Internet traag na upgrade internetlijn

• 13 april 2016
  • 11 reacties
  • 224 keer bekeken

Beste,

Laatst heb ik een upgrade van mijn internetlijn aangevraagd. snelheid was 30/3, en heb de upgrade aangevraagd naar 40/4.
Sinds een week is mijn internet een heel stuk langzamer als voorheen, ik behaal nu maar net 23/2.5 terwijl de Max. DSLAM throughput op 33024 staat.
Na zoeken op het forum lijkt mijn probleem op een probleem dat al eens eerder behandeld is, zie dit topic;

https://forum.telfort.nl/gebruiken-267/internet-traag-nieuw-netwerk-52876

Graag verneem ik van jullie!

11 reacties

Reputatie 8
Badge +2
Hallo GrasshopperNL! Welkom op het forum van Telfort. Als je een upgrade aanvraagt, mag je ervan uitgaan dat de verbinding sneller wordt. Hetgeen jij aangeeft is dan ook niet 'normaal' en hier dient naar gekeken te worden. Maak in een privébericht jouw naw-gegevens en 06-nummer kenbaar, ik zal er dan een kritische blik op werpen. Bedankt alvast voor je reactie.
Wij hebben ook een upgrade van ons abonnement gehad, nu zouden we 80 mb moeten hebben. Bedraad is inderdaad 80 gb. echter via de expediabox (inmiddels een nieuwe ontvangen) halen we nog geen 30 via WIFI wat we ook proberen. diverse kanalen geprobeerd. niets wat helpt. en nu komt het, als ik mijn eigen router, een sitecom X7 1700 gebruik op het 5 GHZ netwerk haal ik wel 81 mb.

Volgens mij is adverteert telfort met 80 MB supersnel internet, maar leveren ze er routers bij die deze snelheden niet aan kunnen. Een hele grote gemiste kans!!!!

Router telfort

Prive router

Ik hoop nog steeds op een goede oplossing, anders gaan we toch eens bij de buren kijken.

Groeten

Raymond
Reputatie 8
1. De Experia Box heeft geen 5 Ghz, alleen 2.4 Ghz.
Van het 2.4 Ghz netwerk is bekend dat het overvol is. Al die WiFi netwerken om je heen storen op elkaar, wat de snelheid enorm drukt. Zelfs met een zo gunstig mogelijk kanaal, kan het het nog steeds tegenvallen.

2. WiFi op 5 Ghz wordt relatief nauwelijks gebruikt. Daar zit (nog) behoorlijke rek, met wat je daarmee kunt bereiken.
Met de Sitecom X7 1700 test je op 5 Ghz en vergelijkt dat met resultaten van 2,4 Ghz. Dat is appels met peren vergelijken. Zet de 5 Ghz band eens uit, en test eens opnieuw onder 2,4 Ghz.. Dan heb je een meer realistisch verschil.

Telfort is nu eenmaal een "budget" provider, die "budget" modem/routers bij hun abonnement leveren.
Alle waar is naar zijn geld. Wil je standaard meer, kun je van dezelfde familie ook bij XS4ALL terecht. Wordt standaard een dual band WiFi AC Fritz!box als modem/router erbij geleverd. Die zal ongetwijfeld beter voldoen.
KPN (het middelste segment van de familie) levert standaard de Experia Box V10 dual band modem/router.

3. Als je met aansluiting van de Sitecom X7 1700 ook je internetdiensten kunt krijgen, houdt die dan aangesloten, en bewaar de Experia Box in de doos. Hooguit er even uithalen om te testen als er een storing mocht zijn.
(Telfort geeft alleen support indien de eigen geleverde modem/router is aangesloten).
Reputatie 8
Badge +2
Hi GrasshopperNL! Dank voor het privébericht. Metingen wijzen inderdaad uit dat de snelheid hoger zou kunnen uitvallen dan nu het geval is. Ik kan echter niet zien wát er precies aan scheelt. Kun je mij vertellen hoe het modem is aangesloten, hoelang de kabel is naar het aansluitpunt en hoe het aansluitpunt er kwalitatief gezien bij hangt? Met wat meer handvatten kan ik je waarschijnlijk beter op weg helpen.

@Raymond,

Kun je uit de voeten met de tips die Babylonia aandraagt? Veel spelden krijg ik er in ieder geval niet tussen. 🙂 Verneem het graag van je.

@Babylonia,

Top reactie, dank je wel!
@ Michael, hartelijk dank voor je reactie.
Modem is rechtstreeks op het isra aangesloten met een kabel van 20 cm.
wellicht nogmaals goed om te weten, voor de upgrade van mijn lijn was die 28/3. nu, na de upgrade, is hij 20/2.5.
Ik denk zelf dat de monteur of kpn iets niet goed heeft gedaan. Wellicht kunt u anders telefonisch contact met me opnemen op het nummer dat in de DM staat.
Reputatie 8
Badge +2
Hi GrasshopperNL! Kun je mij vertellen hoe het ISRA er nu uitziet? Het liefst zie ik een foto ervan bijgevoegd in dit topic. Aan de hand daarvan kan ik mogelijk concretere aanwijzingen geven. Jou benaderen heeft nu geen zin, hiervoor heb ik écht meer informatie nodig.
Beste,

Hierbij een foto van mijn ISRA punt.
http://oi65.tinypic.com/2ezl1eb.jpg
Reputatie 8
Ziet er erg netjes uit.
Met wat ik denk te zien gaat er een kort kabeltje naar een Fritz!box modem/router.
En dat andere lijntje wat uit het ISRA-punt komt, wat is het, wat doet het, en waar gaat het naartoe?
Dat korte kabeltje gaat inderdaad naar het modem/router.
die andere is een aderpaar dat niet gebruikt wordt.
Reputatie 8
Die kun je dan beter afkoppelen (vanuit het ISRA-punt).
Weet je zeker dat er niet "loos" een lijntje "lekt".

Officieel geeft Telfort alleen support op de door Telfort geleverde modem/routers. Vanuit webcare denk ik dat zij zullen vragen de snelheden te controleren indien hun eigen geleverde modem/router is aangesloten. Dat is het enige referentiepunt waar zij iets mee kunnen.
Morgen zal ik het modem van jullie aansluiten, en kijken wat dat voor uitkomsten biedt. Morgen kom ik er op terug.

Reageer