Internet valt de laatste 2 weken avonds veel weg en modem restart dan.

• 31 januari 2016
  • 18 reacties
  • 634 keer bekeken

Reputatie 1
geachte Telfort medewerkers.

sinds een week of 2, valt bij mij het internet uit. dat gebeurt meestal het avonds.
ik ben al 8 jaar klant bij jullie. en ben sinds Dec 2015 overgestapt op Internet Extra.
ben zeer tevreden met de 85mb download en de 20mb upload. die jullie mij leveren.
maar de laatste 2 weken restart me modem vanzelf en valt vaker het avonds het internet weg voor 10 a 20 min. en snelheid ook vaker lager
de TV word ook altijd uit de wifi gegooid net als het tablet van me vrouw. aan de kabel van de dsl ligt het niet alles na gekeken alles is door jullie monteur aangesloten. modem vaker in fabrieksinstellingen terug gebracht door hard rest. vaker modem voor 15 min uitgetrokken gehad. dus waar ligt het aan mess aan de modem is die defect? of veroudert?

ps en de instellingen die ik gebruik in de modem, gebruik ik al jaren

18 reacties

Reputatie 1
Niemand Van telfort weet waardoor het komt.?????? wat een hulp zeg. en dan is men al 8 jaar klant bij ze.
Reputatie 8
Reacties van webcare kunnen 2-3 dagen voorbijgaan.
Reputatie 1
@Babylonia hartelijk dank voor jou reactie. maar zie dat webcare of moderators wel gelijk op anderen reageren die net iets geplaatst hebben BV.

@webcare of een moderator gisteren middag tussen 16uur en 17 uur was het internet zo traag dat niks meer reageerde. de modem moes weer reboot worden. zo als de afgelopen 2 weken al gebeurt.

8 jaar lang top internet van telfort, overstap naar internet extra in December ook top top. 85mb down 20mb up, en heb al 90mb download gehaalt dus kan niet klagen.
maar de laatste 2 weken niks meer van te merken. met het wegvallen van verbindingen en het trager worden en dat de modem zelf reboot.
Tijdens probleem periodes kan ik niets meer met het internet.. kan zelfs geen radio streamen. huistelefoon werkt dan ook niet.
Voorheen geen enkel probleem gehad met het internet, het is echt iets van de laatste 2 weken.

heb alles nagekeken, van waar de verbinding naar binnen komt in huis. tot aan het kastje aan de muur tot aan modem. alles prima in orde vaker Hard reset gedaan en modem van stroom gehaald 15min lang.

Modem mess Defect?? omdat ook tablet tv ps3 enz altijd van de wifi afvliegt?. en de modem dan ook nog eens moet rebooten zodat alles weer werkt

ik hoor het wel mvg
Reputatie 8
Badge +2
Hi Robert, welkom! Bijzonder dat het modem uit zichzelf opnieuw op lijkt te starten. Mag ik vragen hoe je dit precies ziet? Aan deze kant zie ik dat de lijn er prima blij ligt namelijk. En, wat betreft het 'wegvallen' van de verbinding; heb je het dan over WiFi over bekabeld internet? Verneem je reactie graag!
Reputatie 1
Hi Robert, welkom! Bijzonder dat het modem uit zichzelf opnieuw op lijkt te starten. Mag ik vragen hoe je dit precies ziet? Aan deze kant zie ik dat de lijn er prima blij ligt namelijk. En, wat betreft het 'wegvallen' van de verbinding; heb je het dan over WiFi over bekabeld internet? Verneem je reactie graag!

Beste Michael.

ik hoor een click en dan start de modem zich nieuw op (internet). en dat meestal 2 x per dag en dan is meestal de snelheid ook lager. en zo tussen door de dag gaat het gaat om de WiFi en de bekabelde (alleen de PC bekabeld) internet die wegvallen dat wel word aangegeven er is verbinding bv op de pc maar niks opent zich niks van snelheid daar idd bij tablet en de tv. zodat ik weer de modem moet rebooten. en de TV PS3 en Tablet telkens uit de WiFi gegooid uit het niks. en dan moet ik ook de modem zelf restarten zodat de modem de TV PS3 Tablet weer herkent.
Reputatie 8
Badge +2
Hé Robert, bedankt voor je reactie! Een helder verhaal. Aangezien je aangeeft het modem al vaker gereset te hebben en ik dit hier ook zie in de logs, ga ik ervan uit dat dit de problemen niet wegneemt en dat het modem aan vervanging toe is. Ik zal dan ook een nieuw exemplaar naar jou opsturen in de veronderstelling dat dit de problemen gaat wegnemen. Wil je het mij laten weten wat de status is na het aansluiten hiervan? Ben erg benieuwd!
Reputatie 1
Hé Robert, bedankt voor je reactie! Een helder verhaal. Aangezien je aangeeft het modem al vaker gereset te hebben en ik dit hier ook zie in de logs, ga ik ervan uit dat dit de problemen niet wegneemt en dat het modem aan vervanging toe is. Ik zal dan ook een nieuw exemplaar naar jou opsturen in de veronderstelling dat dit de problemen gaat wegnemen. Wil je het mij laten weten wat de status is na het aansluiten hiervan? Ben erg benieuwd!

Beste Michael.

Hartelijk dank. ik zal zeker even laten weten wat de status erna is.

mvg robert
Reputatie 1
Badge
sinds een week of 2, valt bij mij het internet uit. dat gebeurt meestal het avonds.

Ik heb dat de laatste twee weken opvallend genoeg ook.
De ene keer wel en dan weer twee a drie dagen niet.
Modem even uit en aan en dan loopt het weer ...
Reputatie 1

ja idd ma het wil niet zeggen dat je zelf blifjt rebooten of dat hij zelf reboot. als het loopt moet het blijven lopen. daar betaal je ja voor elke maand en niet voor de problemen de afgelopen 2 weken.
Reputatie 8
Badge +18

@dolphs ik raad je aan om een eigen topic aan te maken daarmee blijft het forum overzichtelijker
Reputatie 1
Beste Michael.

Hartelijk dank. de modem is binnen. maar als ik hem aansluit krijg ik geen verbinding?

mvg robert
Reputatie 1

Beste Michael.

Hartelijk dank. de modem is binnen. maar als ik hem aansluit krijg ik geen verbinding?

mvg robert
Reputatie 8
Badge +2
Hey Robert! Da's apart. Welke lampjes branden er op het modem? Indien je de DSL-kabel in de DSL-poort stopt, zou het 'gewoon' moeten werken hoor. 🙂
Reputatie 1
Hey Robert! Da's apart. Welke lampjes branden er op het modem? Indien je de DSL-kabel in de DSL-poort stopt, zou het 'gewoon' moeten werken hoor. :)

wifi brand power brand de de broadband valt telkens weg. de oude modem doet het gewoon als ik hem insteekt. of moet ie een tijdje aangesloten zijn bv met updates? bv dat ik hem vannacht eraan hang. als ik kijk in de modem zelf staat daar laatste update 2013. in de oude is dat 2015
Reputatie 1
Hey Robert! Da's apart. Welke lampjes branden er op het modem? Indien je de DSL-kabel in de DSL-poort stopt, zou het 'gewoon' moeten werken hoor. :)

Beste Michael.

als jullie in het systeem kijken zien jullie dat ik gisterenavond om kwart voor 12 de nieuwe modem heb aangesloten zonder resultaat. heb vanmorgen om kwart voor 8 de oude er weer aangehangen..
de nieuwe maakt geen verbinding. alleen power lamp brand, WIFI brand. en de broadband reageerde amper.

ik stuur de nieuwe modem vandaag terug.

mvg robert
Reputatie 8
Zou ik nog even mee wachten met terugsturen.
Uit eerdere berichten op het forum schijnt de Experia Box wat gevoeliger te zijn voor interferentie dan bijv. een Zyxel. Dat is een aanwijzing dat je mogelijk een slechte of te lange bedrading gebruikt tussen ISRA-punt en de modem/router.

Dus problemen die je eerder met je oude modem ervaart zijn daarmee niet opgelost door er een nieuw modem achter te hangen.
Hoe hangt je ISRA-punt erbij, en hoe lang is de bekabeling tussen ISRA-punt en modem (in meters uitgedrukt)? (Je zou een foto kunnen maken van het ISRA-punt en de bekabeling).

Nu zul je waarschijnlijk reageren dat het eerder wel allemaal goed werkte. Door corrosie, mogelijke verhoging van de algemene internetsnelheid van ADSL naar DSL, worden er hogere eisen gesteld aan de verbinding. Dus wat vroeger nog wel functioneerde, kan nu niet meer voldoende zijn.
Reputatie 1
Zou ik nog even mee wachten met terugsturen.
Uit eerdere berichten op het forum schijnt de Experia Box wat gevoeliger te zijn voor interferentie dan bijv. een Zyxel. Dat is een aanwijzing dat je mogelijk een slechte of te lange bedrading gebruikt tussen ISRA-punt en de modem/router.

Dus problemen die je eerder met je oude modem ervaart zijn daarmee niet opgelost door er een nieuw modem achter te hangen.
Hoe hangt je ISRA-punt erbij, en hoe lang is de bekabeling tussen ISRA-punt en modem (in meters uitgedrukt)? (Je zou een foto kunnen maken van het ISRA-punt en de bekabeling).

Nu zul je waarschijnlijk reageren dat het eerder wel allemaal goed werkte. Door corrosie, mogelijke verhoging van de algemene internetsnelheid van ADSL naar DSL, worden er hogere eisen gesteld aan de verbinding. Dus wat vroeger nog wel functioneerde, kan nu niet meer voldoende zijn.

tussen ISRA-punt het het kastje voor de modem zit mess net 1 meter. en gebruik de bedrading die van het kastje naar de modem loopt van telfort zelf. en me oude box is ook een Experia Box 8. en heb alles nagekeken de bekabbelingen enz. heb 8 jaar nergens last van gehad en sinds enkelen weken heb ik problemen.

en van overstap op internet extra had ik nergens last van mooie snellen lijn tussen de 82 90 mb en een upload van ongeveer 18 a 20mb. zelf bleek dat telfort zij dat maar max 73mb kon. maar dat bleek dus niet te kloppen kreeg namelijk een iets snellere verbinding. dus kan niet hierover klagen. heel tevreden mee ^^

de problemen onstonden in de 2de week van janu ongeveer. 3 weken na datum van de verhoging. het herstarten uitzich zelf van de modem opeens super traag internet dat er maar 1 oplossing was rebooten van de modem. en dat de WIFI altijd tv ps3 tablet eruit gooit en dan de modem moet rebooten kan ja ook niet. en nu heb ik een neiuwe modem liggen die doet heelemaal niks WIFI brand power Brand. en broadband knippert afentoe. voor de rest brand er niks. hang ik de oude er weer aan heb ik gelijk verbinding. maar dan heb ik me wifi probleem nog niet opgelost mee. en de WIFI smijt ook alles eruit TV PS3 tablet. dat hoort ook niet.

maar het trager worden Op dit moment van de verbinding is wel minder geworden. dus hoef niet meer te rebooten zodat alles weer werkt en weer snelheid bv heb. (beter niet te hard roepen voor het dadelijk weer begint)

heb op dit moment ook veel van dit erin staan.
**UDP Loop** 185.94.111.1
**UDP Loop** 74.82.47.21

het begon met deze snelheid. in December 2015 nog nergens last van.
INTERNET
VDSL: CONNECTED
Download: 90018 Kbps.
Upload: 19729 Kbps.

toen half janu viel internet vaker weg trager internet zodat ik moes rebooten. modem restart vanzelf uit het niks.
Download: 85655 Kbps.
Upload: 19737 Kbps.
en
Download: 58804 Kbps.
Upload: 12673 Kbps.

> op dit moment. loopt het even stabiel. op de wifi na.

INTERNET
Download: 90401 Kbps.
Upload: 18509 Kbps.
Reputatie 8
Een controle "visueel" van kabels is niet voldoende. Ook blindelings erop vertrouwen dat een origineel geleverd kabeltje wel goed zal zijn, biedt geen enkele garantie.
Kabels altijd testen met een < kabel-tester >.
(Zelfs nieuwe kabels kunnen gebreken hebben ---> eigen ervaring).
Of als je die (op dit moment nog) niet in huis hebt, een kabel even uitwisselen met een ander exemplaar.

En het ISRA-punt. Wat je bedoelt met een connectie 1 meter achter het ISRA-punt. Daarmee bedoel je echt het "officiële" ISRA-punt van waar de KPN-buitenkabel in je huis binnenkomt? Niet een wandcontactdoos in een woonkamer?

Dat het 8 jaar wel heeft gewerkt, zegt niet zoveel, contacten kunnen corroderen. Misschien ligt er in je set-up thuis met een verbinding naar PC ergens wel een losse kabel waar moeder de vrouw per ongeluk met stofzuigen achter is gehaakt, en daardoor beschadigd??? Een kast verschoven die over een kabeltje heen is gegaan? Muizen of een kat die kabels hebben aangevreten?
Je weet het nooit, het zijn echt gewoon praktisch voorkomende situaties.

Daarmee wil ik niet zeggen dat deze situatie aan de hand zou zijn en je moet het beslist niet persoonlijk opvatten. Maar om problemen te analyseren moet je echt gewoon alle opties open houden.
Stap voor stap zaken gaan uitsluiten.

Wat heb je als je alles afkoppelt en direct achter het modem slechts één (kort) kabeltje erin prikt (met een gecontroleerde UTP-kabel) meteen aan een PC?
Nog een keer herhalen op een andere poort zodat een slechte poort door de mand valt.

Dan een beetje off topic. (Eerst moet je een storingsvrije ontvangst hebben).
Die UDP-loops van verschillende IP-adressen.
Tja, dat is het "rammelen" van onbekenden aan de poorten van je internetverbinding, en hopen ze dat ze bij je binnen kunnen komen. (Je eerste voorbeeld betreft een Russisch IP-adres)
Je kunt mogelijk het verkeer van ongenode bezoekers aan je internet-deur wel beperken met enkele instellingen en "trucs".

Eerste optie om het modem niet te laten reageren op "Pings".
Vinkje weg bij volgende optie:

Dan een "trucje" om ongenode gasten te verwijzen naar iets waar helemaal niets achter zit.
Dat is een IP-adres invullen voor DMZ waarvan je beslist weet dat dit IP-adres niet gebruikt wordt door een achterliggend apparaat. Het invullen van een voldoende hoog IP-adres is daarbij meestal voldoende. Met slechts enkele aangesloten apparaten in je netwerk wordt dat vanuit DHCP toch niet gekozen. (Anders neem je nog een hoger nummer).
Je zou ook de DHCP range kunnen verkleinen, en het IP voor DMZ daar boven houden.

Reageer