beantwoord

Internet, TV en telefonie vallen weg

• 10 december 2017
  • 8 reacties
  • 151 keer bekeken

Goedendag,

Sinds enkele weken ervaren wij zeer regelmatig problemen met Internet. Interactieve tv kijken wij bekabeld, er gaat een snoer van de Experia modem naar de tv ontvanger. Toch moeten wij wekelijks, soms meerdere keren per week de modem herstarten voordat wij tv kunnen kijken. Ook is er bij de WIFI regelmatig sprake van problemen. Wat is uw advies? Heeft het zin om de Experia V8 modem te vervangen? Wij gebruiken deze sinds september 2014. Of zou overstap naar glasvezel in onze regio een optie kunnen zijn?

Ik hoor graag uw advies.
icon

Beste antwoord door Wieger DB 12 december 2017, 13:06

Hoi Suzanne, welkom op het forum. Wat lastig dat je verbinding de afgelopen paar weken minder stabiel is geworden. Dit is van Galdor68 en nelly jacoba om je modem een fabrieksreset te geven kan wonderen doen voor de stabiliteit. Ook kan je de aansluitkabel tussen je Experiabox en je aansluitpunt vervangen. Soms zit een een klein breukje in de kabel, waardoor het signaal minder zuiver binnen komt op je modem. Deze kabel kan je kosteloos vervangen met de kortingscode IK2017. Zou je voor ons kunnen omschrijven wat de lampjes op je Experiabox doen als de verbinding weg valt?

Ook kan je overstappen naar een glasvezelabonnement. Dan wordt het signaal niet meer geleverd via het aansluitpunt in de woonkamer, maar via het glasvezelpunt. Dit is vaak in de meterkast verwerkt. Hou er dan rekening mee dat je modem ook verhuisd naar de meterkast en er dus meer komt kijken met het overstappen naar een glasvezelabonnement, dan alleen een aanvraag. Als je het goed vindt, dan kijk ik eerst naar de stabiliteit van je bestaande verbinding voordat ik je advies wil geven over het overstappen naar glasvezel.
Bekijk reactie

8 reacties

Overstappen kan natuurlijk altijd, maar ook vdsl moet gewoon goed kunnen werken.
Een paar vragen.
Welke snelheid zou je moeten halen op je adres?
https://telfort-fpi-info.fourstack.nl
Hoe is je modem aangesloten op je isra punt?
Heb je je modem al eens een harde reset gegeven?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/modem-resetten.htm
Dag Nelly,

Dank voor je reactie! Ga er maar even vanuit dat je met een totale leek te maken hebt.... ik begrijp dus niet alles van Internet aansluitingen etc. Ik heb ons adres ingevuld via de link die je stuurde:

Technologie
Internet Snelheid
Koper/DSL
74 Mbit/s
Bonded Koper/DSL

I
-
Technologie
Internet Snelheid
Fiber
500 Mbit/s

Ik neem aan dat je met een harde reset bedoelt de stekker er 10 sec uithalen en dan er weer in? Dat doen we dus wekelijks, vaak is het de enige manier om Internet weer aan de praat te krijgen. Wat betreft het isra punt: ik moest even googlen wat je hiermee bedoelt. De modem zit bij ons rechtstreeks aangesloten daar waar het Internet het huis binnenkomt. Dat is bij ons in de woonkamer.

Vaak hebben we ‘s morgens problemen met de tv ontvanger, we kunnen dan geen interactieve tv kijken en moeten de modem resetten. Alleen aan en uitzetten van de tv ontvanger is nml onvoldoende. Einde vd dag ervaren we ook vaak problemen met Internet (thuiswerken op de computer). Hopelijk heb je zo wat meer informatie. Ik hoor graag je advies!

Groet,
Suzanne
De stekker er uit is geen harde reset.

"Op de achter- of zijkant van het Experia modem bevindt zich een resetknop. Je kunt het modem resetten door deze knop (vaak verzonken en niet zichtbaar) minimaal 5 seconden ingedrukt te houden totdat het power lampje rood gaat branden. Je kunt dit doen met een paperclip of pen.

Met glasvezel heb je wel een stabielere verbinding voor de wifi maakt het weinig verschil. Als ik de problemen zo lees zou het vervangen van de experiabox of de tv ontvanger een eerste stap zijn.
De snelheid op je adres is ook met vdsl ruim voldoende.
Weet je welk abo je hebt?
Een reset is wat anders dan uit/aan.
Volg de instructie maar in het 2e linkje wat ik stuurde.
Staat je klantnummer in je forumprofiel, dan kan webcare op werkdagen meekijken naar je aansluiting.
Reputatie 3
Als er de mogelijkheid is om over te gaan op glasvezel zou ik zelf geen moment twijfelen, zoals door o.a. door Galdor 68 aangegeven is glasvezel vele malen stabieler dan DSL bovendien heb je geen last van het zogenaamde "tuinslang effect" daarmee wordt bedoeld als je maar een klein eindje verwijderd bent van de centrale of wijkkast de snelheid drastisch inzakt, bij glasvezel heb je hier geen last van.
Voor de Wifi thuis maakt het niet veel uit, daar is vooral de wijze hoe en waar b.v. de router is geplaatst belangrijk, zo is b.v. de meterkast volgens mij de slechts bedenkbare plaats.

Daarbij speelt ook dat ik persoonlijk nooit een voorstander ben geweest van DSL het was leuk vroeger toen we nog moesten inbellen maar is nu ruim ingehaald door coax en glasvezel, daarom is het ook zo oerdom van KPN dat ze het oude brakke kopernetwerk gaan opkaleflateren i.p.v. alles op glasvezel in te zetten.
Daarbij speelt ook dat ik persoonlijk nooit een voorstander ben geweest van DSL het was leuk vroeger toen we nog moesten inbellen maar is nu ruim ingehaald door coax en glasvezel, daarom is het ook zo oerdom van KPN dat ze het oude brakke kopernetwerk gaan opkaleflateren i.p.v. alles op glasvezel in te zetten. Helaas zijn de rekenkundigen van KPN het daar blijkbaar niet mee eens. De kosten baten analyse heeft lijkt het in het voordeel van 'opkalefateren' gewezen.
Wonen in een huis uit 1927, isra-punt plastic dopje. Halen probleemloos stabiel 100/30.
Wat is daar mis mee?
Reputatie 7
Badge +13
Hoi Suzanne, welkom op het forum. Wat lastig dat je verbinding de afgelopen paar weken minder stabiel is geworden. Dit is van Galdor68 en nelly jacoba om je modem een fabrieksreset te geven kan wonderen doen voor de stabiliteit. Ook kan je de aansluitkabel tussen je Experiabox en je aansluitpunt vervangen. Soms zit een een klein breukje in de kabel, waardoor het signaal minder zuiver binnen komt op je modem. Deze kabel kan je kosteloos vervangen met de kortingscode IK2017. Zou je voor ons kunnen omschrijven wat de lampjes op je Experiabox doen als de verbinding weg valt?

Ook kan je overstappen naar een glasvezelabonnement. Dan wordt het signaal niet meer geleverd via het aansluitpunt in de woonkamer, maar via het glasvezelpunt. Dit is vaak in de meterkast verwerkt. Hou er dan rekening mee dat je modem ook verhuisd naar de meterkast en er dus meer komt kijken met het overstappen naar een glasvezelabonnement, dan alleen een aanvraag. Als je het goed vindt, dan kijk ik eerst naar de stabiliteit van je bestaande verbinding voordat ik je advies wil geven over het overstappen naar glasvezel.

Reageer