beantwoord

Internet valt bijna dagelijks spontaan uit.

• 29 maart 2017
  • 78 reacties
  • 2279 keer bekeken

Hallo,

Ik heb nu al anderhalf jaar een probleem met het Telfort glasvezel pakket.
Bijna dagelijks vallen alle diensten uit op een willekeurig moment.
Het modem is al 10x vervangen afgelopen jaar en de NT zit momenteel al op 4x maar nog steeds geen resultaat.
Heeft iemand anders hier ervaring mee want vanuit telfort komt er maar geen oplossing en blijven ze het modem maar vervangen.

Alle diensten blijven uit na de downtime totdat het modem een restart ontvangt.
Alles al doorgelopen en ook alles van bekabeling al vervangen maar het blijft hetzelfde resultaat geven.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee.

Met vriendelijke groet,
icon

Beste antwoord door Stephen 17 oktober 2017, 15:37

Beste downtime, ik heb van mijn collega's begrepen dat de problemen zijn opgelost door het V10 modem. Indien ik nog wat voor je kan betekenen dan hoor ik dit graag van je.
Excuses voor het ervaren ongemak.
Bekijk reactie

78 reacties

Reputatie 8
Badge +16
Hallo downtime, welkom op het forum! Wat vervelend dat je nog steeds problemen ervaart met de diensten nadat de apparatuur al zo vaak is vervangen. Ik ontvang graag je naam, adresgegevens en 06-nummer in een privébericht. Na ontvangst ga ik dan kijken wat ik voor je kan betekenen.
Ik ben helaas nogsteeds niet gebeld. Wanneer kan ik dit verwachten?
Reputatie 8
Badge +16
Hallo downtime, ik heb je 5 dagen geleden een privébericht gestuurd waar je helaas nog niet op hebt gereageerd. Zou je dit alsnog willen doen? Bij voorbaat dank!
na veel contact en informatie gevraag die ze ook in een mail hadden kunnen vragen contact gehad met de support lijn.
Eerst de eerste lijn aan de telefoon gekregen.
Zoals bekend gelijk doorverbonden naar de technische dienst.
Een mini brainstorm sessie gehad met de medewerker om uit te zoeken waar het aan kon liggen.
Alles wees ondanks het 9x vervangen van het modem toch richting het modem.
Er word een nieuwe generatie opgestuurd van het modem in de hoop dat dit iets op gaat lossen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo downtime, bedankt voor de terugkoppeling! Laat je even weten of de problemen zijn opgelost met het nieuwe modem? Bij voorbaat dank!
Afgelopen zaterdag een V8 modem gehad... weer de verkeerde dus.
Gelijk mijn nummer achter gelaten om terug gebeld te worden.
Vandaag terug gebeld met de mededeling dat er een storing zat in de levering van de V10 en dat ik meerdere weken moest wachten voordat het modem verzonden kon worden.
Er was ook helemaal niets aan te doen en ik moest maar gewoon weer een paar weken wachten.
Niet akkoord mee gegaan en gevraagd om doorverbonden te worden met een collega van de technische dienst.
Ik ben doorverbonden met een collega (niet technische dienst) en die heeft de informatie die gegeven is door de eerdere collega gelijk nietig verklaart.
Het bleek gewoon mogelijk maar op een andere manier.
Nu dus weer afwachten of ik binnen 5 werkdagen een V10 mag ontvangen.
Reputatie 8
Badge +16
Hallo downtime, helaas moet ik je teleurstellen maar wij mogen tijdelijk de V10 inderdaad NIET leveren. Voorlopig zul je daarom even de V8 moeten gebruiken. Zodra de V10 weer beschikbaar is dan sturen wij hem uiteraard naar je toe.
Mag ik dan weten waarom mij verteld word dat ik deze binnen 5 werkdagen kan verwachten?
Wat is nu weer het excuus voor dit probleem ik heb hier al anderhalf jaar last van en ik ben nog geen centimeter verder gekomen met dit probleem.
Wat dachten jullie eens van wat meer dingen proberen dan steeds een modem vervangen voor een V8 dit wist ik al na modem 1 dat dit de oplossing niet was 9 verder komen ze eindelijk tot het idee dat dit het ook niet kan zijn is het niet mogelijk een V10 te sturen.

Ik verwacht hier nu toch echt wel eens actie op vanuit jullie want dit is gewoon belachelijk.
Er is ook aan het begin gezegd dat jullie nog tegemoet zouden komen door alle problemen die nog steeds spelen maar ook hier is alles ver te zoeken.

Wat zijn nu de vervolg stappen want dit is echt belachelijk!
Reputatie 8
Badge +16
Hallo downtime, je krijgt de V10 sowieso want beloofd is beloofd. Alleen wordt deze tijdelijk niet geleverd. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om nog twee weken te wachten. Ervaar je nog steeds problemen met het laatste geleverde V8 modem?
Helaas is er niet aan jou gecommuniceerd dat het V10 modem tijdelijk niet wordt geleverd. Excuses voor de verwarring.
Reputatie 8
Badge +16
Beste downtime, wat jammer dat een reactie van jou is uitgebleven. Zodra de V10 weer beschikbaar is dan zul je deze van ons ontvangen.
Mocht je nog iets kwijt willen, laat je dit dan weten in een nieuw topic? Bedankt!

Deze gaat op slot.
Sorry ik zit nooit op dit forum omdat ik gewoon een oplossing wil en niet steeds wil wachten op reactie.
Wanneer kan ik deze ongeveer verwachten want er zijn al weer bijna 2 weken voorbij en ik weet nogsteeds niets!
Reputatie 8
Badge +16
Beste downtime, in mijn eerdere reactie heb ik aangegeven dat je de V10 ontvangt zodra wij deze weer leveren. Zou je mijn vraag nog willen beantwoorden? Bij voorbaat dank!
Uiteraard heb ik nog steeds last van het uitvallen van het internet.
Is er al wel een indicatie bekend over de levering van de V10?
Ik neem aan dat alle nieuwe klanten ook niet kunnen wachten op hun modem?
Reputatie 8
Badge +16
Uiteraard heb ik nog steeds last van het uitvallen van het internet.
Is er al wel een indicatie bekend over de levering van de V10?
Ik neem aan dat alle nieuwe klanten ook niet kunnen wachten op hun modem?

Betreft dit alleen WiFi of ook bekabeld internet? Het V10 modem wordt tijdelijk helemaal niet meer uitgeleverd aan zowel nieuwe als bestaande klanten. Helaas is nog niet bekend wanneer het V10 modem weer wordt uitgeleverd.
Dit geld voor alle diensten.
Op dat moment hebben we helemaal niets meer.

En aangezien dit nu al 2 jaar loopt en bijna 7x per week gebeurd word dit nu behoorlijk irritant.
Reputatie 8
Badge +16
Dat is uiteraard niet de bedoeling. Kun je het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen? Ik lees graag welk resultaat heeft opgeleverd!
Dat is al een keer of 50 geprobeerd.
Ik snap dat je alle opties wilt doorspreken maar na 10 modems en 4 NT's en heel veel telefoontjes en mailtjes is eigenlijk alles al geprobeerd.
Dus dit soort oplossingen als fabrieksinstellingen resetten van het modem halen niet heel veel uit.
Ik hoor graag of er al iets bekend is over een V10 modem of eventueel een andere oplossing anders zou ik graag willen dat er stappen ondernomen worden naar een oplossing want dit duurt nu echt veel te lang!
Reputatie 8
Badge +16
Beste downtime, even een vraagje. Als 10 modems en 4NT's het probleem niet hebben opgelost waarom denk je dan dat een V10 het probleem wel zal oplossen?
De V10 is voorlopig even niet beschikbaar dus willen wij graag in de tussentijd proberen het probleem met de huidige V8 op te lossen. Ik wil je daarom vriendelijk verzoeken om alsnog het terugzetten naar fabrieksinstellingen uit te proberen. Dit is namelijk altijd de standaardprocedure. In afwachting van jouw reactie.
Reputatie 8
Als ik de draad doorlees heb ik sterk het vermoeden dat naar de verkeerde oorzaak wordt gezocht van het probleem door @downtime. Met "tig" keer uitwisseling van zowel router als glasvezel NT-kastje, is het duidelijk dat het daar juist NIET aan ligt. Vervangen van de router voor een V10, zal om diezelfde reden dan ook weinig soelaas bieden.

Glasvezel biedt zolang de connectie bekabeld is doorgaans de meest stabiele en strakke internetconnectie, ongeacht welke Telfort router eraan wordt gehangen. ----> ZyXEL P-2812, Experia Box V8 of V10 model, of in mijn geval een eigen aangeschafte router van Synology.
(Alleen voor WiFi kan dat wel afhankelijk zijn welk type er wordt ingezet).

Wat ik nergens heb kunnen teruglezen wat er verder is gecontroleerd in het netwerk?
- Zijn de ethernetkabels al eens ooit gecontroleerd of uitgewisseld met een ander exemplaar?
- Verder kan een router erg gevoelig zijn voor elektromagnetische interferentie van andere apparaten om de router heen als die te dicht bij de router staan.
Hoe is de situatie daarvan?

Zie voor een typisch voorbeeld ervan, de volgende reactie:
https://forum.telfort.nl/internet-267/onderbrekingen-vdsl-60412

Wat heb je zelf nog aan apparatatuur aangesloten met bijv. switches, mediaspelers e.d.?
Of gebruik je mogelijk bepaalde eigen instellingen in de router?
De fabrieksinstellingen zijn ook bij dit modem weer getest maar weer zoals verwacht zonder resultaat.
Uiteraard heb ik weinig vertrouwen in een V10 maar dan heb ik die opties wel in een keer uit kunnen sluiten met 100% zekerheid.
Ik heb de volledige bekabeling al 6x vervangen voor compleet nieuwe kabels en heb het ook 2x vervangen met zelf gemaakte UTP kabels.

Ik heb zelf meerdere switches en eigen router in het netwerk maar die zijn ook niet de oorzaak want dit is namelijk ook getest.
Ik heb 2 weken alle hardware die niet geleverd is door Telfort los getrokken van het netwerk en alleen verder gegaan met de NT en het Modem.
Ook hebben we op dat moment maar 3 apparaten gekoppeld gehad 2 telefoons en 1 laptop en het resultaat was precies hetzelfde.

Ook is het modem op meerdere locaties geplaatst om te kijken of bijvoorbeeld een magnetron de oorzaak kan zijn.

Het geen wat ik ook juist zo vreemd vind is dat hij er juist uitvalt op met moment dat er niemand thuis is of in de nacht als de meeste apparaten uit staan.
Alle hardware is al meermaals vervangen dus dat lijkt me niet de oorzaak (niet 100% te garanderen dat V10 het niet oplost) en de fiber lijn kan het ook niet zijn want fiber werkt of werkt niet en kan niet even uitvallen en vervolgens weer gaan werken als het modem restart.

Er word wel steeds gekeken naar problemen in het netwerk wat hier ligt maar naar de apparatuur bij Telfort/KPN zelf is nog niet gekeken, is dit misschien een optie?
Anders eventueel nog een lijn switch misschien ergens een defect in de config?
Reputatie 8
Ook hebben we op dat moment maar 3 apparaten gekoppeld gehad 2 telefoons en 1 laptop en het resultaat was precies hetzelfde.

2 telefoons is via WiFi, en je laptop, loopt die ook vie WiFi?
Test in eerste instantie verbindingen met een bekabelde verbinding.
Op dat moment zaten de telefoon op Wi-Fi en de laptop bekabeld.
Exact hetzelfde resultaat.
Dus al die opties zijn uitgesloten.Ook hebben we op dat moment maar 3 apparaten gekoppeld gehad 2 telefoons en 1 laptop en het resultaat was precies hetzelfde.

2 telefoons is via WiFi, en je laptop, loopt die ook vie WiFi?
Test in eerste instantie verbindingen met een bekabelde verbinding.
Reputatie 8
Feitelijk laat je een bekabelde test dus afhangen van één laptop?
Als die toevallig een slecht poortje heeft of ander probleem, kan dat effect hebben op de rest.
Gebruik eens een andere PC.

Het gaat er bij mij namelijk niet in dat bij zoveel wisselingen van modem/router het probleem nog altijd hetzelfde is. Zelfs "zonder internet connectie", dus helemaal niet aangesloten met internet, moet je nog altijd in de modem/router zelf kunnen komen, en alle menu's in de modem/router kunnen bereiken. Daarmee ook de status van een verbinding kunnen uitlezen. (In dat geval zonder connectie met internet, ook DIE situatie is uit te lezen).

Idem met WiFi. Je zou altijd in de modem/router zelf nog kunnen komen.

Indien de modem/router wel verbonden is met internet, wat geven de LED status lampjes van de modem/router zelf aan? Welke lampjes branden, en welke kleur hebben ze?

Zelfde voor het NT-kastje. Wat geven de status lampjes aan van dat kastje?
Feitelijk laat je een bekabelde test dus afhangen van één laptop?
Als die toevallig een slecht poortje heeft of ander probleem, kan dat effect hebben op de rest.
Gebruik eens een andere PC.

Het gaat er bij mij namelijk niet in dat bij zoveel wisselingen van modem/router het probleem nog altijd hetzelfde is. Zelfs "zonder internet connectie", dus helemaal niet aangesloten met internet, moet je nog altijd in de modem/router zelf kunnen komen, en alle menu's in de modem/router kunnen bereiken. Daarmee ook de status van een verbinding kunnen uitlezen. (In dat geval zonder connectie met internet, ook DIE situatie is uit te lezen).

Idem met WiFi. Je zou altijd in de modem/router zelf nog kunnen komen.

Indien de modem/router wel verbonden is met internet, wat geven de LED status lampjes van de modem/router zelf aan?
Welke lampjes branden, en welke kleur hebben ze?

Zelfde voor het NT-kastje. Wat geven de status lampjes aan van dat kastje?

Uiteraard zijn er op dat moment meerdere devices getest na iedere keer uitval (Meestal 1x per 2 dagen) is er gewisseld van bekabeld device.

Alleen zit het probleem daar helemaal niet in.

Het gaat daarvoor al mis met het modem, NT en misschien zelfs daarvoor al.

De status lampjes zijn iedere keer anders dus dit geeft geen goede indicatie.

90% van de keren is op het modem alles uit behalve het power lampje en op de NT wisselt dit nogal tussen het glas lampje en het ethernet lampje.
Meestal ethernet.
Reputatie 8
Koppel van de modem/router alle aangesloten huis-apparaten af. Zodat de modem/router alleen is aangesloten met het NT-glasvezelkastje.

De status lampjes zijn iedere keer anders dus dit geeft geen goede indicatie.
Dat geeft juist wel een goede indicatie. Die lampjes zitten er niet voor niets.

90% van de keren is op het modem alles uit behalve het power lampje en op de NT wisselt dit nogal tussen het glas lampje en het ethernet lampje.
Meestal ethernet.

Kijk, daar kunnen we wat mee.

Bij een juiste aansluiting van het NT-kastje met de modem/router, en werkende services moeten van het NT-kastje alle lamjes groen zijn, voor Power, Glas en Ethernet. ALTIJD !! Normaal in het gebruik van intenet kan het ethernetlampje knipperen, om aan te geven dat er activiteit is.

Als het ethernetlampje van het NT-kastje NIET brand, kan dit duiden op een slechte kabel tussen modem/router en het NT-kastje of een storing met internet.
- Onderbreek eens de stroom van het NT-kastje voor 10 seconden, en schakel die weer in.
- Wissel de ethernetkabel uit tussen NT-kastje en de modem/router.

Je hebt meer zekerheid op juist werkende kabels als je die test met een < kabeltester >

Met die verschillende NT-kastjes die je al hebt uitgewisselt, heb je daarbij tevens ook de power-adapters uitgewisselt? (Om er zeker van te zijn dat een eventuele defecte power adapter je niet telkens opnieuw gebruikt bij een ander NT-kastje). ----> Je kunt met een voltmeter nameten of er voldoende spanning op staat. Ik dacht dat het 12 volt moest zijn. (Ik ben nu niet thuis). Controleer de specificaties anders even op de adapter.

Dat van de Experia Box alleen het Power lampje brandt, kan gerelateerd zijn aan bovenstaand probleem. (Slechte kabel, dan ook geen internetverbinding, TV en telefoon).
Het bevreemd me dat het WiFi-lampje niet zou branden. Met ingeschakelde WiFi moet dat ook gewoon branden. Of het moet zijn dat je die per ongeluk hebt uitgeschakeld met het grijze drukknopje aan de zijkant van de Experia Box. Voor alle zekerheid reset de modem/router met een omgevouwen paperclip voor 10 seconden in het resetgaatje achterop van de Experia Box todat de LED-lampjes van status wisselen, dan laat je de reset los.

Na, een minuut, wat is in die status het resultaat, van de status LED-lampjes?
Indien niet de gebruikelijk lampjes branden, (dus nog uit zijn).
Wat is het resultaat na 10 minuten? (Een nieuwe lease van een IP-adres kan tot 10 minuten duren).

Reageer