beantwoord

Internet valt (on)regelmatig weg

• 24 februari 2018
  • 6 reacties
  • 166 keer bekeken

Reputatie 1
Hallo allemaal,

Het betreft een P-2812HNU(L)-F1 modem.
Soms(sinds enkele weken) valt het vaste internet samen met WiFi weg. Vaste telefonie en interactieve tv blijven dan wel gewoon werken. Na uit/aanzetten v/d modem werkt het internet wel weer. Modem inmiddels ook gereset m.b.v. paperclip.
Jammer, want ik heb dit modem al vrij lang en heb er nooit eerder problemen mee gehad. Goed WiFi bereik Enz.
Iemand een idee waar het aan kan liggen?
Alvast bedankt voor het meedenken.

M.v.g. Martin.
icon

Beste antwoord door Stephen 24 februari 2018, 11:57

Hallo Martin, welkom op het forum! Dit is helaas geen software probleem. Het modem heeft inderdaad ouderdomsverschijnselen zoals GJC heeft aangegeven. Een nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem bevalt.
Bekijk reactie

6 reacties

Reputatie 8
Badge +11
De ZyXEL's beginnen her en der wat ouderdomsverschijnselen te vertonen. Ik denk dat hij gewoon vervangen gaat worden.
Als webcare aan je topic toe is reageren ze wel. Zorg dat je klantnummer alvast in je profiel staat.
Reputatie 1
Hallo GJC,

Bedankt voor uw tip! Ik had inderdaad nog geen gegevens in mijn profiel gezet.
Ik hoopte eigenlijk meer op een softwarematig probleem, want ik ben inmiddels aardig gehecht geraakt aan het modem.
Hartelijk bedankt voor uw reactie.

M.v.g. Martin.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo Martin, welkom op het forum! Dit is helaas geen software probleem. Het modem heeft inderdaad ouderdomsverschijnselen zoals GJC heeft aangegeven. Een nieuw modem wordt klaargemaakt voor verzending. Deze ontvang je binnen enkele dagen. Ik hoor dan graag van je hoe het nieuwe modem bevalt.
Reputatie 1
Hallo Stephen,

Dankuwel. Jammer om te horen dat het dan waarschijnlijk toch aan de hardware ligt.
Uiteraard laat ik u nog even weten hoe het nieuwe modem bevalt.
Hartelijk bedankt voor uw hulp.

M.v.g. Martin.
Reputatie 1
Hallo Stephen,

Ik heb maandagmiddag al een nieuw modem ontvangen. In 1 werkdag dus(!). Fantastisch snel hoor.
Het is de Experia Box V8.
Het aansluiten v/d kabeltjes was exact hetzelfde op de nieuwe adapter na natuurlijk.
Het modem(lees: internet,tv,wifi en telefonie) werkte direct. Ideaal.
Alleen zelf even de SSID en wachtwoorden aangepast.
Nu nog even de Zyxel terugsturen met het meegeleverde etiket.
Superservice hoor. Ik blijf jullie zeker aanbevelen.
Nogmaals hartelijk bedankt voor de goede en supersnelle service.

M.v.g. Martin.
Reputatie 8
Badge +16
Hartelijk bedankt voor het melden! Fijn dat je tevreden bent met het nieuwe modem. 🙂

Reageer