beantwoord

Internet valt meerdere malen per dag uit

• 4 januari 2020
  • 6 reacties
  • 130 keer bekeken

Badge

Hi,

Sinds ongeveer 2 weken valt mijn internet geregeld voor enkele minuten weg. Na een tijdje komt dit weer terug; meerdere malen per uur. Er is in het huis niets veranderd qua bekabeling in de afgelopen jaren; daarom vermoed ik dat het aan het modem ligt. Deze interrupties maken gamen onmogelijk, en ook video’s streamen is zeer hinderlijk; daarom zoek ik een oplossing.

Het betreft een Experia box v10A. Het modem zelf blijft wel bereikbaar tijdens periodes waarin het internet down is; daarom kan ik zien wat er gebeurt is. Kunnen jullie helpen? Eventueel kan ik logs opsturen, als ik daar de IP-adressen uit haal. Ik zelf ben bekabeld verbonden via ethernet met deze router.

Voorbeeld:
Jan  3 17:24:08 Arcadyan VRV9517 v6 user.info arc_link_state: WAN Link Down

icon

Beste antwoord door JanD 4 januari 2020, 17:25

Hallo @feanor , heb je een xDSL- of glasvezelverbinding?

Bij een xDSL-verbinding zou ik adviseren eens een fabrieksreset te doen, zie de link hieronder.

Heb je glasvezel, dan zou ik het glasvezelmodem eens een aantal minuten letterlijk van de stroom halen en daarna de fabrieksreset zoals ik als eerste beschreef.

Zie hieronder een beschrijving van de reset:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Succes.

Bekijk reactie

6 reacties

Hallo @feanor , heb je een xDSL- of glasvezelverbinding?

Bij een xDSL-verbinding zou ik adviseren eens een fabrieksreset te doen, zie de link hieronder.

Heb je glasvezel, dan zou ik het glasvezelmodem eens een aantal minuten letterlijk van de stroom halen en daarna de fabrieksreset zoals ik als eerste beschreef.

Zie hieronder een beschrijving van de reset:

https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm

Succes.

Badge

@JanD net gedaan; niets veranderd aan instellingen behalve wachtwoord voor admin en het instellen van de WiFi en het wachtwoord daarvan. Ik hou het even in de gaten en zal posten als het dit weekend weer voorkomt; soms is het een uurtje of wat niets, soms 4 keer op een uur.

Het is trouwens DSL.

Hallo @feanor , bedankt voor de update.

Reputatie 8
Badge +11

Hoi @feanor, wat irritant dat jouw verbinding regelmatig wegvalt, de ene keer vaker dan de andere. Is het nu zo afgelopen dagen nog weer voorgekomen? In ieder geval wil ik graag jouw verbinding eens doormeten om te kijken of ik daar bijzonderheden kan vinden. Ik heb hiervoor alleen nog geen gegevens. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor graag van je als je dat gedaan hebt. 

Badge

Hi @Bart - Telfort ,

Ik heb de informatie toegevoegd!

De fabrieksreset lijkt geholpen te hebben - geen disconnects in de afgelopen 2 dagen, DSL laat een mooie uptime zien nu. Ik hou het deze week nog even scherp in de gaten, maar het lijkt geholpen te hebben.

Reputatie 8
Badge +11

Ik zie ze ook niet meer. Dus het lijkt nu helemaal goed te gaan. Wanneer je wel weer verbrekingen ziet. Laat het dan weten, dan kijken we verder. 

Reageer