Internet valt random weg
Heb nu 2 jaar een telfort abbonoment en zo nu en dan valt me internet gewoon random weg (sinds ik een nieuwe modem hebt ontvangen)
http://imageshack.us/photo/my-images/802/naamloosed.jpg/
Krijg deze scherm zo nu en dan, vaak heb ik weer na een paar minuten weer verbinding maar zo nu en dan duurt het uren.
Dit gebeurd sinds ik mijn internet abbonoment hebt omgezet en een nieuwe modem hebt ontvangen.
http://imageshack.us/photo/my-images/802/naamloosed.jpg/
Krijg deze scherm zo nu en dan, vaak heb ik weer na een paar minuten weer verbinding maar zo nu en dan duurt het uren.
Dit gebeurd sinds ik mijn internet abbonoment hebt omgezet en een nieuwe modem hebt ontvangen.
@Atilim
Welkom op het forum! Jammer dat je na de omzetting van je pakket wegvallende verbinding ervaart. Ik heb een storingsmelding aangemaakt en er wordt binnen 3 werkdagen contact met je opgenomen. Wil je ervoor zorgen dat het modem aangesloten en aan blijft staan?
Jelmer
Welkom op het forum! Jammer dat je na de omzetting van je pakket wegvallende verbinding ervaart. Ik heb een storingsmelding aangemaakt en er wordt binnen 3 werkdagen contact met je opgenomen. Wil je ervoor zorgen dat het modem aangesloten en aan blijft staan?
Jelmer
Bij voorbaat bedankt
Vandaag gebeld en aangeraden om bij de eerst volgende keer een hardreset te doen.
Maar helaas heeft dat niet geholpen omdat ik vanavond al 3 keer mijn internet verbingen hebt veloren.
Maar helaas heeft dat niet geholpen omdat ik vanavond al 3 keer mijn internet verbingen hebt veloren.
@Atilim
Het storingsonderzoek loopt nog. Er wordt nogmaals een monteur aangestuurd die ook bij je thuis een aantal metingen zal uitvoeren. Binnen 2 werkdagen zal de Kpn contact opnemen voor een afspraak met een monteur.
Jelmer
Het storingsonderzoek loopt nog. Er wordt nogmaals een monteur aangestuurd die ook bij je thuis een aantal metingen zal uitvoeren. Binnen 2 werkdagen zal de Kpn contact opnemen voor een afspraak met een monteur.
Jelmer
Niemand heeft me gebeld en ik verlies nog steeds dagelijks mijn internet, vandaag bijvoorbeeld 10 keer al.
@Atilim
Spijtig om te lezen dat je nog steeds wegvallende verbinding ervaart. Ik zie dat de storingsmelding nog steeds open staat, maar de Kpn heeft na het uitvoeren van een aantal metingen het vermoeden dat het modem niet op het ISRA-punt (de hoofdaansluiting) aangesloten staat. Kun je een uitgebreide omschrijving posten van hoe, waar en met wat voor kabel het modem in de woning staat aangesloten?
Jelmer
Spijtig om te lezen dat je nog steeds wegvallende verbinding ervaart. Ik zie dat de storingsmelding nog steeds open staat, maar de Kpn heeft na het uitvoeren van een aantal metingen het vermoeden dat het modem niet op het ISRA-punt (de hoofdaansluiting) aangesloten staat. Kun je een uitgebreide omschrijving posten van hoe, waar en met wat voor kabel het modem in de woning staat aangesloten?
Jelmer
Snap je vraag niet
Ik gebruik gewoon de meegeleverde kabels om mijn modem aan te sluiten. Als er problemen zou zijn met de kabels of de aansluit punt dan zou ik helemaal geen internet verbindingen hebben....De groene telefoonkabel is direct aangesloten op de ISRA punt.
Vandaag bijvoorbeeld van 14.00 tot 16.30 viel, mijn verbindingen steeds weg maar kwam het na een paar minuten weer terug, maar vanaf 16.30 tot 19.20 helemaal geen internet.
Ik vermoed eerder dat er een modem probleem ik er waren geen problemen met mijn oude modem.
Ik ben op dit moment geen tevreden klant dit duurt gewoon veels te lang.
Ik gebruik gewoon de meegeleverde kabels om mijn modem aan te sluiten. Als er problemen zou zijn met de kabels of de aansluit punt dan zou ik helemaal geen internet verbindingen hebben....De groene telefoonkabel is direct aangesloten op de ISRA punt.
Vandaag bijvoorbeeld van 14.00 tot 16.30 viel, mijn verbindingen steeds weg maar kwam het na een paar minuten weer terug, maar vanaf 16.30 tot 19.20 helemaal geen internet.
Ik vermoed eerder dat er een modem probleem ik er waren geen problemen met mijn oude modem.
Ik ben op dit moment geen tevreden klant dit duurt gewoon veels te lang.
Kun je eens een foto van het isra-punt plaatsen? En waar in huis zit het ergens? Zitten er aftakkingen naar andere telefoonstopcontacten op het isra-punt aangesloten?
De meegeleverde groene kabel is de telefoonkabel en die moet in je modem op de phone poort en dan in je telefoon, ik denk net als Jelmer dat je modem niet goed is aangesloten via het Isra punt
Goedeavond.
Het ging een tijdje goed maar laatste paar maanden valt me vebinden steeds vaker weg.
Ik krijg onderstaande foutmelding
=======================================================================================================================================
No DSL connection
DSL connection error occurred. The following information might help you resolve the error.
WAN physical no link
Your router has not established a DSL connection to your local exchange. The DSL light on the router will blink while it is trying to connect, and stay on if it connects successfully.
Your VoIP calls can not be made at this situation.
After checking for common connection problems please recheck the connection status. If the router still cannot connect, contact your ISP for technical assistance.
========================================================================================================================
Het ging een tijdje goed maar laatste paar maanden valt me vebinden steeds vaker weg.
Ik krijg onderstaande foutmelding
=======================================================================================================================================
No DSL connection
DSL connection error occurred. The following information might help you resolve the error.
WAN physical no link
Your router has not established a DSL connection to your local exchange. The DSL light on the router will blink while it is trying to connect, and stay on if it connects successfully.
Your VoIP calls can not be made at this situation.
After checking for common connection problems please recheck the connection status. If the router still cannot connect, contact your ISP for technical assistance.
========================================================================================================================
http://i62.tinypic.com/23tq9y.jpg
http://i57.tinypic.com/fko9aq.jpg
http://i62.tinypic.com/126d7af.jpg
http://i57.tinypic.com/11scb2x.jpg
We gebruiken sinds kort een telefoon verlengsnoer haspel voor de modem.
Mijn verbinding valt laatste anderhalf week niet weg echter mijn internetsnelheid is wel ploteseling trager geworden (ziespeedtest.nl resulaten)
(recente speedtest)
http://www.speedtest.net/my-result/3393049935
(test van paar maanden geleden, mijn normale snelheid,)
http://www.speedtest.net/my-result/3081259469
http://i57.tinypic.com/fko9aq.jpg
http://i62.tinypic.com/126d7af.jpg
http://i57.tinypic.com/11scb2x.jpg
We gebruiken sinds kort een telefoon verlengsnoer haspel voor de modem.
Mijn verbinding valt laatste anderhalf week niet weg echter mijn internetsnelheid is wel ploteseling trager geworden (ziespeedtest.nl resulaten)
(recente speedtest)
http://www.speedtest.net/my-result/3393049935
(test van paar maanden geleden, mijn normale snelheid,)
http://www.speedtest.net/my-result/3081259469
Zo'n 'spoel' met telefoonkabel is nou ook niet écht bevorderlijk voor een goede verbinding.
Hoeveel meter zit daarop..?
http://i57.tinypic.com/fko9aq.jpg
Hoeveel meter zit daarop..?
http://i57.tinypic.com/fko9aq.jpg
Zo'n verlengsnoer mag je nooit gebruiken voor ADSL/VDSL... en verder heb ik nog geen isra-punt gezien op je foto's.
Wij hebben een hoofdcontactdoos, (dit is toentertijd via kpn gebeurt) tenzij ik het mis hebt moet dit gewoon voldoende zijn, want voordat ik overstapte naar telfort en voordat mijn internet abonnement veranderde had ik nooit problemen.
Verder gebruik ik mijn verlengsnoer haspel nu een half jaar denk ik, feit dat mijn interne sinds vorige week plotseling traag is of dat die jarenlang op willekeurige momenten (dus voordat ik die haspel ging gebruiken) wegvalt heeft daarmee niks te maken.
Verder gebruik ik mijn verlengsnoer haspel nu een half jaar denk ik, feit dat mijn interne sinds vorige week plotseling traag is of dat die jarenlang op willekeurige momenten (dus voordat ik die haspel ging gebruiken) wegvalt heeft daarmee niks te maken.
Ruim een jaar geleden schreef Jelmer van Telfort dit:
Kpn heeft na het uitvoeren van een aantal metingen het vermoeden dat het modem niet op het ISRA-punt (de hoofdaansluiting) aangesloten staat.
En zoiets schrijft hij niet voor niks...
Overigens wil dat niet zeggen dat er geen andere problemen zijn... maar begin eens met het isra-punt op te zoeken en daar je modem rechtstreeks op aan te sluiten...
En zoiets schrijft hij niet voor niks...
Overigens wil dat niet zeggen dat er geen andere problemen zijn... maar begin eens met het isra-punt op te zoeken en daar je modem rechtstreeks op aan te sluiten...
Wij hebben een hoofdcontactdoos, (dit is toentertijd via kpn gebeurt) tenzij ik het mis hebt moet dit gewoon voldoende zijn, want voordat ik overstapte naar telfort en voordat mijn internet abonnement veranderde had ik nooit problemen.
Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst...
Verder gebruik ik mijn verlengsnoer haspel nu een half jaar denk ik, feit dat mijn interne sinds vorige week plotseling traag is of dat die jarenlang op willekeurige momenten (dus voordat ik die haspel ging gebruiken) wegvalt heeft daarmee niks te maken.
Ik vindt het allemaal prima hoor, ik adviseer alleen om het spul gewoon te fatsoeneren en aan te sluiten volgens de voorschriften want dan sluit je mogelijke oorzaken uit.
Als je dit niet doet dan hoef je meestal ook niet op support van Telfort of andere forumbezoekers te rekenen... 😉
foto 1 is de isra punt/telefoonlijn, wij hebben een telefoon stopcontact met 4 pinnen, Woning is redelijk uit en buiten die telefoonlijn die door KPN is aangelegd is er verder geen andere aansluiting aanwezig.
Dit is geen geval van ''Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst... '', want zoals vermeld valt mijn internet al jaren- om de zoveel tijd- weg en krijg ik de volgende melding te zien.
http://i61.tinypic.com/1zpjzm8.jpg
Dat mijn internet plotseling trager is geworden is ook een probleem echter mijn grootste zorgen is dat om de zoveel tijd mijn internet verbinding weg valt.
Dit is geen geval van ''Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst... '', want zoals vermeld valt mijn internet al jaren- om de zoveel tijd- weg en krijg ik de volgende melding te zien.
http://i61.tinypic.com/1zpjzm8.jpg
Dat mijn internet plotseling trager is geworden is ook een probleem echter mijn grootste zorgen is dat om de zoveel tijd mijn internet verbinding weg valt.
Dus is het zinvol om voor support in aanmerking te komen om je modem met een kort kabeltje, en dus niet met een complete spoel, aan te sluiten op de KPN aansluiting.
zo nu en dan valt me internet gewoon random weg (sinds ik een nieuwe modem hebt ontvangen.
Ben je toen misschien ook overgezet van ADSL naar VDSL? Want VDSL is gevoeliger voor fouten in de bekabeling.
En dit is geen isra-punt:
http://oi62.tinypic.com/23tq9y.jpg
Als ik mijn modem instelling zou moeten geloven dan heb ik op dit moment een VDSL lijn, ik kan niet veel informatie geven over de kabel van de telefooncontactdoos omdat de kabel zelf ondergronds van buiten komt.
Reageer
Welkom
Heb je nog geen forumaccount? Maak een account aan
Inloggen met Facebook
Inloggen met Facebookof
Enter your username or e-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.