beantwoord

Internet valt regelmatig weg

• 19 juni 2019
  • 10 reacties
  • 238 keer bekeken

Met grote regelmaat valt tijdens het werken op de laptop de verbinding met internet uit en duurt het soms even voordat ik weer verbinding krijg. Zoals ik het kan zien, branden alle lampjes op het modem (Experia Box v8). Ik heb ook de wifi snelheid gechecked en die is volgens mij ook OK. Daarnaast gebeurt het ook steeds vaker dat de TV vast staat(maar dat heeft mss een andere oorzaak). Dan zijn bijna alle lampjes wel uit en moet alles weer opnieuw worden opgestart. Mss is het modem aan vervanging toe?
icon

Beste antwoord door Bart - Telfort 4 juli 2019, 11:56

We hebben geen reactie meer mogen ontvangen. Is het inmiddels opgelost? Mocht je onze hulp nog nodig zijn, dan horen wij dat graag.
Bekijk reactie

10 reacties

Reputatie 8
Badge +11
Hoi @knoves, welkom bij ons op het Forum. Ik lees wegvallende verbinding op de laptop, lampjes blijven branden. Dit klinkt als wegvallende WiFi. Je kan hiervoor de WiFi check doorlopen. Geeft dat verbetering?

Als de tv wegvalt en de lampjes vallen ook weg lijkt er meer te gebeuren. Ik wilde graag eens jouw verbinding doormeten om te kijken of er iets mee aan de hand is. Ik mis alleen nog jouw huisnummer. Zou je deze aan jouw Forumprofiel willen toevoegen, samen met de naam van de contractant? Dan ga ik aan de slag.
Reputatie 8
Badge +11
Dat het Wireless lampje knippert is perfect. Dat betekent namelijk dat het modem hard aan het werk is om een signaal te versturen. Naar de laptop in dit geval. De snelheden die je haalt, zo rond de 24 Mbit/s zijn ook mooi. Heb je sinds de je de WiFi check hebt gedaan nog een wegvallende verbinding gemerkt?

Zoals gezegd heb ik jouw verbinding ook even doorgemeten. Deze ziet er mooi uit. En met een maximale snelheid van 27 Mbit/s zit de WiFi daar mooi tegenaan. Dus dat is helemaal goed.

Ook in de tv-stream meet ik niets bijzonders. Alleen als de tv uitvalt, dan valt de Experia Box ook uit? Zou je deze eens een reset willen geven? Maakt dat verschil? Ook voor de WiFi? Anders wil ik je aanraden om daarna nog weer de WiFi check te doorlopen.
Bart,
Gisteravond nog even verder gezocht. het vreemde is dat dit alleen het geval is bij de laptop van mijn partner. Heb gisteren bij haar ook de speedtest gedaan en telkens was er een hoge "Jitter" ( soms wel boven de 150)bij haar samen met een lage downloadsnelheid En daarnaast blokkeerde de test ook regelmatig imv latentie. na wat gegoogled te hebben las ik dat dit niet goed is. Vreemd is wel dat dit alleen bij haar laptop het geval is en bij de andere eigenlijk niet.
wat betreft de reset: deze heb ik een tijd terug al een keer gedaan.
Nog wat extra info: De bewuste laptop heeft dit alleen via deze wfi. Elders geen problemen
Reputatie 8
Badge +11
Heb je de verbinding al eens opnieuw ingesteld? Dus Netwerk vergeten, reset mode en dan opnieuw de WiFi aansluiten. Geeft dat verbetering?
Reputatie 8
Badge +11
Ben je nog met mijn tips aan de slag gegaan? Heeft het verbetering opgeleverd? Ik ben benieuwd.
Bart,
Ik heb gisteren een ethernetkabel aangesloten van modem naar bewuste laptop. Toen geen enkel probleem.
Na een tijdje kabel er tussenuit gehaald en direct ging het weer mis.
Reputatie 8
Badge +11
Het is dus puur de WiFi die problemen geeft. 😞 Heb je het WiFi netwerk ook al vergeten en opnieuw ingesteld? Maakt dat uit?
ja , wifi vergeten, maar zonder resultaat
Reputatie 8
Badge +17
Heb je het stuurprogramma van de wireless card op je laptiop al eens laten zoeken op.nieuwe drivers
Op dit gebied ben ik een leek, dus help me even hoe ik dit of wat ik precies moet doen?
Reputatie 8
Badge +17
Zie onderstaande link , je moet het kopje netwerkadapter hebben

https://www.coolblue.nl/advies/laptop-driver-updaten.html
Reputatie 8
Badge +11
Dat is ook zeker een goede optie om nog te proberen. Bedankt Jimny. Ben je daar nog mee aan de slag geweest @knoves? Helpt dat?
Reputatie 8
Badge +11
We hebben geen reactie meer mogen ontvangen. Is het inmiddels opgelost? Mocht je onze hulp nog nodig zijn, dan horen wij dat graag.

Reageer