beantwoord

Internet valt regelmatig weg

• 26 augustus 2019
  • 36 reacties
  • 378 keer bekeken

Goeiedag ik ben sinds vorig jaar oktober verhuist sindsdien heb ik last van internet uitval daarvoor werkte alles prima nooit storing gehad en stabiele verbinding sinds ik in mijn nieuwe huis zit gaat er bijna geen dag voorbij dat me internet uitvalt vorige week is de monteur langs geweest die heeft de aansluiting in de muur veranderd maar dit heeft niks geholpen hij vroeg mij om tijden te noteren om te kijken of het om dezelfde tijden zijn maar dit is ook niet het geval het valt gewoon random uit of om elke 5 min of elke 30min dan weer een uur of 6uur het maakt niet uit lijkt een eigen wil te hebben hoe heb al een nieuwe modem en tv kast gehad wat kunnen we nog meer doen om dit probleem op te lossen?

GR neo.
icon

Beste antwoord door Babylonia 28 augustus 2019, 17:37

Het betreft een "gewone" telefoonkabel, die vanaf de hoofdaansluiting / ISRA-punt vertrekt.
Weet niet hoe lang die kabel is tot aan je wand contactdoos in de andere kamer.

Maar langer dan pakweg 1 meter voldoet dergelijke bekabeling niet meer om betrouwbaar internet daar overheen te sturen. Daar zijn de specificaties voor die kabel niet toereikend voor op langere lengtes. In het waarom, lees nog eens de info waar ik eerder naar heb verwezen:
< HIER > en vervolgreacties.

"Telefoonkabel" heeft te weinig "twisting" van de kerndraden.
Dat blanco koperen kerndraadje heeft als afscherming geen effect, hooguit als "aarde".
(Misschien om ruis/brom bij "analoge" telefonie te onderdrukken??)
Bekijk reactie

36 reacties

Reputatie 8
vorige week is de monteur langs geweest die heeft de aansluiting in de muur veranderd maar dit heeft niks geholpen...
En wat erin heeft hij veranderd, is daar ook iets over bekend?
Betreft het een hoofd ISRA-punt, of is het een doorlus vanuit een aansluiting bijv. in de meterkast?
Ik had eerst een 5 punt aansluiting die heb die veranderd in adsl
Reputatie 8
5 punt??

Een ADSL / VDSL gebruikt slechts twee draadjes / contacten.
Althans die aangesloten horen te zijn.
Maar dat zegt nog niets of het om een ISRA-punt, of een doorlus vanuit een aansluiting gaat.

Misschien wordt mogelijk iets duidelijker als je de volgende info doorneemt < HIER >
en vervolgreacties.

Vul onder je forum-profiel in het juiste veld alvast je klantnummer in,
bij "Extra informatie" - Postcode, huisnr. + naam op wiens contract je abonnement staat.
(Afgeschermde velden die alleen zichtbaar zijn voor Telfort en jezelf).

Dan kan webcare vanuit Telfort ook een meting uitvoeren en bevestigen of in het stuk tot aan de modem/router haperingen zitten.
Het was gewoon eerst een oude telefoon aansluiting dat is een 5 punt stekker nu heb die er een nieuwe aansluiting van gemaakt die direct vanaf de muur naar de modem gaat ik weet anders ook niet hoe ik het moet uitleggen het is mijn vak gebied niet
Reputatie 8
Badge +17
Kun je een foto plaatsen van de nieuwe situatie
Ben nu op mijn werk kan wel een foto sturen einde van de middag

Het is een 4 punt aansluiting srry maar ben van die oude naar de nieuwe gegaan
Reputatie 8
Badge +17
Vanmiddag dan maar even een foto plaatsen van het aansluitpunt het liefst geopend zodat de draadjes zichtbaar zijn
Vorige week is de monteur geweest dus ga vanuit dat dat goed is het probleem was ervoor al en de nieuwe aansluiting heb niks geholpen
Dus is het niet goed, die aansluiting is dat wel het punt waar de kabel binnenkomt of zit de werkelijke.ISRA ergens anders en is dit een doorlus naar binnen.
Heb je niet ergens anders nog een aansluiting in huis, dan heb je misschien ook nog een bridgetap, dat is een.loze aansluiting die adsl kan verstoren.

Dit is mijn huidige situatie ik gebruik geen WiFi alles zit op de kabel en ik denk inderdaad dat die draden naar de aansluiting zijn doorgetrokken ik heb ook nog een meterkast in me kelder zal daar zo ook even een foto van maken bij de laaste foto zie je een 2e aansluiting die in het kleine kamertje zit maar die is niet aangesloten ik hoop hierbij genoeg informatie gegeven te hebben als er nog iets nodig is hoor ik het graag.

Mvg neo.

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @Neo007, je geeft aan een wegvallende verbinding. Ik ben daarom even in jouw aansluiting gedoken. Ik meet inderdaad een slechte verbinding terug. Er gaat dus iets nog niet helemaal goed. Kun je vertellen hoe het modem is aangesloten op het aansluitpunt? Dat is vermoed ik sinds de monteur is geweest met een ronde kabel van maximaal 1,5 meter? Heeft hij ook alle aansluitingen in de woning gezien? Dus ook de meterkast? Want dat is volgens mijn gegevens het hoofdaansluitpunt. Heb je de mogelijkheid om het modem daar op aan te sluiten? Valt het dan nog steeds weg?
De monteur heb er inderdaad een andere kabel op de modem aangesloten maar had zelf de kabel die je meegeleverd krijg uit de doos aangesloten ik heb de monteur ook alle aansluitingen laten zien hij had er niks op aan te merken was allemaal prima geen idee of er daar een aansluitngspunt in de meterkast kan
Reputatie 8
Badge +11
Duidelijk, zou je het toch eens willen proberen in de meterkast? Werkt het dan beter? In ieder geval meet ik zo geen problemen meer terug. Ik ben benieuwd.
Het probleem komt ook als ik voor lange tijd de tv of internet dagelijks gebruik en in de meterkast zie ik geen optie om het aan te sluiten

Reageer