. de volgende typen:
< CAT 6 > Als dat de enige kabel is in de leiding, is dat nog wel te doen. (8 millimeter dik)
Bij combinatie van twee van die kabels, is het te dik om door een leiding heen te trekken.
Zelf heb ik goede ervaringen met deze < CAT 5E > kabel.

Met die laatste kabel een "moelijke" set-up waarbij heen en retour draadparen worden gebruikt.
Maar je kunt er wellicht wat inspiratie bij opdoen:
https://forum.telfort.nl/randapparatuur-272/welke-bekabeling-heb-ik-nodig-77905#post646368
Of je doet het gewoon zoals het hoort.

Adsl installeren

Zie situatie 3:
Ik heb een lasdop in de meterkast
  1. Uit de hoofdaansluiting komt een dunne grijze kabel. Knip deze op ongeveer 25 cm van de aansluiting door.
  2. Pak de dunne grijze kabel die uit de hoofdaansluiting komt en strip zo'n 2 cm van de buitenkant. Je ziet nu twee of meer draadjes.
  3. Verwijder ook ongeveer 0,5 cm van de buitenkant van beide draadjes. Heb je meer dan twee draadjes, verwijder dan alleen de buitenkant van het blauwe en het rode draadje.
  4. Pak het aansluitdoosje en maak deze open (steek een schroevendraaier in 1 van de openingen aan de bovenkant en draai de schroevendraaier iets zodat het doosje openspringt). Deze ziet er aan de binnenkant ongeveer zo uit als op de afbeelding hiernaast.
  5. Sluit het blauwe draadje aan op blauwe contactpunt en het rode draadje op het rode contactpunt. Let op, de schroeven met de gele en zwarte contactpunten gebruiken we niet. Klik het aansluitdoosje nu weer dicht.
  6. Pak de grijze telefoonkabel en klik deze in het aansluitdoosje.
Reputatie 8
Of je doet het gewoon zoals het hoort.
...Zie situatie 3:Ik heb een lasdop in de meterkast

Alleen betreft het helemaal geen lasdop. Zie laatste foto die is geplaatst.
Beschrijving is dus niet van toepassing.
Reputatie 8
Badge +11
Ik zie dat de aansluiting toch doorgelust is. Want dat is inderdaad wel het originele aansluitpunt waar het modem op aangesloten moet worden. Dan moet het beter worden. Al zie ik nu ook geen verbrekingen meer. Lukt het je om het in de meterkast aan te sluiten?
Ik ga daar niet aan zitten het is een huur huis kan de monteur dit doen?
Reputatie 8
Badge +16
KPN/Telfort is verantwoordelijk voor de bekabeling tot het isra-punt (dat rechthoekige kastje). In de praktijk betekent dat dat je dat je het aansluiten van het modem zelf kunt doen of aan de verhuurder kunt vragen om dat te doen.

Een Telfort-monteur zou het modem kunnen plaatsen in de meterkast. Maar dan moet je alsnog zelf zorgen voor de bekabeling vanaf het modem, bijvoorbeeld voor telefoon, TV en data.
Reputatie 8
Badge +11
Heb je al eens contact gehad met de verhuurder. Mogelijk kunnen zij meer informatie geven over waar de hoofdaansluiting zit en of deze doorgelust is. Ik kan namelijk wel een monteur sturen. En als het echt in het feit zit dat het doorgelust is zal de monteur zijn bezoek in rekening brengen. Dus het lijkt mij fijn als er duidelijk is hoe de aansluiting in elkaar zit.

Reageer