beantwoord

Internet traag, heb nu 50 mb/s (10,9 mbps op speedtest) had eerst 100mb/s

• 6 juli 2018
  • 29 reacties
  • 562 keer bekeken

Reputatie 1
Ik had dubbel snelheid o.i.d. aanstaan. 100 mbps i.p.v. 50
Ben nu verhuisd en het valt me op dat de verbinding nogal traag is.
Dat klopt na het zien van een speedtest.
Weten jullie misschien wat er aan de hand is?

grt,

Thomas
icon

Beste antwoord door Jasper - Telfort 28 augustus 2018, 15:02

Die vertraging is vreemd inderdaad, het is heel wisselvallig. Ik ben benieuwd wat de AirPort doet als je deze alleen gebruikt, ik hoor het graag van je!

Ik heb helaas geen antwoord meer van je gezien, ik ga er daarom van uit dat het opgelost is. Als dat niet het geval is, hoor ik het graag.
Bekijk reactie

29 reacties

Reputatie 8
Badge +18
Log eens in op je modem en wat geeft de statuspagina aan v.w.b.je snelhheid
Als je verhuisd bent heb je ook een andere aansluiting.
Wat is de snelheid op je nieuwe adres?
https://internetshop.telfort.nl

En je test wel met een bedraad apparaat?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/internetsnelheid-testen.htm
Reputatie 1
@ Jimny , goeie! dat zal ik vanavond doen als ik weer thuis ben. Dank je

@ Nelly, op mijn adres is dit mogelijk : Max. downloadsnelheid: 93 Mb/s Max. uploadsnelheid: 10 Mb/s

Ik denk dat er wat anders aan de hand is omdat ik wel mijn internet had verhuisd maar mijn mobiel blijkbaar nog niet. Heb dat v/d week gedaan. Ik dacht dat dat automatisch ook mee verhuisde dan, lijkt me logisch.
En nu staat er dat ik al een bestelling heb lopen en daarom geen veranderingen aan het abbonement kan doen. Was de snelheidsverdubbelaar een bonus omdat ik mobiel en internet en tv op één adres heb/had bijvoorbeeld?
Doe je de speedtest wel bedraad?
En ik zou eerst kijken dat je (bedraad) de 50/5 van je huidige abo binnen krijgt, voor je extra geld aan een snelheidsverhoging gaat uitgeven.
Reputatie 8
Badge +11
Hallo Toomaster, zomaar een halvering van je snelheid zou niet moeten natuurlijk. Dat staat los van CombiVoordeel, die verdubbeling werkt alleen voor mobiele abonnementen namelijk ;)
Ik wil voor je kijken wat ik hierover kan zien, als ik op het adres op je profiel zoek zie ik geen actieve abonnementen staan. Kan het zijn dat dat het nieuwe adres is? In dat geval ben ik ook benieuwd naar het klantnummer, als een verhuizing administratief nog niet volledig is afgerond kan het in de systemen nog op het oude adres staan. Als je het klantnummer in je profiel invult en me hier een reactie stuurt kan ik voor je aan de slag!
Reputatie 1
Klantnummer in mijn profiel (zie ik net pas) is de postcode van mijn oude adres.

Mijn nieuwe adres is:
Admin: adres verwijderd i.v.m. privacy
Reputatie 1
En hier mijn pakket, ik betaal voor de upgrade naar 100mb/s
Reputatie 8
Badge +11
Ah, dat verklaart het inderdaad. Ik heb je adres van je bericht naar je profiel verplaatst, zodat het privacytechnisch niet voor iedereen te zien is :)
Met het adres ben ik meteen voor je gaan kijken en je zou tot 93 Mbit/s moeten kunnen halen op je nieuwe adres. Ik heb een meting gedaan op de verbinding en ik zie dat de Experia Box zelfs maar 38 Mbit/s ontvangt op dit moment. Ergens gaat voor de Experia Box gaat veel verloren dus! Uit de metingen heb ik niet kunnen halen waar dat precies is, daarom heb ik een melding aangemaakt voor een monteur. Hierover krijg je een mail met instructies voor het maken van de afspraak. Je kunt ook zelf contact opnemen met 088-2000121, daarom kom je direct uit bij onze monteurspartner Guidion en kan de afspraak gemaakt worden.
Ik hoor het resultaat van het monteursbezoek graag van je!
Reputatie 1
Oh dat is te gek, dank je ik ga direct bellen!
Reputatie 1
Het is heel moeilijk om een monteur te bereiken voor ze en voor iedere vraag die ik had kwam ik 10 minuten in de wacht. Ik zou teruggebeld worden maar dat is (nog) niet gebeurd.
Is het misschien toch beter een afspraak via de mail te maken?Kan ik die mail nog verwachten?
Ik hoor het graag.Internet is echt behoorlijk traag namelijk.
Misschien op een andere tijdtip nog eens bellen?
Reputatie 1
haha wat een zeikerd ben ik he? : )
Mijn zoontje leidde me af maar wat ik bedoelde is dat ik 10 minuten in de wacht stond omdat ze denk ik
een monteur probeerde te bereiken. Ze vertelde dat ik teruggebeld zou worden wanneer dat was gelukt.
Toen ik vroeg of ik voor de monteur moest betalen werd ik 10 minuten in de wacht gezet en kreeg te horen
dat ik voor eventuele extra werkzaamheden moest betalen. Toen ik vroeg wat dat betekend werd ik weer in de wacht gezet en ik weet het nog steeds niet. Heb zelf maar een antwoord gegeven: "voor schade of als ik het kapot heb gemaakt ofzo?". Want te lang bellen onder werktijd vind de baas niet zo leuk 🙂
Ik hoor het wel allemaal. Hoop dat het snel wat sneller kan.
Nee hoor, beter vooraf zekerheid dan onaangename verassing achteraf.
Gewoon bellen en afspraak maken.
Is op aangeven Telfort.
Als de monteur wat gaat doen wat jou geld kost vraagt ie vooraf of je dat wilt.
Rest is op verzoek en voor rekening Telfort.
Reputatie 8
Badge +11
haha wat een zeikerd ben ik he? : )

Zeker niet! Je wilt gewoon weten waar je aan toe bent voordat er iets onverwachts gebeurt. Als ik in jouw schoenen zou staan heb ik dat ook ;)
Zoals nelly jacoba aangeeft zal je altijd eerst van de kosten op de hoogte worden gebracht voordat de actie wordt uitgevoerd. Ik kan de planning zelf niet doen, dat kan alleen Guidion doen. Ik hoop dat het alsnog lukt om ze aan de lijn te krijgen.
Reputatie 1
Monteur is afgelopen dinsdag langs geweest en het leek aanzienlijk beter.
Maar nu net thuisgekomen en het duurde een dikke vijf minuten om hier te komen en de pagina's te laden.
Ik weet dat een bedrade test betrouwbaar is en de werkelijk haalbare snelheid aantoont, maar een speedtest op wifi met een ping van 20ms en een DL speed van 0.74 is toch echt wel zeer traag te noemen.
De monteur heeft een kabel vervangen en bedraad zouden we nu rond de 93mbs DL moeten halen.
Gaat er iets anders mis, is er storing of een andere storende factor?
Ik zit in nu trouwens in mijn woonkamer op 1.5 meter van de meterkast.
Reputatie 1
Maar het kan nog langzamer ,....
Reputatie 1
ok het lijkt toch aan mij te liggen , dit is de speedtest met kabel.
dan gaat er wat anders mis hier ofzo
Al eens met een ander apparaat geprobeerd wat de speedtest daarop doet?
Deze tips al eens doorlopen?
https://www.telfort.nl/persoonlijk/service/de-wifi-check.htm
Reputatie 1
Andere apparaten heb ik geprobeerd en deze filmpjes ken ik.
Ik heb een airport express in de woonkamer en een time capsule in de slaapkamer om het bereik te versterken alleen ligt het niet aan het bereik.
Die sturen beide op 2.4 Ghz en op 5Ghz uit maar dat zou geen probleem moeten zijn dacht ik.
In de zin van dat hij de hele tijd switched op zoek naar de beste verbinding.
Ze hebben allemaal dezelfde naam en wachtwoord als de v8.
Ik heb geen babyfoon of andere apparaten die toevallig op hetzelfde frequentie gebied zitten o.i.d..
Wel een magnetron in de keuken 🙂
Het is mooi dat je die filmpjes kent. Maar heb je ook de daarin getoonde testjes gedaan? En de aanbevelingen opgevolgd?
En geef de 5 ghz eens een andere ssid. Dan weet je zeker dat je, eenmaal daarmee verbonden, ook op de 5 ghz blijft.
Reputatie 1
Als ik bedoel dat ik die filmpjes ken dan bedoel ik dat de informatie daarin bekend is.
Ik ben geen professional, maar ook weer geen totale leek op dit gebied.
Ja ik heb al testjes gedaan, het hele gebied hier uitgekamd en in kaart gebracht met netspot en mijn wifi kanaal is niet druk bezet en de verbinding is sterk. Geen andere apparaten in de buurt, niks van dat alles.
En de apparaten pikken volgens mij automatisch het beste signaal.
5ghz zou niet eens zoveel sneller gaan en het bereik daarvan gaat ook minder ver of door eventueel dikke muren.
Maar ik zit naast de meterkast achter een deur met glas in een woonkamer met een airport express.
Ik ga nog wel verder onderzoeken....
Update drivers al geprobeerd?
Reputatie 8
Met die verschillende apparaten aangekoppeld kan er van alles mis zijn in je netwerk.

Bovendien met alle WiFi apparaten op dezelfde SSID, kan een verbinding heel lang blijven "plakken" op de verbinding van een van de andere WiFi apparaten waar je eerder het laatst de verbinding hebt gemaakt, ongeacht of je nu dichter bij een ander apparaat zit. Dat is dus geen maatstaf om je snelheid aan op te hangen.

Omdat een monteur eerder een kabel heeft uitgewisseld, neem ik aan een kabel tussen ISRA-punt en modem/router, (of misschien wel het ISRA-punt zelf vernieuwd ??). Dus ik ga er even vanuit dat de verbinding tussen ISRA-punt en de modem/router (Experia Box) zelf in orde is.

Koppel dan eens alle aangesloten apparatuur van de modem/router af, en sluit exclusief één kabel aan je PC of labptop, en doe dan een speedtest. Heb je met zekerheid andere factoren van je netwerk uitgesloten. Wat is dan de snelheid?

Wat geeft de modem/router (Experia Box) zelf als snelheid op als je daar op inlogt?
http://192.168.2.254

Kijk dan onder het kopje "actual rate" (Up/Down) en attainable rate" (Up/Down).
Reputatie 1
Ik heb sinds mijn laatste melding geen airport express of time capsule meer aanstaan en nog steeds is het wifi netwerk eeeeenorm traag.

"Koppel dan eens alle aangesloten apparatuur van de modem/router af, en sluit exclusief één kabel aan je PC of labptop, en doe dan een speedtest. Heb je met zekerheid andere factoren van je netwerk uitgesloten. Wat is dan de snelheid?" - 68 down / 11 up

"Wat geeft de modem/router (Experia Box) zelf als snelheid op als je daar op inlogt?
http://192.168.2.254" -
Upstream Actual Data Rate13493 (Kbps.) ) Attainable Rate 0 (Kbps.)
Downstream 47065 (Kbps.) Attainable Rate 47054 (Kbps.)

Maar wireless : 0.82 down / 1.42 up
Reputatie 8
Badge +11
Het is duidelijk nog niet verbeterd dus. Het lastige van WiFi is dat het door de lucht gaat en gevoelig is voor omgevingsfactoren. Daarvoor is het proberen welk kanaal het beste is vaak de oplossing, maar dat heb je al gedaan begreep ik. Als je de WiFi van de Experia Box helemaal uitzet en alleen de AirPort Express gebruikt, maakt dat dan een verschil?
De snelheid met een kabel is nogal wisselvallig lijkt het. Jouw speedtest geeft aan dat je 68 haalt, het stukje wat je uit de modem hebt gekopieerd zegt dat er 47 mogelijk is en een meting aan mijn kant geeft 81 als maximaal mogelijk. Het kan zijn dat die laatste beïnvloedt wordt door wijzigingen sinds de eerste. Is er sindsdien is gewijzigd in de aansluiting en geven de metingen nog hetzelfde resultaat?

Reageer